Gå til innhold

Hvorfor får jeg ikke jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet en plass i en måned, og for en uke siden ble det utlyst 4 ledige stillinger der. Jeg var på intervju, men nå er 3 av fire stillinger besatt, og jeg har ikke hørt noe fra sjefen min. Jeg føler at jeg behersker jobben bra, jeg passer inn i arbeidsmiljøet, jeg er utdannet innenfor dette, har arbeidserfaring innen feltet, og har ingen hull i min cv. Hvorfor ble jeg forbigått? Kan jeg spørre?

Anonymous poster hash: 69cbb...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet en plass i en måned, og for en uke siden ble det utlyst 4 ledige stillinger der. Jeg var på intervju, men nå er 3 av fire stillinger besatt, og jeg har ikke hørt noe fra sjefen min. Jeg føler at jeg behersker jobben bra, jeg passer inn i arbeidsmiljøet, jeg er utdannet innenfor dette, har arbeidserfaring innen feltet, og har ingen hull i min cv. Hvorfor ble jeg forbigått? Kan jeg spørre?

Ja, du burde absolutt spørre.

Anonymous poster hash: 9e696...21a

Skrevet

Klart du kan spør. Men e du sikker på at du blir forbigått?

Ka e kompetansen og ansienniteten til dei som e blitt tilsett i dei tre andre stillingane. Kanskje dei rett og slett e meir kvalifisert enn deg.

Skrevet

To av de andre har lengere arbeidserfaring, men den tredje har to års arbeidserfaring totalt, og hun er ikke i tyveårene heller.. Jeg forstår det ikke :/

Hi

Skrevet

Viss ho har lengre arb.erfaring hos denne arbeidsgiveren tel det ofte meir enn om du har lang arbeidserfaring andre plasser.

Det skal vere mulig å få vite kva for plass du er innstilt på. Er du uenig må,du gi uttrykk for dette. Snakk med tillitsvalgt som er med på tilsettingsprosessen.

Skrevet

3 av 4 sier du... Da er vel ikke håpet ute?? ;)

Men spørre kan du :)

Anonymous poster hash: f04e6...dad

Skrevet

Takk for svar, det er derimot motsatt; hun har aldri jobbet der eller innenfor dette yrket, i motsetning til meg.