Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Erfaringer? Anonymous poster hash: 0f394...816
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #2 Skrevet 18. september 2015 Amerika, India Anonymous poster hash: 20b36...1ef
Pobie Skrevet 18. september 2015 #3 Skrevet 18. september 2015 Mange... De vanligste er India og Thailand. Lov i USA, men dyrt. Flere andre land hvor det er lov, men forskjellige regler som kan gjøre det vanskelig.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #4 Skrevet 18. september 2015 Ukraina også. Jeg stiller spørsmål om folk som bruker surrogati vet hva det bidrar til, nemlig utnyttelse av fattige kvinner og i praksis menneskehandel. En indisk kvinne bærer ikke frem et barn fordi hun liker å gå gravid men fordi hun trenger penger. Spør kvinner som får barn med hjelp av egg- eller embryodonasjon om det har morsfølelse eller ei, da aner du hva surrogati føler, selv om de som regel avfeier at det er et problem for dem. Enkel forsvarsmekanisme. Anonymous poster hash: 2e396...659
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #5 Skrevet 18. september 2015 Selvsagt har jeg samme morsfølelse for mine barn som andre. Jeg har fått barn via eggdonasjon. Har også fått ett barn etter natur metoden. Elsker de like høyt. Og du det finnes surrogati i Norge også☺ Anonymous poster hash: e8d17...f9b
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #6 Skrevet 18. september 2015 Selvsagt har jeg samme morsfølelse for mine barn som andre. Jeg har fått barn via eggdonasjon. Har også fått ett barn etter natur metoden. Elsker de like høyt. Og du det finnes surrogati i Norge også☺ Anonymous poster hash: e8d17...f9b Kommentaren var vel ment å si at surrogatmødrene har sterke følelser til barnet, selv om barnet ikke er biologisk deres eget! På lik linje med at du har samme morsfølelse for barnet du fikk ved eggdonasjon... Jeg synes at surrogati er utnytting av kvinner i en økonomisk vanskelig livssituasjon. Anonymous poster hash: bdd2a...9bf
Anonym bruker Skrevet 18. september 2015 #7 Skrevet 18. september 2015 Selvsagt har jeg samme morsfølelse for mine barn som andre. Jeg har fått barn via eggdonasjon. Har også fått ett barn etter natur metoden. Elsker de like høyt. Og du det finnes surrogati i Norge også☺ Anonymous poster hash: e8d17...f9b Kommentaren var vel ment å si at surrogatmødrene har sterke følelser til barnet, selv om barnet ikke er biologisk deres eget! På lik linje med at du har samme morsfølelse for barnet du fikk ved eggdonasjon... Jeg synes at surrogati er utnytting av kvinner i en økonomisk vanskelig livssituasjon. Anonymous poster hash: bdd2a...9bf Det finnes kvinner i Norge som tilbyr surogati-tjenester, jeg kjenner noen. Og det er ikke pga pengene de gjør det. Anonymous poster hash: 509dd...058
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. september 2015 #8 Skrevet 18. september 2015 Danmark, England og i Nederland er det lov 😊 Jeg skulle være det for min søster, men så ble jeg gravid selv.
Stig ilaya Skrevet 29. juli 2016 #9 Skrevet 29. juli 2016 Kommentaren var vel ment å si at surrogatmødrene har sterke følelser til barnet, selv om barnet ikke er biologisk deres eget! På lik linje med at du har samme morsfølelse for barnet du fikk ved eggdonasjon... Jeg synes at surrogati er utnytting av kvinner i en økonomisk vanskelig livssituasjon. Anonymous poster hash: bdd2a...9bf Hej Hvorfor mener du at det er udnyttelse af surrogatmor? De fleste surrogatmødre har jo allerede en familie som udgangspunkt. Ja, de bruger deres krop til at sikre at andre dejlige mennesker kan blive forældre. Er det anderledes end at en arbejder bruger hans krop til at bygge et hus? Jeg er selvfølgelig klar over at det er en anden "liga" at bære på et barn, end at lægge mursten. Men hvis surrogatmor får råd til at få en operation til hendes mand, barn eller forældre. F.eks. er en rugemor løsning til fordel for alle parter i projektet. Mvh Stig
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2016 #10 Skrevet 29. juli 2016 Hej Hvorfor mener du at det er udnyttelse af surrogatmor? De fleste surrogatmødre har jo allerede en familie som udgangspunkt. Ja, de bruger deres krop til at sikre at andre dejlige mennesker kan blive forældre. Er det anderledes end at en arbejder bruger hans krop til at bygge et hus? Jeg er selvfølgelig klar over at det er en anden "liga" at bære på et barn, end at lægge mursten. Men hvis surrogatmor får råd til at få en operation til hendes mand, barn eller forældre. F.eks. er en rugemor løsning til fordel for alle parter i projektet. Mvh Stig Fordi det er snakk om vanvittig mye penger for noe som virker så lett når man tenker på det men som kan være så utrolig vanskelig når alt kommer til alt. Litt som å selge en nyre eller halvparten av leveren... Jeg er på gjerdet ang surrogati. På den ene siden ser jeg fortvilelsen til min søster som ikke kan få barn, men så synes jeg og at surrogati krysser en moralsk grense. Alle er enige i at man ikke skal løpe rundt å anbefale abort. Alle er enige i at man er glad i babyen fra det øyeblikket man blir gravid og at man, som mor, blir kjent med babyen allerede mens den er i magen. Men så er det greit å vifte en million foran en fattig kvinne og si "du skal få pengene dersom jeg får rive et barn du nettopp har født ut av armene dine" Ja, der finnes idealistiske kvinner som gjør dette, men der finnes også fattige kvinner som tror det er en kjapp og enkel løsning... Anonymous poster hash: 10a3b...b8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå