Gå til innhold

Greit med voldsom lek? (Barn 2 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en aktiv gutt som elsker fart og spenning. I det siste har han begynt med en ny lek, 'kræsje-leken'.

Det går ut på å f.eks kræsje en lekebil inn i et legotårn, så klossene fyker overalt. Bygger tårnet opp igjen og kræsjer på ny. Skikkelig guttelek med andre ord.

Nå har det seg slik at jeg hadde ei venninne på besøk i går, og hun var helt forskrekket over at jeg lot han få leke så voldsomt så hun kalte det. (Hennes gutt er veldig rolig og liker ikke så mye bråk.)

Burde jeg stoppe gutten min i slik type lek? Det har jeg ikke tenkt på engang. Ble bare litt satt ut når hun nærmest kjefta på både gutten min og meg.

Anonymous poster hash: 5018c...de7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, nei, hun venninna di bør lære seg et par ting, for det første å holde kjeft, for det andre at mennesker er forskjellig, så selv om hennes gutt er rolig og ikke liker bråk så er ikke alle gutter sånn!Min gutt liker heller ikke bråk, men han har begynt å leke ninja turtles og da løper han rundt å roper "jeg skal knuuuse deeeg!" med masse lydeffekter ;) Jeg ler høyt av det. De må da få leke gutter også.

Skrevet

Jenta vår gjør det samme. Duplotårn er til for å rases/kræsjes i, er de ikke? ;) Hun elsker slik voldsom leking, og jeg stopper henne ikke med mindre det er farlig det hun pønsker på. Eller dersom vi er hos andre, men da er hun som regel roligere.

Skrevet

Jeg liker ikke den type lek. Har tre gutter og heldigvis har ingen av dem holdt på med dette. Jeg har en venninne som klapper i hendene og syns det er kjempemorsomt når 7-åringen hennes leker sånn. Gutten er slitsom å være sammen med og jeg blir bare stresset av hele opplegget. Greit at noen leker røffere enn andre, men jeg syns iallefall ikke det er noe man bør oppmuntre dem til å gjøre.

Anonymous poster hash: 6dd4a...5cd

Skrevet

Ting skal rase, og så bygges opp igjen... Se for deg hva dette gjør for motorikken da! Tommel opp. 

Alle leker forskjellig. Men må innrømme at jeg, som har en jente på to som ikke leker den slags leker, blir litt sliten når vi besøker en gutt på samme alder, som kun leker sånn. Det er MYE støy og rot. Kanskje din venninne også blir sliten av sånn lek.

Anonymous poster hash: f66e3...a61
Skrevet

Jeg liker ikke den type lek. Har tre gutter og heldigvis har ingen av dem holdt på med dette. Jeg har en venninne som klapper i hendene og syns det er kjempemorsomt når 7-åringen hennes leker sånn. Gutten er slitsom å være sammen med og jeg blir bare stresset av hele opplegget. Greit at noen leker røffere enn andre, men jeg syns iallefall ikke det er noe man bør oppmuntre dem til å gjøre.

Anonymous poster hash: 6dd4a...5cd

Dette er noe han har funnet på helt selv.. Ingen oppmuntring heller. Men har aldri tenkt på det som et problem.

Hi

Anonymous poster hash: 5018c...de7

Skrevet

Biler skal kjøres med, hverken fly eller kræsje. Bygge tårn for å rive ned or forsåvidt greit.

Men nei, alt til sin tid. Mine får ikke liv til lek som potensielt ødelegger leker eller inventar/gulv.

Anonymous poster hash: c7595...e0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...