Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Har to barnløse venninner som er på besøk som er så høylytt, flirer høyyt!. Selv om de har fått beskjed om å dempe seg litt..papir tynne tak og vegger. Ja nei, jeg nå visst skjerpe rutiner i følge hun ene. For det har hun sett på "nanny"!!! Og sett andre foreldre. Men ingen barn selv nei. Grunnen til at ungen ikke sovna er fordi de ler så Jævla høyt. Omg, det var jo meg som inviterte dem.. Anonymous poster hash: d36de...97a
Gjest Muji81 Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Ah, den klassiske "jeg vet alt om barneoppdragelse før jeg har fått barn" vs. "Du vet ingenting om barn før du har presset ut en selv".
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Er barnet så var på lyder? Her har vi hatt huset fult av venner og barnet sov i naborommet. Barnet har gått av å bli vant til lyder. Anonymous poster hash: 07d6f...519
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Er barnet så var på lyder? Her har vi hatt huset fult av venner og barnet sov i naborommet. Barnet har gått av å bli vant til lyder. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Nei, barnet på 1,5 år er vant å ha det stille. Anonymous poster hash: d36de...97a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Er barnet så var på lyder? Her har vi hatt huset fult av venner og barnet sov i naborommet. Barnet har gått av å bli vant til lyder. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Nei, barnet på 1,5 år er vant å ha det stille. Anonymous poster hash: d36de...97a Da må du enten gjøre barnet mer vant til lyd, eller kun ha besøk av mer lydløse venner 😊. Anonymous poster hash: 07d6f...519
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Er barnet så var på lyder? Her har vi hatt huset fult av venner og barnet sov i naborommet. Barnet har gått av å bli vant til lyder. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Nei, barnet på 1,5 år er vant å ha det stille. Anonymous poster hash: d36de...97a Da må du enten gjøre barnet mer vant til lyd, eller kun ha besøk av mer lydløse venner 😊. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Når man er alene med en baby så er det liksom ikke så lett å bråke så mye på kveldene eller.... Det er hvert fall min erfaring. Anonymous poster hash: 9e16b...a09
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Er barnet så var på lyder? Her har vi hatt huset fult av venner og barnet sov i naborommet. Barnet har gått av å bli vant til lyder. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Nei, barnet på 1,5 år er vant å ha det stille. Anonymous poster hash: d36de...97a Da må du enten gjøre barnet mer vant til lyd, eller kun ha besøk av mer lydløse venner 😊. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Hahahaha!! "Gjør barnet vant til lyd" 😂 Jada, for det er bare å gjøre alle barn vant til lyder! Anonymous poster hash: c90bd...8ce
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Liker dere å sove når folk hyler av latter i naborommet? De satt nede og jeg la barnet oppe. Hørte de kjempegodt med dører igjen. Det er faktisk lov å ta hensyn. Anonymous poster hash: d36de...97a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #9 Skrevet 18. september 2015 Her sov 1 åringen og 3 åringen gjennom 30-årslaget til mannen. (Vi hadde ikke råd til å leie lokale, mannen inviterte 7 kompiser mens jeg og barna sov i etasjen over). De forsvant ut 23.00, men barna sov søtt fra 19.00. Anonymous poster hash: c9f0c...45f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #10 Skrevet 18. september 2015 Her sov 1 åringen og 3 åringen gjennom 30-årslaget til mannen. (Vi hadde ikke råd til å leie lokale, mannen inviterte 7 kompiser mens jeg og barna sov i etasjen over). De forsvant ut 23.00, men barna sov søtt fra 19.00. Anonymous poster hash: c9f0c...45f Javel, du hadde fest med unger i hus? Relevans? Ikke alle barn sover seg gjennom fest og hyl Anonymous poster hash: d36de...97a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Eksen min holdt på sånn. Alle måtte gå når ungen skulle sove. Ingen får dra ned på do når ungene sover. Ikke gå forbi rommene når ungene sover... Heldigvis klarte jeg å venne ungen av med det når jeg flytta fra han. Har ei venninne som får panikk hvis noen ler når ungen hennes sover. Har forsøkt å si at han jo sover i vogn ute i bhg og at det går fint, men nei. Utrolig slitsomt å være sammen med henne når de minste har lagt seg! Anonymous poster hash: 93fd1...c94
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #12 Skrevet 18. september 2015 Her sover barn nummer tre gjennom det meste. Det har hun vært pent nødt til med to virvelvinder av noen storesøsken. Anonymous poster hash: c4439...a65
Mø schæl! Skrevet 18. september 2015 #13 Skrevet 18. september 2015 Her bør det vel være SOLEKLART at det er barnet på 1,5 år som skal ta hensyn - og ikke de ansvarlige voksne. Det sier seg selv. Bah. Når det er små barn i hus, er det normal folkeskikk å ta hensyn av alle slag. Jeg hadde først og fremst reagert litt dersom dere voksne ikke kunne sitte å prate normalt sammen uten at barnet våknet (men ikke for det, minstemann hos oss var omtrent sånn i et års tid før det gikk over...) - men at gjestene sitter og hylflirer er bare tankeløst. Dette burde de faktisk forstå uten at du trenger å påpeke det en gang. Dette er tross alt ikke en livslang situasjon.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #14 Skrevet 18. september 2015 Her sov 1 åringen og 3 åringen gjennom 30-årslaget til mannen. (Vi hadde ikke råd til å leie lokale, mannen inviterte 7 kompiser mens jeg og barna sov i etasjen over). De forsvant ut 23.00, men barna sov søtt fra 19.00. Anonymous poster hash: c9f0c...45f Javel, du hadde fest med unger i hus? Relevans? Ikke alle barn sover seg gjennom fest og hyl Anonymous poster hash: d36de...97a Nei... Men mannen hadde. Og herregud så gøy de hadde det 👍👍👍 Anonymous poster hash: c9f0c...45f
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #15 Skrevet 18. september 2015 Min erfaring er at de er vare for lyder frem til den alderen og så avtar det. Rundt to års alderen så har mine sovet seg gjennom det meste. Så ja, jeg har irritert meg på andre folk og hysjet, men nå så trenger vi ikke ta hensyn lenger. Håper det blir bedre for deg etter hvert også. Anonymous poster hash: 452a0...84d
Gjest Antarctica Skrevet 18. september 2015 #16 Skrevet 18. september 2015 Er barnet så var på lyder? Her har vi hatt huset fult av venner og barnet sov i naborommet. Barnet har gått av å bli vant til lyder. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Nei, barnet på 1,5 år er vant å ha det stille. Anonymous poster hash: d36de...97a Da må du enten gjøre barnet mer vant til lyd, eller kun ha besøk av mer lydløse venner 😊. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Når man er alene med en baby så er det liksom ikke så lett å bråke så mye på kveldene eller.... Det er hvert fall min erfaring. Anonymous poster hash: 9e16b...a09 Begynne å øve seg på blokkfløyte, fiolin eller rytmeinstrumenter om kveldene...?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #17 Skrevet 18. september 2015 Barn kan venne seg til lyder ja. Sånn at de ikke våkner av de. Anonymous poster hash: 22015...2d5
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #18 Skrevet 18. september 2015 Er barnet så var på lyder? Her har vi hatt huset fult av venner og barnet sov i naborommet. Barnet har gått av å bli vant til lyder. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Nei, barnet på 1,5 år er vant å ha det stille. Anonymous poster hash: d36de...97a Da må du enten gjøre barnet mer vant til lyd, eller kun ha besøk av mer lydløse venner . Anonymous poster hash: 07d6f...519 Når man er alene med en baby så er det liksom ikke så lett å bråke så mye på kveldene eller.... Det er hvert fall min erfaring. Anonymous poster hash: 9e16b...a09 Begynne å øve seg på blokkfløyte, fiolin eller rytmeinstrumenter om kveldene...? Støvsug når ungen har lagt seg Anonymous poster hash: 487d5...0d2
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #19 Skrevet 18. september 2015 Problemet er heller ikke at ungen våkner av at folk snakker i huset her, hun sliter med og sovne og finne ro når folk ler og prater høylytt og det ljomer gjennom veggene. Jeg fikk en kommentar fra hun ene "vi hører henne godt når hun hyler" vel, Guess what - hørte de og sinnsykt godt! Jeg får heller ikke sove når folk er høylytt, støvsuger eller spiller blokkfløyte men regner med alle dere klarer det siden dere syns det er greit! Hun har sovet siden 20.30 og har ikke våkna Så nå er det greit. Uansett er det en uting og belære andre om barn og legging når man ikke vet noe om barn og søvn selv! Anonymous poster hash: d36de...97a
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #20 Skrevet 18. september 2015 Jorda, man trenger ikke hylflire hvis barnet sliter med å sovne. Men likevel! DU har valgt å invitere folk til deg midt i leggetider. Du kan ikke forvente at de skal sitte musestille hjemme hos deg fordi barnet ditt er vant til å ha det stille når det sover. De fleste abrnkan fint venne seg til lyder og både sovne og sove gjennom endel støy. Unger gjør jo det i barnehagen! Fra de er små er de vant til å sove i vogn gjennom støy fra trafikk og folk. Her hjemme er vi aldri stille når ungene legger seg. TV'n eller radio har bevisst stått op som bakgrunnsstøy ved leggetid. Vi støvsuger, har på tørketrommelen eller oppvaskmaskin, har besøk eller sitter å snakker sammen vi to. Her er det faktisk aldri helt stille!! Anonymous poster hash: 46713...cae
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #21 Skrevet 19. september 2015 Er barnet så var på lyder? Her har vi hatt huset fult av venner og barnet sov i naborommet. Barnet har gått av å bli vant til lyder. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Nei, barnet på 1,5 år er vant å ha det stille. Anonymous poster hash: d36de...97a Da må du enten gjøre barnet mer vant til lyd, eller kun ha besøk av mer lydløse venner 😊. Anonymous poster hash: 07d6f...519 Hahahaha!!"Gjør barnet vant til lyd" 😂 Jada, for det er bare å gjøre alle barn vant til lyder! Anonymous poster hash: c90bd...8ce Hehehe, ja. Høres ut som tanten min... Forsøkte å få henne til å snakke litt lavere/normalt under et besøk, og fikk da grei beskjed om at datteren hennes hadde nå klart å venne til barna til lyd! Javel, men barn er forskjellige, og min er var på akkurat snakking/prating. Anonymous poster hash: c0960...49d
Stridsmøy Skrevet 19. september 2015 #22 Skrevet 19. september 2015 Skjønner frustrasjonen din HI! Ungen vår sover seg igjennom alt av prat og støy fra støvsuger, vaskemaskin, hårføner, you name it. Men vi har en kamerat som kauker høyere og høyere og HØYERE som en dritafull fjortis selv om han er klinkende edru og passert 30 år. Når han går helt i Bee Gees fistel med å utbryte "Seeeeeeriøøøøøøøøøøøøst" i 110 desibel kl. 23 i et hjem med små barn, da er han bare ufin. Og ingen stemmer er like. Ingen stemmer har lik frekvens. Noen stemmer skjærer bare så igjennom marg og bein at de kan vekke døde mennesker.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #23 Skrevet 19. september 2015 Enig med deg, du siste Neida, jeg inviterte dem altså. Så det er jo min feil sånn sett. Først sto de på badet som er i gangen og nært trappa til der barnet legger seg. Døra sto åpen og de hylte og flirte. Irritert gikk jeg ned og sa det er lytt her og at de må holde dører igjen om de skal snakke så høyt. "Sorry" sa de. De gikk inn i stuen. Alle dører var igjen, men stemmene og fliringen og hylingen skjærte gjennom alle vegger.. Når man er på besøk syns jeg man ikke roper i et hjem med barn så sent på kveld! Man kan prate normalt, jeg forventer ikke hvisking og listing. Tv kan stå på, vaskemaskin kan stå på når ungen går i seng. Bare ikke rop, hyl og skrik så er jeg fornøyd! Blir nok ikke å invitere folk før etter leggetid heretter da Anonymous poster hash: d36de...97a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå