Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Hva og hvordan reagerer man på det da? Jeg oppdaget det ikke før det hadde gått en stund og fikk altså ikke tatt synderen i action. Hun er straks tre år og har selvsagt ikke konsekvensforståelsen helt på plass, men hvordan i all verden skal man få formidlet at det IKKE er en grei ting å gjøre? Jeg ble sint og streng og sa at sånt tull finner jeg meg ikke i og at hun aldri må gjøre det igjen. Jeg var pedagogisk som få (nesten hele tiden), satt meg ned og fikk øyekontakt mens jeg forklarte at jeg var trist og sint. Hun hørte etter, ga meg så en klem og sa 'sånn' (underforstått, nå er vi ferdig med det). Jeg er fremdeles rasende og fortvilet, det er nok en skade fot 10-15 tusen, men man kan jo ikke gnåle mer til en treåring. Hun skal være veldig glad for at hun er så liten og skjønn kjenner jeg i dag... Anonymous poster hash: b1c17...bf6
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 Det gjorde 11-åringen vår for et par uker siden, og jeg skal love deg at han ikke var særlig glad for å være stor og burde vite bedre. Det var pappaen som var der da det skjedde, en egentlig rolig og sindig mann, og av rapporten jeg fikk har 11-åringen fått høre hele farens vokabular av ord som ikke er egnet for barn og dertil fått nedkalt alle himmelens forbannelser over seg. Jeg fatter fremdeles ikke hvordan det er mulig for ham å være så inn i hampen dum, han som ellers er et svær intelligent og oppegående barn, for som 11-åring burde man helt klart vite at å "tegne" på bilen med stein bare fordi man er sint ikke er en billig fornøyelse. Jeg tror ikke du skal si så mye mer til din, hun er tross alt for liten til å forstå skikkelig. Men det kan være at det ikke blir så dyrt som du frykter. Ripene i vår bil viste seg å være såpass grunne at de delvis kan poleres bort og delvis bare etterfylles med litt farge. Like pent blir det jo ikke, men det er nesten usynlig nå og det er ingen fare for rust (vi tok bilen på verksted altså). Anonymous poster hash: fc2d6...8c7
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Det gjorde 11-åringen vår for et par uker siden, og jeg skal love deg at han ikke var særlig glad for å være stor og burde vite bedre. Det var pappaen som var der da det skjedde, en egentlig rolig og sindig mann, og av rapporten jeg fikk har 11-åringen fått høre hele farens vokabular av ord som ikke er egnet for barn og dertil fått nedkalt alle himmelens forbannelser over seg. Jeg fatter fremdeles ikke hvordan det er mulig for ham å være så inn i hampen dum, han som ellers er et svær intelligent og oppegående barn, for som 11-åring burde man helt klart vite at å "tegne" på bilen med stein bare fordi man er sint ikke er en billig fornøyelse. Jeg tror ikke du skal si så mye mer til din, hun er tross alt for liten til å forstå skikkelig. Men det kan være at det ikke blir så dyrt som du frykter. Ripene i vår bil viste seg å være såpass grunne at de delvis kan poleres bort og delvis bare etterfylles med litt farge. Like pent blir det jo ikke, men det er nesten usynlig nå og det er ingen fare for rust (vi tok bilen på verksted altså). Anonymous poster hash: fc2d6...8c7 Billig fornøyelse, nei, han får vel gjøre dugnad hos naboen for å få råd til ny lakk Anonymous poster hash: 2fc17...681
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 Hva og hvordan reagerer man på det da? Jeg oppdaget det ikke før det hadde gått en stund og fikk altså ikke tatt synderen i action. Hun er straks tre år og har selvsagt ikke konsekvensforståelsen helt på plass, men hvordan i all verden skal man få formidlet at det IKKE er en grei ting å gjøre? Jeg ble sint og streng og sa at sånt tull finner jeg meg ikke i og at hun aldri må gjøre det igjen. Jeg var pedagogisk som få (nesten hele tiden), satt meg ned og fikk øyekontakt mens jeg forklarte at jeg var trist og sint. Hun hørte etter, ga meg så en klem og sa 'sånn' (underforstått, nå er vi ferdig med det). Jeg er fremdeles rasende og fortvilet, det er nok en skade fot 10-15 tusen, men man kan jo ikke gnåle mer til en treåring. Hun skal være veldig glad for at hun er så liten og skjønn kjenner jeg i dag...Anonymous poster hash: b1c17...bf6 Du har vel igrunnen hatt god tid til å lære henne at man ikke gjør sånt på biler? Anonymous poster hash: 0d661...02a
Gjest Antarctica Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 Vær glad det ikke var naboens bil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå