Gå til innhold

Hva gjør vi...trenger synspunkter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff kjenner jeg er usikker på hva vi skal gjøre. Hun var redd mye i fire års alderen. Ville ikke ligge alene på sitt rom. Så løsnet det i 5 års alderen. Begynte å sove på eget rom og var generelt tryggere. Nå er det pån igjen. Virker uttrygg og redd for mye. Istad ville hun ikke sitte på kjøkkenet alene og spise, mens vi andre var i stua, som er rett ved siden av. Sier da at hun er redd for lyder som kommer utenfra. Hun har den siste tiden våknet mye på nettene og tidelig på morningen og blir da veldig trøtt og grinete utover dagen.

Spørsmålet er hva gjør vi. Skal vi bare la henne sove sammen med oss, men redd for at hun da blir enda mer avgengig av å ha noen der. Har prøvd å snakke med henne om hva det er som gjør at hun blir redd, svarer sa mønstre.

En annen ting er at storesøster ble utsatt for overgrep for noen år siden på lekeplassen, og jeg er innerst inne livredd at noe kan ha gjort noe mot henne som har skremt henne. Samtidig så kan jeg ikke tilke alt i den retningen heller...uff...

Hjelper å høre om dere har 6 åringer som er mye redde. Er dette normalt og i så fall hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 7754c...28d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan hun ha hørt noe om det som skjedde med storesøster, men ikke skjønt\hørt alt, eller sammenhengen og derfor blitt redd for å være alene, og at dere ikke er der?

At de er litt redde for en eller annen ting er helt normalt, men det er og normalt at det går over, og at det ikke er altoppslukende.

Jeg ville nok ha snakket med noen.. Hs, psykolog etc.. men det er pga historien til storesøster..

Anonymous poster hash: c6021...b40
Skrevet

Vi har det slik. Datteren min på snart 7 år har vert helt ekstrem det siste året. Men, her vet vi grunnen. Er "noe" her. Både jeg og mannen+datteren vår har følt det på kroppen. 

Har fått hjelp, men er fortsatt ikke helt bra. Naboen merker det også, så er ikke noe vi innbiller oss.

Det siste året har hun sovet med broren sin, og det hjelper.

Anonymous poster hash: f4488...c2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...