Gå til innhold

Jeg har ingen energi, men blodprøvene er helt fine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ingenting. Jeg har absolutt ingen energi. Legger meg så fort jeg har muligheten. Armer og ben er så slitne på kvelden at de gjør vondt, føles ut som jeg har vært på fylla en uke. Jeg sliter også med tørr hud, sår i munnviken osv. Virker som jeg er debutert selvom jeg drikker masse vann hver dag. Har forsøkt jerntabletter, gå tur hver dag, trene flere ganger i uken, spiser sunt osv. Jeg er blitt så ille at jeg ikke orker å trene i det hele tatt. Ikke har jeg en stressende hverdag heller. Ett barn og en stillesittende jobb som er veldig lite krevende. Jeg vil ikke ha det slik! Jeg vil ha energi! Jeg vil orke å trene og være våken litt mer enn til klokken 21 på kveldene ...

Anonymous poster hash: 1d17a...411

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ingenting. Jeg har absolutt ingen energi. Legger meg så fort jeg har muligheten. Armer og ben er så slitne på kvelden at de gjør vondt, føles ut som jeg har vært på fylla en uke. Jeg sliter også med tørr hud, sår i munnviken osv. Virker som jeg er debutert selvom jeg drikker masse vann hver dag. Har forsøkt jerntabletter, gå tur hver dag, trene flere ganger i uken, spiser sunt osv. Jeg er blitt så ille at jeg ikke orker å trene i det hele tatt. Ikke har jeg en stressende hverdag heller. Ett barn og en stillesittende jobb som er veldig lite krevende. Jeg vil ikke ha det slik! Jeg vil ha energi! Jeg vil orke å trene og være våken litt mer enn til klokken 21 på kveldene ...

Har du testet for lavt stoffskifte?

Anonymous poster hash: 4e183...9f2

Skrevet

Ja. Alt er testet og alt er fint 😔

Skrevet

Hvis alle prøver er fine ville jeg googlet candida albicans.

Anonymous poster hash: 6557f...a63

Skrevet

Jeg hadde bedt om utskrift av blodprøvesvarene. Så lenge du ligger innenfor referansenivået får du beskjed om at alle prøver er fine.

Men om du ligger i nedre sjiktet av f.eks. B12, kan det være kroppen din har for lite av dette og at du burde få B12-sprøyter.

Det høres virkelig ut som om du mangler vitaminer av noe slag. Du kan også prøve å ta Longo Vital. Kosttilskudd som hjalp meg mot stadige munnviken som sprakk opp etc.

Anonymous poster hash: 999d6...52d

Skrevet

Kan du være nær ved å møte veggen?

Anonymous poster hash: e2185...0ba

Skrevet

Hvis alle prøver er fine ville jeg googlet candida albicans.

Anonymous poster hash: 6557f...a63

Nei, det ville jeg definitivt ikke gjort.

Anonymous poster hash: 58c94...1fb

Skrevet

Det er akkurat sånn jeg også har det. Utviklet depresjon i tillegg. Som jeg selv mener er en følge av trettheten og utmattelsen. Legene derimot tror jeg er utbrent pga stress. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro. Har gått hjemme en måneds tid nå, og depresjonen har sluppet tak. Jeg får jo sovet og hvilt masse. Men jeg føler ikke at energinivået blir noe bedre...

Anonymous poster hash: 16b46...cfb

Skrevet

Har du testet d-vitaminer? Ikke alltid disse blir testet uten at man spør.

Anonymous poster hash: c0cce...2e9

Skrevet

Hvordan er kostholdet?

Anonymous poster hash: c0cce...2e9

Skrevet

"Alle" blodprøver er fine.... dette er dessverre noe leger ofte sier uten at det nødvendigvis stemmer. Det kan bety at alle prøvene som er tatt er fine, det betyr ikke nødvendigvis at legen har testet alt som bør testes. Og som en annen nevner, mange leger sier at "prøvene er fine" bare man ligger innom referanseverdien. Men referanseverdien er en generell betegnelse, det sier lite om verdien er riktig for den enkelte. De færreste leger ser på forholdet mellom f.eks. ulike mineraler, noen mineraler må være i bestemte balanser segimellom for å ikke gi symptom. Glemmer legen å se på dette (ofte er det at de ikke kan nok/noe om det), så kan man fint ha "fine verdier" innenfor referanseområdet, men likevel ha en ubalanse som kan gjøre at man får problemer.

Som en over sa, få utskrift av blodprøvene, da vet du hva som er sjekket og kan se hvordan du ligger an ift. referanseverdiene. Så får du heller spørre her inne og lese deg litt opp selv om du ser at du er nær ytterområdene for referanseverdiene.

Anonymous poster hash: 7ed7f...521
Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at alle blodprøver var fine.

Så gikk jeg til en privat lege og han sa at både jern, D-vitamin og B12-vitamin lå helt nederst i referanseområdet.

Jeg fikk tilskudd for han sa at når en kropp sliter med utmattelse skal alle verdier være på topp. Det hjalp mye å få de opp... Jeg hadde i tillegg en infeksjon i skjoldbruskkjertelen og det kødder jo med alt fra insulin til stoffskifte.

Anonymous poster hash: 26d8a...42c

Skrevet

Depresjon?

Anonymous poster hash: 40152...8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...