Gå til innhold

Baby på 3mnd spiser 250ml Mme er det mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sover hele natten og spiser 4 måltider i døgnet.

Anonymous poster hash: 5d508...e20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Totalt eller pr.måltid?

Om det er pr.måltid er det utrolig mye

Anonymous poster hash: 4f746...02e
Skrevet

Det er per måltid. Hun spiser hver 4 time og sover 11 timer uten mat på natta.

Skrevet

Det er mer enn det som står på pakken for en på 6mnd. Men min lå alltid 2-3 mnd foran det som sto når han var 3mnd, men han økte ikke noe på mengden mme etter 3mnd og spiser det samme nå (7mnd) som han gjor da.

Anonymous poster hash: 888ff...aa8

Skrevet

Hun blir ikke mett om hun får mindre,gråter og er mer sulten.

Skrevet

Det er per måltid. Hun spiser hver 4 time og sover 11 timer uten mat på natta.

Hvorfor overforer du ungen din?

Har du snakket med helsestasjonen om dette?

Du syns kanskje det er kjekt at ungen er helt i matkoma og ikke sutrer eller våkner på natten?

Anonymous poster hash: 4f746...02e

Skrevet

Du bør ikke overstige maks-mengde pr døgn, det er en grunn til at det er angitt max-inntak! Det er ikke bra for barnet. Begynn heller med litt grøt eller mos ved siden av, og gi litt vann på flaske.

Anonymous poster hash: f899a...c25

Skrevet

Ååååh, sååå deilig. Kjenner jeg misunner deg intenst. La henne styre mengden selv når hun er så liten! Ved 4 måneder kan du begynne å gi litt grøt eller mos. 

Jeg har en på 3 måneder som fullammer, men hun henger i puppen HELE natten, og spiser hver andre time på dagtid. Trøtt, trøttere, trøttest...

Og det ...aa8 sier, stemmer kanskje, men ved 3 måneder står det vel også på pakken at baby skal ha flere måltider enn 4 i løpet av et døgn, eller? Husker ikke helt, jeg, men jeg trodde det. Så da kan det likevel være at mengden blir korrekt, men at hun spiser færre, større måltider enn det som er "vanlig" for 3 måneder.

Anonymous poster hash: bc1b0...04d
Skrevet

Ååååh, sååå deilig. Kjenner jeg misunner deg intenst. La henne styre mengden selv når hun er så liten! Ved 4 måneder kan du begynne å gi litt grøt eller mos.

Jeg har en på 3 måneder som fullammer, men hun henger i puppen HELE natten, og spiser hver andre time på dagtid. Trøtt, trøttere, trøttest...

Og det ...aa8 sier, stemmer kanskje, men ved 3 måneder står det vel også på pakken at baby skal ha flere måltider enn 4 i løpet av et døgn, eller? Husker ikke helt, jeg, men jeg trodde det. Så da kan det likevel være at mengden blir korrekt, men at hun spiser færre, større måltider enn det som er "vanlig" for 3 måneder.

Max dose pr døgn er pr døgn, uavhengig av hvor mange måltider det fordeles på!

Skrevet

Hun er jo ikke over maks?

Anonymous poster hash: 5c489...083

Skrevet

Det er jo på en måte det jeg har skrevet, bare annerledes formulert? Babyen hennes spiser større, men FÆRRE måltider enn det som er skrevet på pakken at en 3 måneder baby skal. La oss si at en 3 måneder baby skal ha 5-6 måltider i døgnet, med 160 ml pr måltid. Det vil da være omtrent det samme som 250 ml fire ganger i døgnet. 

Maksdose er uansett 1000 ml i døgnet, så hun overstiger uansett ikke.

Skrevet

Hadde stolt på meg selv om jeg var deg. Du kjenner babyen din best.

Jeg hadde litt av det samme, bare at min baby ville ha 210 ml mme. Helsesøster reagerte litt, men han måtte jo bli mett. Prøvde med mindre men da gråt han og viste tegn til sult.

Anonymous poster hash: deacb...316

Skrevet

Det er per måltid. Hun spiser hver 4 time og sover 11 timer uten mat på natta.Anonymous poster hash: 5d508...e20

Hvorfor overforer du ungen din?Har du snakket med helsestasjonen om dette? Du syns kanskje det er kjekt at ungen er helt i matkoma og ikke sutrer eller våkner på natten? Anonymous poster hash: 4f746...02e
Matkoma?? Hahaha!!! Nå har jeg hørt det også! Hva får deg til å si slikt??

Til HI.

Mitt barn spiste mer enn ditt barn gjør. Mindre per måltid, men hele 6-8 ganger per døgn! Hadde jevnlig dialog med helsestasjonen, og de så "hele" barnet. Altså sovemønster, aktivitetsnivå osv. Barnet er nå 7mnd 11 kg og over snitter aktiv. På vei til å krype og er blid og fornøyd. Ingenting unormalt med å spise så mye, MEN ta det opp med HS slik at barnet blir fulgt opp. Alle barn er ulike.

Anonymous poster hash: 3edf2...b72

Skrevet

Kjære deg!

Gi barnet ditt den melken / maten hun trenger. Hun spiser bare fire ganger og sover hele natten ....?!

Da må hun nesten få så mye hun vil ... 🍼

Aldri la en baby sulte 😢

Anonymous poster hash: a7fc2...82e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...