Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Har en del plommetomater 9-10 stk (mannen kjøpte feil). Hva kan jeg bruke disse til, så de ikke blir ødelagte? Anonymous poster hash: 7f43c...5aa
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Ha det i grønnsaker,og koke tomatsaus med. Anonymous poster hash: c17c7...165
BøllefrøOgBolla Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Spis dem til frokost i morgen og i uka som kommer? 😃 eller lage pasta eller pizzasaus av dem? Steke dem med mozarella i ovnen?
Iselilja Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Denne suppa er fantastisk god http://www.alexandracooks.com/2014/08/27/roasted-tomato-and-bread-soup/
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Bruke dem til det samme som du hadde tenkt å bruke de andre tomatene til? (For jeg tolker det dithen at du skulle ha noen andre typer tomater, men mannen din kjøpte plommetomater i stedet....?) Anonymous poster hash: b3af1...17c
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 Lag tomatsaus med dem, godt med timian, litt oregano og basilikum i, godt med olje, la koke leeenge (jo lenger jo bedre!) - og husk å ha i et laurbærblad. Smak til med salt, pepper og litt sukker for å runde smaken. Legg i ildfast form, sleng oppi en fetaost, gratiner i ovnen på høy temperatur. Siste minuttet slenger du i noen store reker. Tomatsaus kan du lage og så fryse ned om du ikke skal bruke den med det samme. Ellers har du jo klassikeren tomatsalat, finhakket løk, tomat i tynne skiver, olivenolje, salt, hvit pepper, litt sitronsaft (bare litt). La stå noen timer - gjerne over natten - før den spises. Anonymous poster hash: 2ab5f...5da
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 Bruke dem til det samme som du hadde tenkt å bruke de andre tomatene til? (For jeg tolker det dithen at du skulle ha noen andre typer tomater, men mannen din kjøpte plommetomater i stedet....?) Anonymous poster hash: b3af1...17c Jeg skulle ha perletomater, til snacks... Og det har jeg kjøpt selv i dag. Har litt dilla på de (gravid )... Anonymous poster hash: 7f43c...5aa
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Det er fantastisk godt å dele dem i noen biter, og varme dem litt i ei gryte sammen med litt smør, timian og hvitløk. Passer som tilbehør til omtrent alt synes jeg. 😊 Anonymous poster hash: 2d671...436
Ziva Skrevet 19. september 2015 #10 Skrevet 19. september 2015 Skjær de i skiver og bruk de som pålegg på brødskiva, litt salt og pepper på
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #11 Skrevet 19. september 2015 Takk for gode tips! Mye som hørtes godt ut. Kommer nok til å bruke flere av tipsene. I kveld blir det noe lettvindt tenker jeg... Må se etter hva annet jeg har på kjøkkenet som passer til noen av oppskriftene Anonymous poster hash: 7f43c...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå