Gå til innhold

Kan det være migrene jeg har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et par ganger i måneden sliter jeg med hodepine et par dager. Det er ikke en konstant hodepine, men sitter som regel på siden av hodet og det føles ut som noen slår meg med en slegge i hodet med jevne mellomrom i dagene dette varer. Kan det være en slags migrene? Hjelper ikke med paracet heller, som regel må jeg bare prøve å sove meg gjennom det. Som oftest kommer det på jobb også.

Anonymous poster hash: 7ded8...e2a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være det. Men det kan også være spenningshodepine.

Jeg har begge deler. Migrene starter for meg alltid med aura, så jeg får en forvarsel. Og den varer som regel 2-12 timer. Spenningshodepinen min er egentlig verre, for den varer i mange dager. Den er som en ordentlig trang hjelm og dunker som om hjertet er i hodet.

Legen kan skrive ut migrenetabletter om han/hun mener du har det. Spenningshodepine, for min del, er det verre med. Regelmessig trening er det eneste som hjelper der, da for å styrke nakkemuskulatur (stiv nakke gir meg spenningshodepine).

Lykke til, håper du finner ut av hva det er og at du blir kvitt dritten :)

Anonymous poster hash: ffa60...112

Skrevet

Tenker kanskje spenningshodepine jeg, men sjekk litt ut om det er akkurat i forbindelse med mens og eggløsning. Jeg for min del ar klassisk migrene som er veldig flink til å følge syklusen. Klarer stort sett å holde meg anfallsfri gjennom regelmessig livsførsel osv, men om jeg skulle få anfall, er det da.

Spenningshodepine - trene, tøye, avspenne, ev et glass rødvin og natta.

Anonymous poster hash: 857a1...52f
Skrevet

Migrene kjennetegnes ofte av at hodepinen blir verre hvis man rører på seg, da blir det fort sånn "dunking" i hodet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...