Gå til innhold

Hvordan lage fine muffins?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg lager muffins blir det alltid en spiss topp på midten...hva gjør jeg feil? Hvordan får jeg dem fine, sånn lett avrundet på toppen? Idiotspørsmål sikkert 😳

Tar gjerne imot en fin oppskrift og om noen har 😊

Anonymous poster hash: 4aa31...4de

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mindre oppi formen? Det er også forskjell på ulike deigtyper, f.eks. skal cup-cakes være flatere enn muffins (som skal være litt runde"spisse" på toppen).

Anonymous poster hash: 9c3aa...541
Skrevet

Kjøp deg en kvalitets bakeform.

Om du bruker en billig bakeform, så har de en tendens til å bli altfor raskt varme og dette resulterer i at muffinsene får en sånn topp i midten da de stekes for raskt i ytterkantene og røren blir da presset opp i midten. :)

Anonymous poster hash: 74084...a79
Skrevet

Om du bruker en billig bakeform, så har de en tendens til å bli altfor raskt varme og dette resulterer i at muffinsene får en sånn topp i midten da de stekes for raskt i ytterkantene og røren blir da presset opp i midten. :)

Jeg steker dem bare i papirformene jeg...😳 burde jeg ha sånn muffinsbrett? Da får jeg jo ikke brukt de søte formene jeg har kjøpt ☺️ Eller tar man form oppi brettet? Føler meg litt dum her nå 😂

Skrevet

Jeg steker dem bare i papirformene jeg...😳 burde jeg ha sånn muffinsbrett? Da får jeg jo ikke brukt de søte formene jeg har kjøpt ☺️ Eller tar man form oppi brettet? Føler meg litt dum her nå 😂

Papirformer kan veldig godt puttes oppi et muffinsbrett :) Da holder de formen mye bedre.

Skrevet

Muffins får alltid topp. Cupcakes blir flate. Se etter oppskrift på cupcakes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...