Gå til innhold

Er bekymret (og litt forbannet) over mannen min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gift i 7 år og siste 3-4 årene har han fått verre og verre humør.

Alle er idioter, kjefter og smeller over bagateller, tåler ikke det minste kritikk selv og blir rasende dersom noen snakker han imot evt snakker i det hele tatt om han har bedt dem være stille.

Nå har dette først og fremst gått ut over meg, og jeg har mange ganger bestemt meg for at nok er nok.

Han har gjort seg til uvenn med mine foreldre, fordi de var freidige nok til å konfrontere han med realitetene. Han har nektet å snakke med drm i over 6 mnd.

Nå har faren hans vært hos oss over en periode, av ulike årsaker, og i dag kokte det iver for faren.

Han sa han noen sannhetens ord. Dvs han prøvde, for mannen min ble rasende.

Er det mulig å endre personlighet så totalt uten at det er noe som feiler?

Mine foreldre og faren hans brukte nøyaktig samme ord: Du trenger hjelp!

Noe jeg har sagt i flere år nå.

Han selv ser ikke at han oppfører seg klanderverdig.

Kan det være psyke ? Annen sykdom som gir en slik forandring?

Jeg blir så lei meg, for han kommer jo til å bli sittende alene som en gretten gammel gubbe.

Anonymous poster hash: 7d2da...e83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eksen min ble slik. Viste seg at han hadde begynt å ruse seg på diverse medisiner.

Anonymous poster hash: b34ae...ea2

Skrevet

Løøøøøøp!

Anonymous poster hash: beede...419

Skrevet

Har dere barn?

Ja. Tre stk.

Er på grunn av dem jeg vurderer å gå... Men også på grunn av dem at jeg blir.

Tør ikke la han ha dem alene på samvær mer enn et døgn...Max.

Skrevet

Eksen min ble slik. Viste seg at han hadde begynt å ruse seg på diverse medisiner.

Anonymous poster hash: b34ae...ea2

Ruser seg nok ikke på medisiner eller ulovlige stoffer, men han drikker nok alkohol for ofte. Ikke mye, men ofte.

Skrevet

Depresjon hos menn kan bl.a vise seg i form av sinne. Kan det være noe slikt?

Gjest Antarctica
Skrevet

Depresjon hos menn kan bl.a vise seg i form av sinne. Kan det være noe slikt?

Hadde samme tanke.
Skrevet

Kan være alt fra rus, Alzheimer, tumor i hodet.. Han ser det ikke selv? Hva med å tipse legen hans?

Anonymous poster hash: f8fd7...73e

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan være alt fra rus, Alzheimer, tumor i hodet.. Han ser det ikke selv? Hva med å tipse legen hans?

Han må selv søke hjelp hos legen.

Skrevet

Han må selv søke hjelp hos legen.

Han ser det ikke selv nei.

Forstår overhode ikke hva som er galt annet enn alle andre.

Synes det er merkelig at han ikke engang forsøker å skjule oppførselen for sin egen familie. Da tenker jeg iallfall sykdom.

Han er under utredning for en kul han selv mener å ha rett under brystbeinet, men til nå har de ikke funnet annet enn at han nylig har hatt lungebetennelse (?)...

Nesten slik at det hadde gitt mange svar dersom de hadde funnet noe.

Skrevet

Tanta til min samboer forandret personlighet for noen år siden, ble småparanoid, alle andre det var noe galt med osv osv - vi er overbevist om at hun har en personlighetsforstyrrelse som ble "utløst" da faren hennes døde. Hun ble ikke psykotisk altså, og er ikke til fare for seg selv - er i full jobb osv. Hun drev også psysisk terror ovenfor sin egen mor over lang tid. Alle i familien (bortsett fra barna hennes) har kuttet henne helt ut. Nyttet ikke å snakket et ord fornuft med henne. H

Anonymous poster hash: e9ee7...223
Skrevet

Ei venninne forandret seg totalt plutselig, eller hun kunne være seg selv i blant men plutselig ble hun sur el frekk. Jeg prøvde å prate med henne men hun ville ikke høre. Det ble for slitsomt for meg så etter nesten ett år så brøt jeg kontakten. Etter noen mnd så ringte hun og fortalte at hun hadde begynt å få behandling mot depresjon og personlighetsforstyrrelse. I ettertid har ei jeg kjenner som ble venneinne me henne fortalt at hun har hatt psykoser, klikket og truet mannen med kniv. De fikk ei datter og barnevernet kom allerede på føden for å sjekke ståa og tok barnet etterhvert. Nr to og tre (tvillinger) ble også tatt av barnevernet. Barnefaren er rusmisbruker, så han kunne ikke sørge for at de fikk beholde barna.

Altså jeg vet ingenting annet om din mann enn det du beskriver og barnevernet kommer neppe til å ta barna deres, jeg bare nevnte det over fordi noen ganger kan ting være verre enn man tror. Jeg hadde prøvd å snakke med mannen din. Sett dere ned uten tv og mobiler og PRAT sammen, prøv å overtale han å ta en tur til legen, tilby deg å være med. Kan være veldig lurt om du er med fordi hvis ikke så kan han lyve om å ha vært der, eller lyve til legen om humøret.

Anonymous poster hash: 6f01e...330

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...