Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #1 Skrevet 19. september 2015 Var på ultralyd i går. Fikk beskjed om a gutten i magen er ca 15% mindre enn normalen på denne tiden. Er 28 uker på vei. Jordmor på føden sa at siden jeg har to gutter fra før som er over 4,5 kilo hver.. Var det grunn til å følge nøye med fremover. Hun sa også at hun ikke kunne utelukke at det var no galt.. Selvom hun ikke så noe galt nå. Annet enn vekst. Må si jeg blei rimelig engstelig etter denne samtalen. Er det noen andre som har fått beskjed om liten beby til tross for store barn fra før? Er jo over ti uker til han kommer, så det kan da vel endre seg? 😕 Anonymous poster hash: e277b...a51
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #2 Skrevet 19. september 2015 De tar ofte feil Anonymous poster hash: 08204...29a
BøllefrøOgBolla Skrevet 19. september 2015 #3 Skrevet 19. september 2015 Minste min var liten i magen (-24 på det meste), og ble derfor fulgt godt opp med ultralyd for å passe på at ikke morkaka sviktet eller liknende. Hun tok igjen til fødsel, men var mye mindre enn storesøster ved fødsel. Frisk og fin baby likevel ❤️ Masse lykke til 😃
Mamma_til_2 Skrevet 19. september 2015 #4 Skrevet 19. september 2015 (endret) De tar ofte feil og det begge veier, jeg fikk vite at jenta mi Kom til og være nærmere 4.5kg ved fødsel men ut kom en jente på 2.8kg☺ ikke ta sorgene på forskudd, du blir fulgt opp, er det noe galt så får du profesjonell hjelp. Sa jm noe om hva som kunne være galt? Endret 19. september 2015 av Mamma_til_2
Gjest Muji81 Skrevet 19. september 2015 #5 Skrevet 19. september 2015 De kan ta feil. 1.5 uke før fødsel i uke 34 fikk vi vite at babyen var 1.4 kilo. Ut kom en baby på 2.7. Tror neppe han la på seg 1.3 kilo på 10 dager
BareEnTil Skrevet 19. september 2015 #6 Skrevet 19. september 2015 Var på ultralyd i går. Fikk beskjed om a gutten i magen er ca 15% mindre enn normalen på denne tiden. Er 28 uker på vei. Jordmor på føden sa at siden jeg har to gutter fra før som er over 4,5 kilo hver.. Var det grunn til å følge nøye med fremover. Hun sa også at hun ikke kunne utelukke at det var no galt.. Selvom hun ikke så noe galt nå. Annet enn vekst. Må si jeg blei rimelig engstelig etter denne samtalen. Er det noen andre som har fått beskjed om liten beby til tross for store barn fra før? Er jo over ti uker til han kommer, så det kan da vel endre seg? Anonymous poster hash: e277b...a51 Eg var 2500, så kom bror min 4500 og søsteren på 2500.. Håpr det går bra
BareEnTil Skrevet 19. september 2015 #7 Skrevet 19. september 2015 Med tvillingene fekk eg beskjed om at dei var halvparten av det dei faktisk var
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #8 Skrevet 19. september 2015 Jeg fikk en jente på 2300. Dysmatur. Jeg ble sendt på sykehuset for ultralyd pga min jordmor var bekymret. På ultralyd mente de at baby kom til å bli langt over 3 kg. Hun hadde ikke fått nok næring i magen og fostervannnet var litt missfarget. Det har likevel gått kjempe fint med henne. Ingen problemer etter fødsel, hun er nå 4 år. Helt fin og frisk jente. Men alltid vært mindre enn gjennomsnittet Anonymous poster hash: d5015...e4d
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Tusen takk for alle svar!😊 ble litt roligere nå😊 jeg skjønner jo at det aldri er no garanti, men jeg syns hun jordmora fokuserte så veldig på det negative enn positive. Skal tilbake på ny kontroll til uka. Håper på å få litt mere informasjon da. Anonymous poster hash: e277b...a51
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #10 Skrevet 19. september 2015 Jeg fikk målt et avvik på minus 40 %, og da fulgte det veldig nøye med de siste 5 ukene. Jeg ble satt igang i uke 36 og ut kom ei lita jente på 1740 gr og 49 cm lang. Morkaka hadde ikke fungert godt nok, og hun hadde fått altfor lite næring. Hun er nå snart 5 år, 111 cm lang og veier 13,4 kg så hun er fortsatt veldig tynn. Men hun er meget aktiv og langt fremme i forhold til motorikk, og går gjerne en fjelltur på 15 km uten å blunke. Hun har lært seg å lese, kan pluss og minus, og lært seg gangetabellen, mao ingen senskader på henne. Eneste problemet er at hun er tynn og har ingenting å tære på hvis hun blir syk. Anonymous poster hash: 3a2d8...377
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå