Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #1 Skrevet 18. september 2015 Når jeg lager muffins blir det alltid en spiss topp på midten...hva gjør jeg feil? Hvordan får jeg dem fine, sånn lett avrundet på toppen? Idiotspørsmål sikkert 😳 Tar gjerne imot en fin oppskrift og om noen har 😊 Anonymous poster hash: 4aa31...4de
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Mindre oppi formen? Det er også forskjell på ulike deigtyper, f.eks. skal cup-cakes være flatere enn muffins (som skal være litt runde"spisse" på toppen). Anonymous poster hash: 9c3aa...541
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Kjøp deg en kvalitets bakeform. Om du bruker en billig bakeform, så har de en tendens til å bli altfor raskt varme og dette resulterer i at muffinsene får en sånn topp i midten da de stekes for raskt i ytterkantene og røren blir da presset opp i midten. Anonymous poster hash: 74084...a79
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Kjøp deg en kvalitets bakeform. Om du bruker en billig bakeform, så har de en tendens til å bli altfor raskt varme og dette resulterer i at muffinsene får en sånn topp i midten da de stekes for raskt i ytterkantene og røren blir da presset opp i midten. Anonymous poster hash: 74084...a79 Jeg steker dem bare i papirformene jeg...😳 burde jeg ha sånn muffinsbrett? Da får jeg jo ikke brukt de søte formene jeg har kjøpt ☺️ Eller tar man form oppi brettet? Føler meg litt dum her nå 😂 Anonymous poster hash: 4aa31...4de
Mamma'n til godgullet Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Kjøp deg en kvalitets bakeform. Om du bruker en billig bakeform, så har de en tendens til å bli altfor raskt varme og dette resulterer i at muffinsene får en sånn topp i midten da de stekes for raskt i ytterkantene og røren blir da presset opp i midten. Anonymous poster hash: 74084...a79 Jeg steker dem bare i papirformene jeg...😳 burde jeg ha sånn muffinsbrett? Da får jeg jo ikke brukt de søte formene jeg har kjøpt ☺️ Eller tar man form oppi brettet? Føler meg litt dum her nå 😂 Anonymous poster hash: 4aa31...4de Papirformer kan veldig godt puttes oppi et muffinsbrett Da holder de formen mye bedre.
tante grusom master of law Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Muffins får alltid topp. Cupcakes blir flate. Se etter oppskrift på cupcakes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå