Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet en plass i en måned, og for en uke siden ble det utlyst 4 ledige stillinger der. Jeg var på intervju, men nå er 3 av fire stillinger besatt, og jeg har ikke hørt noe fra sjefen min. Jeg føler at jeg behersker jobben bra, jeg passer inn i arbeidsmiljøet, jeg er utdannet innenfor dette, har arbeidserfaring innen feltet, og har ingen hull i min cv. Hvorfor ble jeg forbigått? Kan jeg spørre?

Anonymous poster hash: 69cbb...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet en plass i en måned, og for en uke siden ble det utlyst 4 ledige stillinger der. Jeg var på intervju, men nå er 3 av fire stillinger besatt, og jeg har ikke hørt noe fra sjefen min. Jeg føler at jeg behersker jobben bra, jeg passer inn i arbeidsmiljøet, jeg er utdannet innenfor dette, har arbeidserfaring innen feltet, og har ingen hull i min cv. Hvorfor ble jeg forbigått? Kan jeg spørre?

Ja, du burde absolutt spørre.

Anonymous poster hash: 9e696...21a

Skrevet

Klart du kan spør. Men e du sikker på at du blir forbigått?

Ka e kompetansen og ansienniteten til dei som e blitt tilsett i dei tre andre stillingane. Kanskje dei rett og slett e meir kvalifisert enn deg.

Skrevet

To av de andre har lengere arbeidserfaring, men den tredje har to års arbeidserfaring totalt, og hun er ikke i tyveårene heller.. Jeg forstår det ikke :/

Hi

Skrevet

Viss ho har lengre arb.erfaring hos denne arbeidsgiveren tel det ofte meir enn om du har lang arbeidserfaring andre plasser.

Det skal vere mulig å få vite kva for plass du er innstilt på. Er du uenig må,du gi uttrykk for dette. Snakk med tillitsvalgt som er med på tilsettingsprosessen.

Skrevet

3 av 4 sier du... Da er vel ikke håpet ute?? ;)

Men spørre kan du :)

Anonymous poster hash: f04e6...dad

Skrevet

Takk for svar, det er derimot motsatt; hun har aldri jobbet der eller innenfor dette yrket, i motsetning til meg.

Den fjerde stillingen er jeg dessverre ikke kvalifisert for, så den har jeg svært marginale muligheter for å få..

Hi

Skrevet

Spør. Å ta det via tillitsvalgt e lurt. Når ein lagar innstillingen til tilsetting (sette opp prioriteringen over kven som først vil få tilbud og ikkje) skal desse setjast opp ut frå kva dei har skrive dei ønsker av utdanning, arbeidserfaring, personlige egenskaper, ansiennitet etc. Be om å få vite kor du er på lista, og kvifor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...