Gå til innhold

Er dette mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få positiv gravid test 20 dager etter fødsel?

Anonymous poster hash: b176e...4d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel graviditetshormonene som henger igjen. Med mindre du hadde sex 1 uke etter fødsel, så skal det vel ikke være mulig å være gravid så fort. Hvorfor tok du test?

Skrevet

Jeg tror også det er graviditetshormonene som henger igjen, det er vel egentlig på grensen til umulig å bli gravid så fort i og med at det normalt vil ta minst to uker før kroppen i det hele tatt vil klare å ha eggløsning etter en fødsel og deretter ytterligere to uker før en ev. test vil bli positiv.

Anonymous poster hash: a8251...599
Skrevet

Det er mulig ja. Ikke at jeg har testet så kort tid etter fødsel noen gang. Men etter Ma i uke 11 hadde jeg positiv graviditetstest i ca 3 uker

Og hcg nivået i uke 11 og på slutten av svangerskapet kan være noenlunde likt.

Anonymous poster hash: d4d9f...9d1
Skrevet

Jeg tror også det er graviditetshormonene som henger igjen, det er vel egentlig på grensen til umulig å bli gravid så fort i og med at det normalt vil ta minst to uker før kroppen i det hele tatt vil klare å ha eggløsning etter en fødsel og deretter ytterligere to uker før en ev. test vil bli positiv.

Det stemmer ikke, det er individuelt hvor fort etter en fødsel, kroppen har eggløsning igjen. Her hadde jeg vist eggløsning under 2 uker etter fødselen, renselsen var over på 2 dager. Ble gravid igjen med det samme, så her er det snau tid mellom ungene.

For øvrig gikk det ca 3,5 uke fra fødselen, til positiv test, som ble bekreftet med ul i uke 6 i svangerskapet.

Anonymous poster hash: 91ba6...3af

Skrevet

Det stemmer ikke, det er individuelt hvor fort etter en fødsel, kroppen har eggløsning igjen. Her hadde jeg vist eggløsning under 2 uker etter fødselen, renselsen var over på 2 dager. Ble gravid igjen med det samme, så her er det snau tid mellom ungene.

For øvrig gikk det ca 3,5 uke fra fødselen, til positiv test, som ble bekreftet med ul i uke 6 i svangerskapet.

Jeg skrev: "... normalt vil ta..." ikke at det alltid må være slik. Du er nok et veldig sjeldent unntak. Det er nok ytterst få damer som bare har to dager med renselse og får eggløsning igjen under to uker etter fødsel. Det er ikke umulig, som du påpeker, men det er veldig uvanlig.

I HI tilfelle vil det i så fall også si at hun nå bare 20 dager etter fødselen må ha hatt eggløsningen bare en uke etter fødselen. Jeg sier at det er svært usannsynlig.

Skrevet

:sjokkert:  Så du ble gravid igjen ca 1,5 uke etter fødsel??

Anonymous poster hash: a8991...661

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...