Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Noen med erfaring med dette? Datteren på 6 år fikk en klump på øyelokket for noen uker siden. Fredag så den litt gulaktig ut (lite søkk i midten) og i dag var den helt gul. Så ut som en kjempe kvise. Samtidig har hun fått flere slike små klumper rundt øynene. Er det dette som mollusker? Burde jeg eventuelt få en lege til å se på det? Vet det er smittsomt, men ikke farlig. Og forsvinner av seg selv etter en god stund. Anonymous poster hash: b1955...d1c
Daquiry Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Mollusker har gjerne en hvit kjerne. Jeg plukket dem ut med en steril nål, da forsvant de raskt. Men de forsvinner av seg selv, kan ta opp til 2 år har jeg lest.
Gjest Antarctica Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 La dem være. Hvis man piller dem ut, kan det bli arr.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Ja, men hun plukket veldig på den på øyelokket i dag. Plaget henne da den var stor, så stakk forsiktig hull med en steril nål. Kom ut endel verk, men det er vel kanskje fordi hun har pirket litt. Resten ser ut som "blemmer". Har forklart hun må la de være, og vaske hendene om hun rører på dem. Anonymous poster hash: b1955...d1c
the amazing spidermamma Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Molluskene klør, det er nok derfor hun piller. Jeg ville nok ikke ha stukket hull på dem, de har lettere for å spre seg da. I hvertfall er det sånn hos sønnen min.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 Prøv utroligsalven, den tar mollusker.. Men mulig det kan bli litt sterkt såpass nært øyet.. Mine har fått det på mage/rygg Anonymous poster hash: 64b21...4c7
Anonym bruker Skrevet 21. september 2015 #7 Skrevet 21. september 2015 Rutrolig salven hjalp ikke på mollusker her. Min var extremt plaget. Made voldsomt mange, i 6 år sammenhengende. Inn og ut av hudavdelingen, brente, krapet, stakk, desverre ikke noe å gjøre ed. Bare vente, det hår ort. For at en mollusk skal forsvinne må den bli betent sa hudlegen. Det å klemme, stikke, brenne, skrape er alt kun or å fremprovosere den betendelsesreaksjonen som MÅ til for at de skal forsvenne...... Anonymous poster hash: ee84b...eed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå