Gå til innhold

Evner meg ikke til å stifte familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så utrolig sta og egoistisk!! Mannen og jeg venter barn. Førstefødte. Men jeg er så egoistisk. Vil alt skal skje på mine premisser!! "Mammafølelsen" slår så hardt inn at bare tanken på at han og andre skal holde bsbyen river i meg. Jeg er blitt skikkelig gal!! Vil ha alt for meg selv.

Hilsen høygravid

Anonymous poster hash: fc34a...29a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lagt msnnen for "hat". Takler ikke fyren lengre!! Vet ikke hva som går av meg... Men hele han og hsns familie irriterer meg!

Skrevet

Hormoner! Tro meg dere det går over😂

Anonymous poster hash: a96d4...0e9

Skrevet

Men er det normalt at hormoner får meg tiø å føle en "eiertrang" ovenfor bsbyen, da?? :o Bare tanken på at noen andre skal holde babyen får meg til å grøsse!! Hi

Skrevet

Men er det normalt at hormoner får meg tiø å føle en "eiertrang" ovenfor bsbyen, da?? :o Bare tanken på at noen andre skal holde babyen får meg til å grøsse!! Hi

Hehehe, syns jeg ser deg "MIN baby, MIIIIIIN" 😂

Det går nok over.. tenker du kommer til å bli stolt når andre holder babyen din og kommenterer hvor nydelig h*n er og blir babysyke 💜

Anonymous poster hash: a70c4...27a

Skrevet

Ja, men det er faktisk ikke langt unna!!! 😂😂 "My precious...!"

Dersom mannen kommer med forslag rundt enkelte ting, er jeg fryktelig kjapp til å svare neei. Synes så synd på han, stakkar. Jeg er blitt et skikkelig monster! Å bare pga den følelsen / eiertrangen min får jeg hetta av å tenke på at det kommer besøk på sykehuset osv. :o

Skrevet

Det kommer til å løse seg :) mange blir litt koko i svangerskapet. Du er jo klar over det selv, og det er en stor fordel.

Og med fare for å lage kok i svangerskapshormonene (ikke skyt meg); det heter "egner meg" ikke "evner meg". ;)

Anonymous poster hash: e43f8...4a6

Skrevet

Aha, det viste jeg faktisk ikke! Har alltid sagt "evner", jeg :o Takk takk! :P

Skrevet

Jeg var helt lik! Tro meg det endrer seg. Du vil etterhvert trengte friheten alene noen timer og gråter av glede når noen tilbyr seg å passe.

Anonymous poster hash: fa665...d34

Skrevet

Svigerinnen min var helt lik! Forferdelig å være i hus med, og hadde alle disse tankene som du har om at hun ikke ville at noen andre skulle holde babyen når den kommer og at hun ikke taklet at det var noen som brydde seg med å hjelpe til og komme med råd om ting osv. SKIKKELIG hormonella!

Men det viste seg kjapt når babyen kom, så var hun veldig kjapp på å gi den fra seg, var veldig krevende og sov lite og det var bare deilig med så mye avlastning som mulig.

Så det ordner seg nok helt sikkert :P

Anonymous poster hash: a4076...121
Skrevet

Haha jeg var også sånn da jeg var gravid, men da ungen ble født måtte mannen gjøre alt de første par dagene, til og med legge ham til for amming, for jeg turte ikke løfte opp babyen i frykt for å ødelegge den. :P Heldigvis fikk vi familierom på sykehuset. ;)

Anonymous poster hash: a4818...c44
Skrevet

Det kommer til å løse seg :) mange blir litt koko i svangerskapet. Du er jo klar over det selv, og det er en stor fordel.

Og med fare for å lage kok i svangerskapshormonene (ikke skyt meg); det heter "egner meg" ikke "evner meg". ;)

Jeg tolket det ikke dithen at det var ordet egner HI mente, selv om bruk av ordet "egner" gir mening det og. Ordet "evner" handler jo om hva man klarer eller ikke klarer/ har kapasitet til..

Eks:

- evner du ikke å se hva jeg mener?

- evner du å leve i øyeblikket, kan du få det bedre. Osv...

Anonymous poster hash: 0827a...e92

Skrevet

Såååå utrolig godt å høre det er flere som meg...!!! :P Synes virkelig synd på mannen min altså. Han har gjennomgått!

Burde snakka med JM om disse følelsene mine tror jeg. Føler jeg ødelegger så mye for pappan når jeg er så egoistisk, sta og føler en syk trang til kontroll / eietrang! :(

Tusen takk for svar! Føler meg plutselig ikke sååå gal mer nå. ;):P

Skrevet

Jeg tolket det ikke dithen at det var ordet egner HI mente, selv om bruk av ordet "egner" gir mening det og. Ordet "evner" handler jo om hva man klarer eller ikke klarer/ har kapasitet til..

Eks:

- evner du ikke å se hva jeg mener?

- evner du å leve i øyeblikket, kan du få det bedre. Osv...

Anonymous poster hash: 0827a...e92

Det er greit, men da heter det "evner ikke å stifte familie", hvilket lett kan tolkes som at hun ikke er i stand til. "Å evne seg til" er ikke et begrep.

Skrevet

Skulle nå følelsen og eietrangen likevel ikke gå over, så forsøk å bruke den fornuftige delen av deg mer aktivt. Repeter for deg selv at det er til babyen din sitt beste at den får knytte bånd til både far, besteforeldre osv, at den vil få stor glede av det. Av og til hjelper det å pep-talke litt til seg selv også ;)

Anonymous poster hash: 02bfc...933
Skrevet

Takk for svar! Ja, jeg skal prøve :) Men i det siste har jeg virkelig ikke pep-talket noe særlig til meg selv.. Alt kommer ut! Men skal virkelig prøve å begrense meg selv - og heller se det positivet med at babyen får flere i rundt seg som er glad i han/henne..

Nerkelig hvordan "instinktene" fungerer og hvor grådig og egoistisk kan kan bli.. :o

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...