Gå til innhold

Svigerforeldrene mine "aser" sønnen vår sånn opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kom de på besøk, og de springer helt galne inn når de kommer og roper og hyler og bare tuller! Sønnen vår blir så gira og blir helt vill av det. De syns jo at det er sååå morsomt, og gir seg ikke. Jeg prøver å si nå må Oscar roe seg litt osv, men de kikker dumt på meg!

Han er snart 2 år, og tåler tydligvis ikke å være så høyt, for etter de er gått blir han veldig trassig og vanskelig 😕 Hyler og slår seg helt vrang.

Er det jeg som overreagerer her? Mannen bryr seg ikke.

Anonymous poster hash: 5a488...39c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes besteforeldre skal få lov til å gjøre ting på sin måte, så lenge de ikke skader barna så klart. Så lenge barna elsker besteforeldrene sine og motsatt, tåler jeg det meste fra de 😉

Anonymous poster hash: 3d5c5...826

Skrevet

Da kan mannen roe barnet ned :)

Ellers ville jeg latt svigers holde på så lenge det ikke er snakk om hver dag.

Anonymous poster hash: b0272...10d
Skrevet

Du overreagerer - og sønnen din reagerer riktig. Fordi han har samme genene som dem faller deres måte å være på nettforum han.

Datteren min har samme lynne som farsfamilien og skjønner med en gang kodene der. Og så bruker hun litt lenger tid på å skjønne kodene hos min familie.

Jeg skjønner meg ikke på kodene i svigerfamilien, vi er svært forskjellige.

Anonymous poster hash: 99f85...d80

Skrevet

Si at hvis de skal hause ham opp får de være dem som roer ham ned igjen og ;)

Anonymous poster hash: 13abb...59f

Skrevet

Du overreagerer - og sønnen din reagerer riktig. Fordi han har samme genene som dem faller deres måte å være på nettforum han.

Datteren min har samme lynne som farsfamilien og skjønner med en gang kodene der. Og så bruker hun litt lenger tid på å skjønne kodene hos min familie.

Jeg skjønner meg ikke på kodene i svigerfamilien, vi er svært forskjellige.Anonymous poster hash: 99f85...d80

For noe tull

Anonymous poster hash: 13abb...59f

Skrevet

Så artig for gutten din! Han er nok veldig fornøyd med besteforeldrene sine. Hva så om du får litt pes etterpå. Han har jo hatt det supermorsomt! :)

Anonymous poster hash: a702a...1f6
Skrevet

Skjønner hva du mener.. Her var svigers på besøk denne uka. Barna hadde vært i barnehagen hele dagen og satt i sofaen og så litt på Fantorangen på IPad da de kom. Det første de gjorde var å gi dem to kjærligheter+kinderegg hver. Deretter var det vill lek og tulling. Da det var tid for

middag var det tre overtrøtte barn som ikke ville spise. Sikkert fordi de var mette etter godteriet. De sovnet ikke før kl 22! Jeg irriterer meg i det stille. 😒

Anonymous poster hash: fb03a...fca

Skrevet

Selvfølgelig er det kos når han reagerer med glede på den måten, men er det ingen som leser at han blir vanskelig etterpå??

Anonymous poster hash: 3284d...825
Skrevet

Så jeg overreagerer? 😕

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke kan gjøre andre ting enn å herje sånn. Aldri snakk om å bygge lego eller lese bok.

Og alltid det snopet!

Får vel bare finne meg i det. Bare så synd å få en unge som hyler og skriker i sinne etterpå, og ikke vil sove.

Anonymous poster hash: ae341...bcf

Skrevet

Skjønner deg så godt! Når mine var mindre, var det akkurat det samme.. Svigerfar øste de opp fullstendig, og blei sur når de blei "umulige". Her måtte mannen ta de ut av situasjonen når det ble for ille.. Det kan jo ødelegge enhver god familiesammenkomst!

Anonymous poster hash: 4fb35...3d6

Skrevet

Så jeg overreagerer?

Jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke kan gjøre andre ting enn å herje sånn. Aldri snakk om å bygge lego eller lese bok.

Og alltid det snopet!

Får vel bare finne meg i det. Bare så synd å få en unge som hyler og skriker i sinne etterpå, og ikke vil sove.

Snop er en uting. Men om dette er veldig slitsomt, så synes jeg mannen din skal ta det siden det er hans foreldre. Dersom an ikke bryr seg, så må du rett og slett ut av huset sammen med svigers. Når de går, så finner du på en unnskyldning for å gå ut en tur du også (at dere er tom for melk og du må handle eller har vondt i hode og må ha frisk luft el), så får mannen din roe ned og legge den vrange 2-åringen. Det er mulig han vil ombestemme seg når det er han selv som må ta jobben etterpå.

Anonymous poster hash: b0272...10d

Skrevet

Det letteste i verden er å "more" et barn. Syns ikke det er noe spesielt tegn på kjærlighet å ødelegge både matlysten og nattesøvnen hans.

Anonymous poster hash: 8a71d...07e

Skrevet

Det letteste i verden er å "more" et barn. Syns ikke det er noe spesielt tegn på kjærlighet å ødelegge både matlysten og nattesøvnen hans.

Det er det jeg mener! Han har det like kjekt med mine foreldre, tanter og onkler osv, uten at de trenger å herje sånn.

Det er en forskjell på å le og kose seg, og på å hyyyyle og springe rundt som en gal.

Hi

Skrevet

Jeg synes du virker vanskelig. Prøv og overse det, og la dem kose seg med barnebarnet sitt. Du kan slappe av eller gjøre andre ting mens de leker, og du kan til og med la mannen din ta jobben etterpå. Se lyst på at sønnen din har ivrige besteforeldre!

Anonymous poster hash: d2d2f...d08

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt.

Her er det jo ikke bare snakk om at dere har forskjellige måter å gjøre ting på men også at du får null forståelse for at de lager en merjobb for deg etterpå og at du ser hvordan gutten din faktisk ikke har det bra når han skriker, trasser og ikke får sove etterpå.

Jeg har det likt med mine svigers, er så heldig at mannen har skjønt at jenta vår har det bedre både under og etter besøk om de roer seg ned når jeg ber om det.

Skrevet

Jeg sitter på den andre siden... Med svigerforeldre som sitter i sofaen og ikke gidder å snakke med barnebarnet på 4....

Noe midt i mellom hadde vært fint....

Anonymous poster hash: b4de8...bd4

Skrevet

Jeg synes du overreagerer veldig. Mine barn har også enkelte nære slektninger som aser de opp hver gang vi treffes. Springer, herjer,kiler og spinner rundt i stua. Ungene digger det og hviner av fryd :) Litt godteri på toppen og barna er i himmelen.

Så tar det gjerne lang tid før de lander etter et slikt besøk og jeg blir gjerne ekstra sliten. Men hva gjør nå det?

Vi har andre nære familiemedlemmer som ikke enser barna i det hele tatt. Det er sårt det.

Skrevet

Det er det jeg mener! Han har det like kjekt med mine foreldre, tanter og onkler osv, uten at de trenger å herje sånn.

Det er en forskjell på å le og kose seg, og på å hyyyyle og springe rundt som en gal.

Hi

Hva med å ta en sjefavgjørelse og si neste gang "all herjing foregår ute", kle støvler og jakke på lillemann og send dem ut i hagen. Det er lettere å roe seg ned når man kommer innendørs etterpå da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...