Gå til innhold

Krenkende adferd på skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger dere i ordene krenkende adferd?

Min sønn har fått en advarsel på skolen for krenkende adferd som går på at han sparket ut etter en annen elev da han var sint.

Mulig det er meg som har feil definisjon på krenkende adferd, men jeg mener ikke dette er krenkende adferd. Uønsket ja, men ikke krenkende.

Hva mener dere?

Og er en slik handling nok til å skulle utløse en advarsel, som ved neste advarsel vil utløse utestengning fra aktiviteter?

Anonymous poster hash: b380b...112
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bli sparket kan oppleves som vondt, ydmykende og krenkende. Helt på sin plass med advarsel.

Anonymous poster hash: 5dffb...612

Skrevet

Å bli sparket kan oppleves som vondt, ydmykende og krenkende. Helt på sin plass med advarsel.

Anonymous poster hash: 5dffb...612

Her er jeg fullt ut enig.

Som forelder kan det være en kamel å svelge at din sønn har gjort noe slikt, men jeg synes det hørtes ut til å være på sin plass.

Skrevet

Det dummeste du gjør når ungen din gjør noe han ikke burde, er å prøve å "formilde" det!!

Anonymous poster hash: 44c3c...b25

Skrevet

Prøver ikke å formidle dette.

Vi har det siste halve året prøvd å få skolen til at innse at når gutten vår gråte over ertingen som forgår i skolegården så er det ikke bare fantasi. Når ord ikke hjelpe hva gjør man da?

Dessverre så er det "mobbeofret" som reagere som blir tatt og får advarsel.

Skrevet

Vi har det siste halve året prøvd å få skolen til at innse at når gutten vår gråte over ertingen som forgår i skolegården så er det ikke bare fantasi. Når ord ikke hjelpe hva gjør man da?

Går han ikke bort til en voksen og sier fra om han blir ertet?

Anonymous poster hash: fcbbe...fce

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Selvfølgelig er det krenkende å bli sparket etter! Og det er helt på sin plass med en advarsel. Hadde du stilt de samme spørsmålene om noen hadde sparket etter din gutt?

Skrevet

Vold er krenkende.

Blir bare lei meg når du som mor forsøker å nedjustere graden av hvor alvorlig dette er.

Hvis en mann slår kona si eller omvendt, er det også bare uønsket?

Få opp øynene dine.

Anonymous poster hash: 56201...2d3

Skrevet

Forstår reaksjonen til din gutt om han blir ertet til han blir sint, mange barn reagere med sparing, dytting ol.

Erting er krenkende men det er vold og så her må du snakke med skolen og med gutten din, han må lære at vold ikke er løsningen, tøft men sant,de andre barna skal ikke slippe unna og må derfor og få høre at erting er krenkende og at de må slutte ellers får det konsekvenser.

Skrevet

Nei, å sparke ut etter en annen når man selv blir utsatt for mobbing og erting er ikke definert som krenkende atferd. Det er en reaksjon på en overbelastning, på at man føler seg truet eller et utløp for sinne eller frustrasjon over å være i en situasjon hvor du er underlegne.

Selvfølgelig er ikke vold godtatt. Men man må alltid se på foranledningen til en voldsepisode. F.eks; Hvis en person blir omringet av flere og bruker slag:0/spark for p komme seg unna, så er det selvfølgelig ikke sånne personen som skal får skylden for at episoden inntraff.

Mange mobbere vet at de kan terge opp et offer slik at han f.eks begynner å gråte, blir sint, blir aggressiv etc. I slike tilfeller må man selvfølgelig se på foranledningen, ikke bare på reaksjonen!

Anonymous poster hash: d2369...668

Skrevet

Krev et møte med rektor og krev en handlingsplan for hvordan de vil få slutt på mobbingen din sønn utsettes for. Hvis skolen ikke lager en slik handlingsplan (be om en kort frist, maks et par uker), så går du til skolesjefen.

Jeg ville i møtet med rektor også krevd at de ser bort fra advarselen han har fått, og at de må se på årsaken til at han gjorde det han gjorde. Han føler seg ikke trygg på skolen, det sparket var en form for selvforsvar.

Man skal aldri si at vold er greit, men i dette tilfellet har dere forsøkt å få hjelp til gutten i et halvt år uten at skolen følger opp, da bør man ha forståelse for at gutten etter hvert blir desperat på å få slutt på mobbingen og forsvare seg selv.

Om skolen ikke hører nå, gå til skolesjefen og krev ordentlig oppvask!

Håper dere finner en ordning slik at gutten din kan få gode skoleår videre <3

Om ikke noe hjelper, vurder å bytte skole.

Anonymous poster hash: 1005f...a36

Skrevet

Halve befolkningen behandler ordet "krenkelse" og "krenkende" som om det dekker "alt jeg blir støtt av og tilfeldigvis ikke liker". Det du beskriver er selvsagt ikke ønsket adferd, men det er særdeles språksvakt av skolens ledelse om dette omtales som krenkende.

Skrevet

Og ang. spørsmålet ditt.... det er gutten din som blir utsatt for krenkende adferd fra andre. Det han gjør er å reagere på å bli krenket på daglig basis uten at de som har ansvaret på skolen gjør noe med det.

Anonymous poster hash: 1005f...a36
Skrevet

Går han ikke bort til en voksen og sier fra om han blir ertet?

Anonymous poster hash: fcbbe...fce

Det er ikke vanlig. De som blir mobbet liker ikke alle å skrike høyt om det. Mange prøver å gjøre seg usynlig. Der er ydmykende å bli erter, utestengt, mobbet. Det kan bli enda mer sånn om man innrømmer Ove for andre at det skjer.

Det kan også for dere egen situasjon. "Sladrehank skal ha bank".

De kan også ha erfart at ingen gjør noe, at det ikke hjelper.

Anonymous poster hash: c83aa...4dc

Skrevet

Trist lesning. Her syns jeg det er skolen som krenker barnet ditt, og skyver andre barn foran seg...

Anonymous poster hash: 370de...ead

Skrevet

Vet du, noen ganger trengs det å gi et spark eller en på tryne for å bli satt i respekt om man blir mobbet..

Min bror ble mobbet hver eneste dag i mange år. Til slutt fikk faren min nok etter ingen bedring selv med tett oppfølging med skolen og sa: " I morgen tidlig før klokken ringer inn går du bort til gjengens leder og kliner til han, alt du kan i fjeset hans. Bank han opp, jeg vet du klarer det. Du er stor og sterk! Og si, dette kommer jeg til å gjøre med deg og alle kompisene dine hver eneste dag om dere ikke lar meg gå i fred!

Du skal si til rektor/lærer at de skal ringe meg så kommer jeg til skolen"

Han ble tatt inn til rektor og far kom på skolen og satte hele den handlingslammede ledelsen på plass en gang for alle. Og forklarte hvorfor han hadde sagt at bror min skulle gjøre det.

Etter det ble det helt slutt på mobbingen.

Men ja, det er uønskelig at det blir tydd til fysisk angrep, men noen ganger er det desverre unngåelig.

Anonymous poster hash: 0817e...397

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg tror på at sønnen blir mobbet/ertet.

Dette er VESENTLIG informasjon som normalt står i første innlegg. Denne informasjonen kommer lengre ned.

Selvsagt skriver man at han sparket fordi han ble ertet, læreren hørte ikke dette.

Blir bare enda mer trist å lyve på seg en mobbehistorie.

Dette er en av grunnene til at det ikke blir slutt på mobbing. Fordi foreldre som HI aldri kan tro at barnet kan gjøre slikt og dermed tvinger en løgnaktig mobbehistorie ut av barnet.

Anonymous poster hash: 56201...2d3

Skrevet

Hva er egentlig greia med å legge ut desse innleggene der over halvparten av relevant info ikke blir presentert før langt ut i tråden...?..

Anonymous poster hash: 44c3c...b25

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...