Dine* Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Planlegger å reise til Florida i permisjonstiden med baby på 5-6 måneder og storebror på 4. Litt usikker på om det blir mest stress, eller om det faktisk kan være en hyggelig ting gjøre med hele familien. Ønsker derfor å høre om noen har tilsvarende erfaringer? Ønsker også gjerne tips til hvor i Florida man ev bør reise og gjerne konkrete tips til hus/leilighet å leie :)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Vi var der en måned da yngstemann var fire måneder og eldste fire år. Delte tiden mellom Orland og kysten, leide hus i Orlando (det er veldig billig å leie akkurat der, med eget svømmebasseng etc, vi brukte homeaway.com, har leid gjennom den mange ganger) og bodde på strandhotell med "leilighetsaktige" rom i Sarasota og Fort Myers Beach. Det var veldig fint. Skulle vi valgt igjen ville vi funnet leiehus ved kysten også, men hotell var helt greit. Anbefaler veldig å være tidlig ute med flybestilling slik at dere kan reservere seter der det er mulighet for å henge opp bassinette til baby. Han sov som en stein stort sett hele turen begge veier. Leide bil, kjøpte et brukt babysete på Finn og tok med til minste, stakk innom WalMart og kjøpte et sete til eldste. Det koster mer enn det smaker å leie dem med bilen. Kjøpte også en barnevogn der, i stedet for å ta med (Babyjogger City-modellene er veldig billige i USA og funker fint til så små babyer selv om de er sportsvogn). Anonymous poster hash: eb074...477
Dine* Skrevet 18. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2015 Vi var der en måned da yngstemann var fire måneder og eldste fire år. Delte tiden mellom Orland og kysten, leide hus i Orlando (det er veldig billig å leie akkurat der, med eget svømmebasseng etc, vi brukte homeaway.com, har leid gjennom den mange ganger) og bodde på strandhotell med "leilighetsaktige" rom i Sarasota og Fort Myers Beach. Det var veldig fint. Skulle vi valgt igjen ville vi funnet leiehus ved kysten også, men hotell var helt greit. Anbefaler veldig å være tidlig ute med flybestilling slik at dere kan reservere seter der det er mulighet for å henge opp bassinette til baby. Han sov som en stein stort sett hele turen begge veier. Leide bil, kjøpte et brukt babysete på Finn og tok med til minste, stakk innom WalMart og kjøpte et sete til eldste. Det koster mer enn det smaker å leie dem med bilen. Kjøpte også en barnevogn der, i stedet for å ta med (Babyjogger City-modellene er veldig billige i USA og funker fint til så små babyer selv om de er sportsvogn). Anonymous poster hash: eb074...477 Tusen takk for god info Så dere hadde glede av turen selv med lite baby med? Hvilke hotell bodde dere på? Når på året reist dere? Mange spørsmål, men er så greit å høre fra noen med erfaring
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Jeg var i Florida for to år siden i 10 dager. Jeg ville aldri i verden dratt dit på langtidsferie.... Veldig feit mat osv osv osv. MEN det er sikkert bra om man kan bo i leid bolig og lage maten selv. (la på meg 2 kg på 10 dager gitt!) Tror jeg heller ville valgt malta, gc eller fastlandsspania. Ikke så lang flytur! Anonymous poster hash: 103a1...59d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Ja, turen var super. Vi tok livet veldig med ro, hadde toukerspass til noen fornøyelsesparker så vi kunne ta turen innom flere ganger og ikke følte at vi "måtte" være hele dager der. Mye bassengtid og avslapning. Vi var i januar-februar, men har vært der med ett eller begge barna før og senere også, i både påsken og oktober. Fint alt sammen. Jeg husker ikke hva hotellene het. De var små, ganske anonyme hoteller både i Sarasota og lenger sør. Fant dem på TripAdvisor, der kan du se anbefalinger fra andre (jeg bestiller sjelden noen som har ratings under fire stjerner fra gjester). Anonymous poster hash: eb074...477
Iiiiik Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Jeg syntes Florida var flott med små barn. Personlig liker jeg ikke å bo på hotell med hele familien, synes det er så slitsomt med lite plass når barna skal sove osv. Kjedelig å være låst til et hotellrom på kvelden etter at barna har sovnet. Vi leide en leilighet i Clearwater Beach og et hus i Orlando. Lagde en del mat hjemme og spiste mye ute. I hvert fall på kysten, syntes jeg vi fikk mye annen mat enn feit og usunn mat. Alle menyer er jo gjerne utstyrt med oversikt over hvor mange kalorier hver rett inneholder. Lar seg fint gjøre å ikke spise seg opp masse kilo.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Jeg var i Florida for to år siden i 10 dager. Jeg ville aldri i verden dratt dit på langtidsferie.... Veldig feit mat osv osv osv. MEN det er sikkert bra om man kan bo i leid bolig og lage maten selv. (la på meg 2 kg på 10 dager gitt!) Tror jeg heller ville valgt malta, gc eller fastlandsspania. Ikke så lang flytur! Anonymous poster hash: 103a1...59d Seriøst? Ødela virkelig 2 kg hele ferien din? 2 kg er det jeg kan legge på meg hvis jeg ruger på en real fis lissom Godt vi er forskjellig. Anonymous poster hash: 68a9c...446
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Vi var med baby og 3-åring. Helt perfekt! Delte ferien mellom Orlando og vest-kysten. Leide leilighet i leilighetshotell via booking.com, mulighet for å lage egen mat, 2-3 soverom, basseng med hotellet osv. Vi koste oss utrolig mye, tok livet med ro, badet masse og kikket litt i fornøyelsesparkene. Anonymous poster hash: f6d58...c0f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 Dere med erfaring; hvordan er det egentlig med så lang flyreise for de små? Tenker på babyen på 6 måneder som jo gjerne vil ligge på gulvet og leke litt. 10 timer i sete, hvordan blir det? Anonymous poster hash: 05161...21f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Var der i april i år. Eldste var tre og minste var 7 mnd. Jeg var veldig nervøs for døgnrytme osv på forhånd, men det gikk kjempefint. Hadde leiebil, og bodde både i leilighet i orlando, på hotell i Miami, også var vi på cruise på slutten av ferien. De har bra utvalg av babymat og annet som behøves. Har egentlig ingen dårlige erfaringer fra turen. Jeg syns nesten det er mer stress med Spania osv, virker som det er dårligere tillrettelagt for små barn og babyer. Ha leiebil i Florida. Flotte veier og lett å komme seg til de stedene man vil dra til. Vi hadde ikke "babyplass" på flyet, men flyet gikk på natta, så barna sov stort sett hele veien:) Anonymous poster hash: 91e14...7f0
Anonym bruker Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 Jeg var i Florida for to år siden i 10 dager. Jeg ville aldri i verden dratt dit på langtidsferie.... Veldig feit mat osv osv osv. MEN det er sikkert bra om man kan bo i leid bolig og lage maten selv. (la på meg 2 kg på 10 dager gitt!) Tror jeg heller ville valgt malta, gc eller fastlandsspania. Ikke så lang flytur! Anonymous poster hash: 103a1...59d Dette var dagens Du vet at man kan finne en million andre menyer og spisesteder i Florida som ikke har usunn mat? Hvor har du spist hen? Mc Donalds? Taco bell? Jeg har vært i Florida i 4 lengre perioder de siste 8 årene, har familie som bor der- og har aldri opplevd at kosten vår har blitt preget på en negativ måte, finnes jo et mye større utvalg av mat der og derfor enkelt å velge sunt og Til HI: Florida må være en av de mest barnevennlige stedene å reise til, amerikanerne er superhyggelige og elsker barn. Selv foretrekker vi kysten, palm beach området- men har og vært i Orlando i forbindelse med Disney sirkuset, innlandet er jo ganske kjedelig mtp at man ikke har kysten, men man får leid mye fine hus for en billig penge i Orlando. Derfra kan du og ta bilen til kysten for å utforske mer, eller til everglades for aktiviteter. Av de store matbutikkene så finner du mye bra på publix, men enda mer spennende utvalg på fresh market og wholefoods. Fort gjort å gå på en smell på alt det gode og freshe utvalget vi bare kan drømme om her.. Anonymous poster hash: cba5a...45e
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Er i USA nå. Minste er6 mnd. Har det helt supert. Vi har vært med alle ungene som baby, og nå som vi har tre unger med er det selvsagt litt mer styr. Men USA er veldig tilrettelagt for barnefamilier. De elsker babyer og får mye oppmerksomhet. Anbefaler å ha en base det meste av tiden, leilighet er billigere å leie enn enebolig, og du får mange med egen liten 'splashpool'. Vi har med barneseter (så det ser ut som vi er på flyttefot når vi reiser) Skal dere kjøre litt rundt så velg hoteller med suites. Kan anbefale Homewood suites og hyatt house. De har også enkle frokoster inkludert. Ser mange klager over frokoster på amerikanske hoteller, men du velger nå selv om du vil spise vafler eller wienerbrød. Bagels med ost, yoghurt, frukt, frokostblanding med melk osv... Nå skal vi kose oss resten av turen og være i ro. Anonymous poster hash: c556c...623
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 Jeg var i Florida for to år siden i 10 dager. Jeg ville aldri i verden dratt dit på langtidsferie.... Veldig feit mat osv osv osv. MEN det er sikkert bra om man kan bo i leid bolig og lage maten selv. (la på meg 2 kg på 10 dager gitt!) Tror jeg heller ville valgt malta, gc eller fastlandsspania. Ikke så lang flytur! Anonymous poster hash: 103a1...59d Leeeeeer. Du vet vel at det faktum at DU gikk opp to kilo sier at du har dårlige vaner? Alle i Florida burde være feite da. Ja det er masse tykke folk der men det er også masse slanke folk. Kanskje du burde begynne å trene litt på ferie? 😊 Anonymous poster hash: a5243...002
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Vi var der en måned da yngstemann var fire måneder og eldste fire år. Delte tiden mellom Orland og kysten, leide hus i Orlando (det er veldig billig å leie akkurat der, med eget svømmebasseng etc, vi brukte homeaway.com, har leid gjennom den mange ganger) og bodde på strandhotell med "leilighetsaktige" rom i Sarasota og Fort Myers Beach. Det var veldig fint. Skulle vi valgt igjen ville vi funnet leiehus ved kysten også, men hotell var helt greit. Anbefaler veldig å være tidlig ute med flybestilling slik at dere kan reservere seter der det er mulighet for å henge opp bassinette til baby. Han sov som en stein stort sett hele turen begge veier. Leide bil, kjøpte et brukt babysete på Finn og tok med til minste, stakk innom WalMart og kjøpte et sete til eldste. Det koster mer enn det smaker å leie dem med bilen. Kjøpte også en barnevogn der, i stedet for å ta med (Babyjogger City-modellene er veldig billige i USA og funker fint til så små babyer selv om de er sportsvogn). Anonymous poster hash: eb074...477 Tusen takk for god info Så dere hadde glede av turen selv med lite baby med? Hvilke hotell bodde dere på? Når på året reist dere? Mange spørsmål, men er så greit å høre fra noen med erfaring Jeg ville ha droppet Ft. Meyers da dette er et skikkelig Spring break sted.. Spørs jo litt når dere skal dra. Jeg ville heller valgt Naples som er kjempeflott og rolig sted. Dog er det endel dyrere enn Ft. Meyers, men så verdt det! Anonymous poster hash: 214df...ecd
Anonym bruker Skrevet 11. november 2015 #15 Skrevet 11. november 2015 Dere med erfaring; hvordan er det egentlig med så lang flyreise for de små? Tenker på babyen på 6 måneder som jo gjerne vil ligge på gulvet og leke litt. 10 timer i sete, hvordan blir det? Anonymous poster hash: 05161...21f Syns flyreisen er en veldig liten del av selve ferien. Vi har dratt siden førstemann var 1 år hvert år og nå skal den nye babyen være med til våren. Alle flyreisene har gått kjempefint. Eldstemann sov gjennom hele flyreisen☺️ Anonymous poster hash: 214df...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå