Gå til innhold

Dumt med ulike rutiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har to barn, ene er nyfødt så rutiner er ikke et tema helt enda. Men en som fylte 2 år i sommer. Vi står opp annenhver dag. Jeg smører mat sammen med gutten, han får smøre på smør selv ol (vil gjerne og da får han lov). Vi sitter ved kjøkkenbordet og spiser frokost. Når mannen står opp er det mye gråt og sutring fordi gutten får ikke prøve noe selv. Får ikke engang legge osteskiva på brødskiva selv. Så går de inn i stua og sitter i sofaen og spiser. Da får gutten se barnetv mens mannen min kan sitte med telefonen sin (som han oftest gjør).

Når rutinene blir så forskjellig, er det dumt? Jeg liker at vi samles til måltider, mens mannen kan bare gå å smøre seg en skive og plante ræva i sofaen. Enda vi andre også skal spise. Synes det er koseligere å lære barnet å samles ved matbordet.

Anonymous poster hash: 28c26...d26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din må lære seg at han er en familiefar,og at det følger forpliktelser med det å få barn.

Jeg hadde forlangt at han kan plante ræva i sofaen og dille med mobilen de dagene du står opp med barnet,dersom det er viktig for han ?

Og hadde det vært så viktig for han,hadde jeg skjønt at jeg hadde fått barn med feil mann.

Anonymous poster hash: bbc75...36c

Skrevet

Det gjør ingenting at mor og far gjør ting ulikt, men når fars "metode" hemmer barnets utvikling bærer det galt av sted. Far bør ta seg selv i nakken og tenke mer på barnet og mindre på mobilen.

Anonymous poster hash: cf67d...c42
Skrevet

Forskjellige rutiner er ok synes jeg.

Blir han ikke lei at det er grin hver morgen?

Det at far smører og med deg får han smøre selv synes jeg er greit. Bare forundret over at han gidder når løsningen på å få en fin start er å la han få gjøre det selv.

Spise foran tv'en er ikke ok.

Tukle med mobilen er ikke ok heller.

Synes måltider er viktig å ha sammen uten forstyrrelser.

Når det er sagt. Du kan ikke forlange at far gjør som deg.

Anonymous poster hash: 107ba...953

Skrevet

Jeg tror det er sunt at ungene blir vant til at ting kan gjøres på forskjellige måter.

Hvis du vil at mannen skal ta sin del så må du bare lukke øynene og godta at han gjør ting annerledes.

Skrevet

La mannen få gjøre det på sin måte og spar kruttet til de viktigere tingene.

Anonymous poster hash: c40a2...273

Skrevet

Det er faktisk helt greit at mor og far gjør ting forskjellig! Ungene har ikke vondt av å lære at ikke alle er like, og barnet har slett ikke vondt av å se at han ikke får sutre seg til sin egen vilje sammen med far.

SÅ kan man jo spørre seg om det å smøre skive er en kamp man tar med ungene. Ja, jeg tar den hvis vi har det travelt. Da smøre JEG selv om unga har aldri så lyst. Har vi god tid, så får de selvfølgelig gjøre det selv. Og noen ganger blir de pålagt å gjøre det selv om de ikke vil/gidder.

Her kan vi fint sitte foran tv' n i helgene. Jeg ser ikke helt problemet med å spise en brødskive i sofaen mens man ser tegnefilm en tidlig lørdags morgen. Ja, det er jo viktig å samles rundt matbordet. Så vi gjør det også. Men tror neppe ungene skades av at en skive inntas foran tv'n framfor ved bordet!

Anonymous poster hash: e6b87...033

Skrevet

Så lenge dere ikke står opp til frokost begge to slike vell tror jeg ikke det gjør noe med ulike rutiner på det området, selv om jeg også synes det bør være frokost ved kjøkkenbordet. Da fortrinnsvis for hele familien.

Jeg synes det høres ut som om mannen din bør venne seg til fellesmåltider der man spiser og snakker sammen og du bør venne deg til å omtale mannen med respekt.

Anonymous poster hash: beac1...b2d

Skrevet

Jeg syns det er greit med ulike rutiner etter hvem de er med og hvem dag det er. Pappa spite jeg kun frokost me dpå søndager da jeg var liten, de andre dagene var han reist før jeg sto opp. Søndag spiste vi pops eller kavring og vi drakk kaffe sammen. Jeg likte ikke kaffe, men jeg ville ha en kaffekopp som jeg hadde ved siden av meg. Bare for At det var søndag og jeg kunne lukte kaffen. Etter frokost var det Flintstones på tv.

Meg og min mann er også ulike når det kommer til frokost. Ungene setter pris på forskjellene.

Anonymous poster hash: a45c7...a2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...