Gå til innhold

Liker du fårikål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør, men mannen min er ikke glad i det. Skal ha det til middag i morgen..

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Oh yes! Det er sååå godt :) Skal ha det til middag i morgen. Gleder meg :)

Skrevet

5.5 kg står til kok as we speak, og vi er to som skal spise i kveld  :legrine: NAM

Anonymous poster hash: b1cf3...a24
Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? Aldri laget før og kjøpt inn 2 kg kjøtt og stor hodekål.. gi meg en sånn fårikål for dummies oppskrift

Anonymous poster hash: b0df9...76b

Skrevet

Liker fåren, men ikke kålen.

Skrevet

Nei, hverken kål eller fårekjøtt er noen favoritt hos meg så jeg er ikke noe glad i det

Anonymous poster hash: d19ed...dda

Skrevet

Jeg liker det ikke, klarer ikke lukta av lam. Så slikt må lages når jeg ikke er hjemme. Mannen og mitt ene barn lurer mannens mor til å lage slikt noen ganger i året. Det er kun mannen og mitt ene barn (ikke mannens barn) som liker slikt. Mannens ene barn spiser pinnekjøtt til jul, men det er kun pga at det er tradisjon i hennes familie. Sist jul tok hun litt pinnekjøtt for syns skyld, men spiste medisterrkaker. Eneste julemat jeg liker.

Anonymous poster hash: 8f847...ae9

Skrevet

Elsker det! Hatt det to helger på rad nå, og det er bare begynnelsen 😜 Ble imponert av 3-åringen idag som sa at han likte fårikål han og, og spiste to skåler til middag 👍

Anonymous poster hash: 93324...eb5

Skrevet

Ja :) men pinnekjøtt er bedre.

Anonymous poster hash: 1c646...b12

Skrevet

Jaaaaa, hele familien liker det kjempe godt. Ekstra pluss at det er enkel å lage det :) :)

Anonymous poster hash: 00b58...8a8

Skrevet

Nei, jeg liker ikke fårikål.

Anonymous poster hash: 5662b...499

Skrevet

Nei.. Kan spise det, men lager det aldri. Ihjelkokt kål når lett forvellet kål smaker såååå mye bedre? 😉

Skrevet

Nei! Det hadde jeg ikke spist om det var tomt for mat i denne verden engang. Fysj!

Anonymous poster hash: 042d1...000

Skrevet

Ja!

Anonymous poster hash: c6c79...68d

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? Aldri laget før og kjøpt inn 2 kg kjøtt og stor hodekål.. gi meg en sånn fårikål for dummies oppskrift

Halve jobben har du altså gjort! 

Skjer opp kålen i biter/båter på ca størrelse med kjøttbitene. Ikke så nøye, det der. Legg et lag kjøtt i bunnen av kjelen (et lag = alle bitene ligger nedpå bunnen. Ingen stabling. Dryss på litt pepper. Her er det smak og behag. Jeg bruker sikkert en teskje mellom hvert lang ;) Legg på kål på samme måte, og fortsett til det et fullt. Fyll opp med vann til du har dekket alt, og kok til kjøttet løsner fra beinet. Det skal skli enkelt av hvis du legger to gafler i mellom. 

Skrevet

Skjer opp kålen i biter/båter på ca størrelse med kjøttbitene. Ikke så nøye, det der. Legg et lag kjøtt i bunnen av kjelen (et lag = alle bitene ligger nedpå bunnen. Ingen stabling. Dryss på litt pepper. Her er det smak og behag. Jeg bruker sikkert en teskje mellom hvert lang ;) Legg på kål på samme måte, og fortsett til det et fullt. Fyll opp med vann til du har dekket alt, og kok til kjøttet løsner fra beinet. Det skal skli enkelt av hvis du legger to gafler i mellom.

Har du så mye vann i? Jeg har 1,5 liter vann i en stor kjele, synes krafta blir mer smakfull da. Prøvde å dekke vann til toppen en gang, men det ble veldig lite smak synes jeg. Koker i 2,5 time.

Skrevet

Har du så mye vann i? Jeg har 1,5 liter vann i en stor kjele, synes krafta blir mer smakfull da. Prøvde å dekke vann til toppen en gang, men det ble veldig lite smak synes jeg. Koker i 2,5 time.

Vel, jeg trøkker alt ganske godt sammen og koker det gjerne hele dagen. Er ikke så mye vann igjen da, men sikkert mer enn hos deg ;)

Er ikke redd for ihjelkokt hverken kål eller kjøtt 😁😂😉

Til HI: her er det tydeligvis dmak og behag, prøv deg frem :)

Skrevet

Ja liker det veldig godt, skal ha det hos svigermor snart. Gleder meg masse :D

Skrevet

Liker kun kålen.

Anonymous poster hash: e6360...654

Skrevet

Syns det er helt forferdelig

Anonymous poster hash: dfd58...c0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...