Gå til innhold

Trenger oppskrifter med tomat i...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del plommetomater 9-10 stk (mannen kjøpte feil).

Hva kan jeg bruke disse til, så de ikke blir ødelagte?

Anonymous poster hash: 7f43c...5aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha det i grønnsaker,og koke tomatsaus med.

Anonymous poster hash: c17c7...165

Skrevet

Spis dem til frokost i morgen og i uka som kommer? 😃 eller lage pasta eller pizzasaus av dem? Steke dem med mozarella i ovnen?

Skrevet

Bruke dem til det samme som du hadde tenkt å bruke de andre tomatene til? (For jeg tolker det dithen at du skulle ha noen andre typer tomater, men mannen din kjøpte plommetomater i stedet....?) 

Anonymous poster hash: b3af1...17c
Skrevet

Lag tomatsaus med dem, godt med timian, litt oregano og basilikum i, godt med olje, la koke leeenge (jo lenger jo bedre!) - og husk å ha i et laurbærblad. Smak til med salt, pepper og litt sukker for å runde smaken.

Legg i ildfast form, sleng oppi en fetaost, gratiner i ovnen på høy temperatur. Siste minuttet slenger du i noen store reker.

Tomatsaus kan du lage og så fryse ned om du ikke skal bruke den med det samme.

Ellers har du jo klassikeren tomatsalat, finhakket løk, tomat i tynne skiver, olivenolje, salt, hvit pepper, litt sitronsaft (bare litt). La stå noen timer - gjerne over natten - før den spises.

Anonymous poster hash: 2ab5f...5da
Skrevet

Bruke dem til det samme som du hadde tenkt å bruke de andre tomatene til? (For jeg tolker det dithen at du skulle ha noen andre typer tomater, men mannen din kjøpte plommetomater i stedet....?)  Anonymous poster hash: b3af1...17c

Jeg skulle ha perletomater, til snacks... Og det har jeg kjøpt selv i dag. Har litt dilla på de (gravid ;) )...

Skrevet

Det er fantastisk godt å dele dem i noen biter, og varme dem litt i ei gryte sammen med litt smør, timian og hvitløk. Passer som tilbehør til omtrent alt synes jeg. 😊

Anonymous poster hash: 2d671...436

Skrevet

Skjær de i skiver og bruk de som pålegg på brødskiva, litt salt og pepper på :)

Skrevet

Takk for gode tips! Mye som hørtes godt ut. Kommer nok til å bruke flere av tipsene. I kveld blir det noe lettvindt tenker jeg... Må se etter hva annet jeg har på kjøkkenet som passer til noen av oppskriftene :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...