Gjest NattIsa Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Lillegutt er nå 11 dager gammel. Man både leser og hører så mye forskjellig, og HS sa at han helst ikke skal sove mer enn 5 timer sammenhengende på dagen, for å sørge for at han får i seg det han skal av mat. Natt til idag, så var han våken fra nesten 23 til ca. 4.20, da fikk han flaske først så sovnet han. Han sov til 9, fikk flaske og sovnet igjen 9.30 til 13.20 og var våken til 17.00 da han sovnet igjen, han sover fremdeles. HS sa at han minst bør ha 15% av sin kroppsvekt med tanke på MME i døgnet. For han vil det tilsvare per nå: 570 ml. Han har så langt idag, til sammen drukket 335 ml. Da blir jeg bekymret for at han spiser for lite.Han veide 3768 ved fødsel, 3508 ved hjemkomst og ved første veing på helsestasjonen 4 dager etter (mandag for en uke siden) veide han 3770. Da vi dro på helsestasjon igår, hadde han bare gått opp 10 gram. HS ba meg ikke spesifikt vekke han for å gi han mat, med mindre han sov mer enn 5 timer på dagen, men jeg klarer ikke å slutte å uroe meg og føler meg usikker på hva jeg skal gjøre. Er redd for at hvis jeg vekker han mens han faktisk sover godt, at han vil få enda større problemer med å sovne, fordi han er overtrøtt etc. HS sa også at jeg kunne komme på helsestasjonen på mandager (veiing på eget initaitv, er egentlig kun på fredager) og si at jeg hadde fått lov av henne dersom jeg var bekymret. Ja, vet ikke egentlig helt hva jeg spør om, men hva er deres erfaringer med så små nurk ?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Jeg har 3 barn, minste er 12 uker. De har sovet så lenge de vil og når de har villet de første ukene Jeg har aldri vekket for mat (men det gjør man vel bare dersom det er liten vektoppgang). Ikke bli FOR opphengt i veiing, dersom HS er fornøyd er ting bra Tilby mat når han våkner og når han gjør tegn til å være sulten (vender på hodet, smatter osv). Anonymous poster hash: ea39d...187
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Stress less! Anonymous poster hash: e17be...d24
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Det er lov å nikke og smile av helsesøsters "gode råd". Anonymous poster hash: ea5f1...6b0
Gjest Muji81 Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Vekke spedbarn for mat. Hoho.. nei. Nei!
BareMas Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 På natt har jeg aldri vekt ungene, men har pleid å gjort det på dagtid. Det har for oss fungert veldig godt, da vi har fått god tid til mat, kos og stell, og fått skille på dag og natt. Med nr måtte jeg vekke for mat, da hun sov veldig mye og spiste desto mindre. Var jeg deg ville jeg heller vekt oftere på dag for å gi mat, og sjeldnere på natt. Bestem deg for dager du skal kontrollveie, hold deg til de dagene, og slapp av ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå