Gå til innhold

Å donere egg, lovlig i utlandet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt inspirert av en annen tråd.

Mannen min og jeg hadde store vansker med å få barn pga en arvelig lidelse hos han. Vi fikk barn via IVF.

Fordi vi har kjent på kroppen hvor vanskelig ufrivillig barnløshet er, kunne jeg tenke meg å donere egg.

Per i dag er ikke dette lovlig i Norge. Vet det er lovlig i Finland.

Hvordan skulle jeg gått frem for å få til dette? Er det aldersgrense på det? Jeg vil være ca 36 når vi er ferdige med spedbarn og amming.

Jeg ønsker å Gjøre dette av medmenneskelige årsaker, men ville hatt dekket reise og utgifter med hotell, tapt arbeid, og litt for ubehaget forbundet med egghøsting.

Noen som har gjort noe tilsvarende her?

Anonymous poster hash: 16857...22e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt inspirert av en annen tråd.

Mannen min og jeg hadde store vansker med å få barn pga en arvelig lidelse hos han. Vi fikk barn via IVF.

Fordi vi har kjent på kroppen hvor vanskelig ufrivillig barnløshet er, kunne jeg tenke meg å donere egg.

Per i dag er ikke dette lovlig i Norge. Vet det er lovlig i Finland.

Hvordan skulle jeg gått frem for å få til dette? Er det aldersgrense på det? Jeg vil være ca 36 når vi er ferdige med spedbarn og amming.

Jeg ønsker å Gjøre dette av medmenneskelige årsaker, men ville hatt dekket reise og utgifter med hotell, tapt arbeid, og litt for ubehaget forbundet med egghøsting.

Noen som har gjort noe tilsvarende her?

Så du vil ha utgifter dekket for en tur til utlandet og lønn?

Anonymous poster hash: f6529...da2

Skrevet

Hi her, nei...jeg betaler ikke for å donere egg til fremmede, det gjør jeg ikke.

Hadde det vært lovlig i Norge ville saken stilt seg annerledes, men jeg vet hvor mye arbeid som ligger bak egguttak og hvor tidkrevende det er

Skrevet

Så flott at du ønsker å donere egg :) Jeg kommer forhåpentligvis til å benytte meg av eggdonasjon selv en dag. Ønsker inderlig et barn til, men har få/ingen egg igjen... Jeg vil råde deg til å ta konakt med en Klinikk i utlandet, Stokklinikk i Danmark, Klinikker i Finland... Klart du må få dekket utgiftene dine. Synes det er stort av deg å vurdere dette:) 

Anonymous poster hash: a32f7...611
Skrevet

Jeg mente selvsagt Storkklinikk i Danmark. :)

Anonymous poster hash: a32f7...611
Skrevet

Det er ikke noe "medmenneskelig" med å gi bort ungene sine, gitt..fysj for en umoral

Anonymous poster hash: 132d2...716

Skrevet

Det er ikke noe "medmenneskelig" med å gi bort ungene sine, gitt..fysj for en umoral

Mm...regner med at du ikke menstruerer birt "ungene" dine

Skrevet

For en fin tanke☺️ Kan dessverre ikke noe med det, men håper du finner ut av det 👍🏼

Skrevet

Du har aldri hatt menesen, eller?

Anonymous poster hash: b166a...80a

Skrevet

Så fint at du vurderer dette :-) Har selv barn etter eggdonasjon i utlandet og er evig takknemlig for at det finnes storsinnede mennesker som deg!

Anonymous poster hash: 566d4...b3e

Skrevet

De dekker nok ikke reise helt fra Norge, ettersom det er mye billigere å bruke lokale donorer.

Anonymous poster hash: b0a95...c22
Skrevet

Det er antagelig Spania eller Hellas som er mest aktuelt for deg. Der er både egg- og embryodonasjon lovlig, og det er etterspørsel etter donorer med skandinavisk utseende - siden mange av kundene er fra Nord-Europa. Det er en kjent klinikk i Barcelona, men jeg husker ikke hva den heter, google kan sikkert hjelpe deg.

Anonymous poster hash: 5055e...e80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...