Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Om barnet ditt hadde blitt "drapstruet" på skolen? Et barn hadde mobbet et annet barn pga en talefeil, barnet som hadde blitt mobbet ble sint å sa at han skulle få onkelen til å komme på skolen med pistol og skyte den som mobbet. Barna går på småtrinnene på barneskolen. Anonymous poster hash: 3813d...957
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Tja. Vanskelig sak. Tenker mobberen fikk seg en trøkk. Drapstrusler er ikke ok, men vi vet ikke noe om omfanget av den mobbingen. Skremmende å høre, da mobbing ofte er grunn til disse massakrene på skoler utført av elever. Anonymous poster hash: 7223e...717
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Jeg tenker at når noen er syk, så får man medisiner for å fjerne sykdommen, ikke symptomene. Jeg tenker at det er en lur måte å gjøre ting på. Så for å svare på spørsmålet ditt: jeg ville stoppet mobbingen. Sånn ville jeg reagert. Anonymous poster hash: 747a1...762
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Vel, da stoppet det kanskje kjeften på mobberen. Well done! Anonymous poster hash: 48eb5...0e6
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Var det ditt barn som ble "drapstruet", Hi? I så fall må du ta tak i det at barnet ditt er en mobber! Dette bør tas opp med skolen, krev av skolen at de lager en handlingsplan for hvordan få en slutt på mobbingen. Det er ikke akseptabelt å bli truet slik, men det hadde ikke skjedd om mobbingen ikke hadde funnet sted, så man må ta tak i årsaken til truslene, ikke bare truslene i seg selv. Anonymous poster hash: 8237f...737
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Her må jo begge barna prates alvorlig med. Og mobberen må bare slutte å mobbe, ellers må det få store konsekvenser. Og synes og barnet som truer med drap, kan få beskjed om at det blir konsekvenser skjer det igjen. Men det viktigste er å få slutt på mobbingen. Anonymous poster hash: 59f10...dbe
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Jeg er moren til barnet som blir mobbet. Skolen tar tak i dette. Vi har sagt til vårt barn at om det skjer igjen ( trusler) blir det konsekvenser. Det er en veldig god sosiallærer som virkelig bryr seg og mitt barn og læreren har en avtale om åpen dør. Hi Anonymous poster hash: 3813d...957
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 . Anonymous poster hash: 3813d...957
Anonym bruker Skrevet 19. september 2015 #9 Skrevet 19. september 2015 Om du er moren til barnet som blir mobbet så vet du nok at din bror eller svoger aldri hadde troppet opp på skolen med en pistol for å skyte et barn. Blir barnet ditt mobbet må du være sikker på at skolen tar tak i dette. Det er ikke å ta tak i dette å ha store samtaler med ditt barn. Den episoden med en slik kommentar er ikke så viktig, den er dessuten et symptom på det som virkelig er farlig og stygt, mobbingen. Det er ikke en reell trussel. Barn som blir mobbet og utestengt sier og gjør mange ting de aldri burde, bpde i sinne og frustrasjon, og de gjør det også for å passe inn. Deres da "rare" adferd, gjør slik at skolen får legitimitet for ikke å ta tak i ting, og det gir legitimitet for mobberene til å fortsette, og for foreldrene til mobberene til å fortsette å støtte sine barn. Dette er en kjent mekanisme. Disse samtalene med sønnen din, og trussler om konsekvenser er helt bak mål. Frykten for disse konsekvensene er nok for barnet mektig provoserende, uten at han kan sette ord på det. Det er nok et nederlag å bli "tatt" for å lange ut mt mobberene. Dårlig håndtert av skolen. Det er tilstrekkelig at du snakker med ungen, for all del de kan jo si at sånn gjør man ikke, men de må komme til bunns i ting. Det er lettere for skolen å håndtere den rare ungen som blir mobbet som at det err selvsforskylt og slik bagatellisere problemet, enn det er å ta tak i ting. Ond hensikt og skeivt makt forhold er kjerne i mobbing, det å forsvare seg er en helt annen mekanisme. Motivet for handlingene gjør en vesen forskjell. Småskole barn som sier sånt sier det av en grunn. Når den årsaken er eliminert så vil ikke sånt forekomme. Anonymous poster hash: 0ce9c...1d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå