Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #1 Skrevet 20. september 2015 Mannen vil så gjerne ha hund! Og det vil vel egentlig jeg også.. mEN jeg er gravid, så det kommer jo en baby snart. Så da lurer jeg på om noen har erfaring med dette. Å få seg hund når det skal komme en baby i hus. Vi har fra før en på snart 4 år. Det er snakk om en hund på 8 mnd, altså slipper vi det verste valpestyret. Men jeg er så usikker! Anonymous poster hash: fed40...d04
TinaK 1990 Skrevet 20. september 2015 #2 Skrevet 20. september 2015 Ville på ingen måte skaffet ny hund på det stadiet dere er i livet. Å oppdra en hund er krevende.
Stridsmøy Skrevet 20. september 2015 #3 Skrevet 20. september 2015 Valpetid og barseltid er dårlig kombo. Er noe helt annet hvis det er en godt voksen hund som er ferdig oppdratt i hverdagslydigheten og faktisk tåler å få beskjed om "vent og legg deg" før du får mata babyen ferdig og lagt babyen i vogn før dere endelig kommer ut på trilletur med hunden.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #4 Skrevet 20. september 2015 Det er jo det jeg også har tenkt. Hadde aldri i verden tenkt på å skaffe en valp nå.! Men siden det er en 8-9 mnd gammel hund, som har lært seg det mest basic, tenker jeg at det vil gå fint. Men jeg vet jo ikke. Veldig dumt om det ikke funker..! Samtidig er jeg jo bare 14 uker på vei nå, har da ganske god tid på æ bli kjent med hunden, samt å trene opp det viktigste den trenger æ lære, før baby kommer. Første barnet er godt vant med hund, da mine foreldre har to hunder, og vi er på besøk der ofte! (Hver uke, sover gjerne over osv) Åhh, det er ikke til å bli klok på! Hi Anonymous poster hash: fed40...d04
Sint naken biltyv Skrevet 20. september 2015 #5 Skrevet 20. september 2015 Det er jo verre å skaffe seg en på åtte måneder enn en på åtte uker. Ville valgt en valp på åtte uker om jeg absolutt skulle hatt en i deres situasjon.
klishe89 Skrevet 20. september 2015 #6 Skrevet 20. september 2015 En hund er ikke voksen før den er 3-4 år. Når de er rundt et år/halvannet og rundt to er de som regel et mareritt å ha i hus. Jeg hadde aldri kjøpt hund så tett opp mot å få baby.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #7 Skrevet 20. september 2015 Jeg synes de er verst når de er små, tisser over alt, biter på fingre og bein. Våker for å gå på do flere ganger om natten. Det er det som bekymrer meg aller mest med å skaffe en valp. og da tenker jeg liten valp. Vi skal jo tross alt ha en baby som kommer til æ styre mye på natten osv. Er klar over at de er valp lenge, og at de finner på mye i den alderen. Men jeg føler at det er lettere enn en liten valp. Da de har lært seg det mest basic som må læres. Tissing, sitt, ligg osv. Men ja, jeg håper jo på litt erfaringer på dette området fra dere. Da vi ikke har bestemt oss enda:) Anonymous poster hash: fed40...d04
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #8 Skrevet 20. september 2015 8 mnd tid for valp er begynnelsen på "tenårene". Dvs testing av grenser og "selektiv hørsel" opptrer oftere og varer fram til grovt sett 1,5-2 årsalder (avhengig av rase og individ). Mange er fremdeles valp i hodet og store i kroppen, som kan være skummelt i kombinasjon med liten baby. Skal du ha den hunden ville jeg blitt godt kjent med den først, så dere vet hva dere går til... Anonymous poster hash: 86cef...c24
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #9 Skrevet 20. september 2015 Ikke gjør det. Jeg er så glad i hunden min, men med baby i hus skulle jeg ønske at jeg hadde fått hund litt senere. Han er forresten fem år og baby er fem måneder. Anonymous poster hash: 794a4...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå