Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Hører stadig om hvor forferdelig dårlig råd alenemødre har, men det er vel ikke slik for alle? Jeg synes jeg har en helt grei inntekt, og barna og jeg klarer oss fint Andre som har det slik? Anonymous poster hash: c1931...9ca
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Hadde det slik til jeg ble syk.. Anonymous poster hash: eed4c...860
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Hadde det slik til jeg ble syk..Anonymous poster hash: eed4c...860 Huff det er trasig Håper det ordner seg for deg. HI Anonymous poster hash: c1931...9ca
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Tror det ofte er aleneforeldre uten utdannelse, eller de som er syke som har dårlig råd. Er alene 100% med mine, men har en godt betalt, fast jobb og klarer meg helt fint. Anonymous poster hash: 26a4a...2ce
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Skal absolutt ikke klage. Jeg er alenemor til to på fulltid og har en årslønn på ca 750000. Anonymous poster hash: 455d3...1c8
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 Jeg har en godt betalt jobb og etter at alt av utgifter, sparing og mat er betalt så har jeg igjen ca 30.000 kr jeg og barnet mitt bruker til fritid, klær og reiser. Mao så har jeg veldig god råd. Anonymous poster hash: 81080...1fa
Gjest Antarctica Skrevet 19. september 2015 #7 Skrevet 19. september 2015 Syns jeg er heldig og har det bra - jobber fullt og tjener nok, og kan fint forsørge tre barn. Hvis jeg var arbeidsledig ville jeg kanskje selge boligen og få meg noe mindre, men som det er nå, har vi det bra.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 Jeg har årslønn på 450 000 og har to små 50 %. synes det er trangt.. kunne sikkert ha planlagt bedre. Anonymous poster hash: 9b4a5...a5d
Gjest Antarctica Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Jeg har årslønn på 450 000 og har to små 50 %. synes det er trangt.. kunne sikkert ha planlagt bedre. Anonymous poster hash: 9b4a5...a5d Bor du veldig dyrt? Mitt lønnstrinn på 100% er 520.000, og jeg syns det holder, selv om ungene bor her på heltid.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #10 Skrevet 19. september 2015 Jeg hadde 300 000 ca inntekt da jeg var alene. Jeg syns det gikk veldig fint! Anonymous poster hash: cab06...566
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #11 Skrevet 19. september 2015 For min del så har jeg faktisk mer å rutte etter at jeg ble alenemor. Med barnebidrag og 2x barnetrygd og tidligere skatteklasse 2, har jeg langt mer utbetalt enn da jeg var i lag med BF. Greit nok at jeg har mer huslån nå enn da vi var to, men jeg kan disponere pengene mine uten at eksen blander seg i det. Sparer min. 5000 kr i måned. Har jeg mye til overs, går pengene til å betale ekstra ned på huslånet. Anonymous poster hash: 87959...06e
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #12 Skrevet 19. september 2015 Om man har barna 50/50 så man ikke har støtte til barnepass, ikke bidrag og ikke ekstra barnetrygd kan det nok være trangt når man trenger en bolig med plass til 2-3 barn og skal leve av bare en inntekt. En ordinær lønn som sosionom, barnehagelærer, sykepleier e.l. ligger vel på rundt 350.000 til 400.000 og da må man være flink med penger for å kunne ha en skikkelig bolig om man bor i rimelig tettbefolket område. Men de fleste greier seg vel helt ok. Anonymous poster hash: be182...325
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #13 Skrevet 19. september 2015 Siden jeg er ganske "ny" som alenemor, så må jeg bare spørre. Finnes ikke skatteklasse 2 lenger, eller får man kanskje bare automatisk skattefradrag? HI Anonymous poster hash: c1931...9ca
Tonita Skrevet 19. september 2015 #14 Skrevet 19. september 2015 Skatteklasse 2 forsvant fra januar 2014 (?) Du får i stedet fradrag på selvangivelsen 😊
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #15 Skrevet 19. september 2015 Utbetalt 27000 pr mnd på lønnslipp og har ca 12000 utbetalt utenom (bidrag, ekstra barnetrygd etc). Er alene med 1 barn fulltid og har helt grei økonomi synes jeg. Blir vel verre når poden blir tenåring og krever mer antar jeg. Anonymous poster hash: 63adc...2f5
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #16 Skrevet 19. september 2015 Skatteklasse 2 forsvant fra januar 2014 (?) Du får i stedet fradrag på selvangivelsen Tusen takk for svar Da skal jeg passe på at det kommer med på neste års selvangivelse. HI Anonymous poster hash: c1931...9ca
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #17 Skrevet 19. september 2015 Fint å se at det er flere enn meg som har det greit økonomisk HI Anonymous poster hash: c1931...9ca
Isola&Lille+julegave Skrevet 19. september 2015 #18 Skrevet 19. september 2015 Jeg har ca 500000 i året og lever godt på den inntekten syns jeg.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #19 Skrevet 19. september 2015 Selv har jeg 480.000,- i året, i tillegg kommer tre barnetrygder, to hjelpestønader og barnebidrag. HI Anonymous poster hash: c1931...9ca
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #20 Skrevet 20. september 2015 Jeg hadde en årsinntekt på 229 000 og jobbet fulltid da jeg var alenemor for mange år siden og uten utdannelse. Det var trangt for å si det sånn. Måtte heldigvis en fantastisk mann som ga meg muligheten til å studere og nå har jeg over dobbelt så mye i inntekt og kan forsørge barnet mitt sammen med samboer og livet er noe helt annet enn for 10 år siden. Anonymous poster hash: 0678f...c07
Anonym bruker Skrevet 20. september 2015 #21 Skrevet 20. september 2015 Har 402 000,- i året + 2xbarnetrygd. Klarer oss fint på det, men med lån + alle faste utgifter gir det ikke rom for så veldig mye utenom. Anonymous poster hash: d00c3...f3d
februarprins2013 Skrevet 20. september 2015 #22 Skrevet 20. september 2015 er alenemor,men kan ikke klage på økonomien,den er ganske bra, hvis den ikke er det,er det min egen skyld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå