Gå til innhold

Når kan baby se på tv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en 5 mnd baby. Jeg har vært veldig streng med tv, det har han ikke sett.

Men når kan han begynne å se litt på tv?

Anonymous poster hash: e1353...3df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken glede har barn under 1 år av å se på TV?

Skrevet

Vi har en 5 mnd baby. Jeg har vært veldig streng med tv, det har han ikke sett.

Men når kan han begynne å se litt på tv?

Anonymous poster hash: e1353...3df

Du er veldig streng med at babyen ikke skal se tv? Streng mot hvem, for det er jo ikke sånn at en 5 mnd gammel baby slår på tv'en selv???

Anonymous poster hash: 1e373...046

Skrevet

Barn synes farger, bevegelse og musikk er spennende. Du er kanskje ikke vant med barn?

Anonymous poster hash: 79335...db6

Skrevet

Barn synes farger, bevegelse og musikk er spennende. Du er kanskje ikke vant med barn?

Med nr 4 er jeg vant til barn. Men å planlegge når barnet skal begynne å se TV?? Ikke skadelig å ha på tv I stua selv om en baby er I samme rom. Men å sette en baby bevisst foran tv?? Høres slik ut. Farger og bevegelser kan de få som sansen trykk av andre ting også

Skrevet

Babyen er 5 måneder. Jeg spør også hvorfor en baby skal se på tv.

Anonymous poster hash: af33f...f85

Skrevet

Babyen er 5 måneder. Jeg spør også hvorfor en baby skal se på tv.

Jeg sier ikke den skal se.

Jeg svarte på hvilken glede de har av det.

Må lære deg å lese skikkelig.

Skrevet

Hehe, jøss. Skulle tro jeg spurte når babyen kan begynne med heroin.

Jeg lurte egentlig mest om når babyer slutter å bli overstimulert av tv. Men jeg tror jeg skal spørre helsesøster. Hun tolker ikke alt jeg sier i verste mening :)

Skrevet

Min så nu på tv når han var 5mnd, ikke lenge da. Satt på barnetv og satt han i vippestol så jeg kunne gå på do, eller begynne smått på middagen og når jeg laget nan til han. Eneste da han satt rolig, var ikke lange tiden da 😊

Anonymous poster hash: f815d...0b2

Skrevet

Ser ikke poenget med tv. Vi prøvde oss litt et par ganger, men selvsagt aldri så tidlig som det! Foreldrenes og andre personers bevegelse, blad i vinden, en uro, mammas hår som beveger seg osv er mer enn nok sanseinntrykk! MEN vårt barn ville heller bli lest for (samtidig!). Vårt barn "oppdaget" vel ikke gleden ved tv før ca 3,5 år. Helt greit synes jeg! Det blir nok skjerm i løpet av livet!

Anonymous poster hash: e3ba5...5ce
Skrevet

Hehe, jøss. Skulle tro jeg spurte når babyen kan begynne med heroin.

Jeg lurte egentlig mest om når babyer slutter å bli overstimulert av tv. Men jeg tror jeg skal spørre helsesøster. Hun tolker ikke alt jeg sier i verste mening :)

Jeg lurer fremdeles hvem du er streng mot?

Anonymous poster hash: 1e373...046

Skrevet

Han har søsken som ser på tv i samne rom og passer han av og til

Skrevet

Har en baby som nettopp er blitt 4 mnd, og babyen har sett på tv siden h*n var fra 3 mnd. Setter gjerne på tegnefilmer og barnet synes det er stas med masse farger og morsomme stemmer :-) og dermed får jeg gjort husarbeid :-)

Anonymous poster hash: 999ee...d51

Skrevet

Barnet mitt hadde ikke sett på tv før i går. Sto på da han sto opp fra dupp. Ble helt paralysert. Aldri holdt konsentrasjonen rundt noe så lenge. Nå svarte jeg ikke på spm ditt, men jeg ønsker at barna mine skal ha minst mulig skjermtid.

Anonymous poster hash: 11039...cf7

Skrevet

Barnet mitt hadde ikke sett på tv før i går. Sto på da han sto opp fra dupp. Ble helt paralysert. Aldri holdt konsentrasjonen rundt noe så lenge. Nå svarte jeg ikke på spm ditt, men jeg ønsker at barna mine skal ha minst mulig skjermtid.Anonymous poster hash: 11039...cf7

Barnet er 11 mnd.

Anonymous poster hash: 11039...cf7

Skrevet

En ting er at tv står på i rommet barnet er, en annen ting er å aktivt plassere barnet foran en tv.

Det siste hører ikke hjemme for så små babyer, spør du meg.

Anonymous poster hash: 51cd2...c2b

Skrevet

min så det fra han var 7mnd :) elsket drømmehagen og mickey mouse clubhouse,men så max 1 time daglig

Anonymous poster hash: 26d1f...aac
Skrevet

Har en baby som nettopp er blitt 4 mnd, og babyen har sett på tv siden h*n var fra 3 mnd. Setter gjerne på tegnefilmer og barnet synes det er stas med masse farger og morsomme stemmer :-) og dermed får jeg gjort husarbeid :-)

Anonymous poster hash: 999ee...d51 [/quote

Seriøst?

Anonymous poster hash: 9bd52...0cf

Skrevet

min så det fra han var 7mnd :) elsket drømmehagen og mickey mouse clubhouse,men så max 1 time daglig

En time daglig for en så liten baby?? Hjelpes!! Min på over fire får ikke se så mye på skjerm i løpet av en dag en gang... Billig barnevakt kanskje? :-P

Anonymous poster hash: 1d604...c82

Skrevet

En time daglig for en så liten baby?? Hjelpes!! Min på over fire får ikke se så mye på skjerm i løpet av en dag en gang... Billig barnevakt kanskje? :-P

uff så farlig a gett

Skrevet

1 time tv daglig for en baby på 7 mnd?? Oj...det er hva min 1 klassing får se ..

Skrevet

Har ei venninne som plasserte babyen sin på 2 mnd i vippestolen og satte han foran tvn i timesvis. Dette har hun gjort utallige ganger, han ser tv mange timer pr dag og er enda ikke fylt 1 år.

Anonymous poster hash: 93331...725

Skrevet

Har ei venninne som plasserte babyen sin på 2 mnd i vippestolen og satte han foran tvn i timesvis. Dette har hun gjort utallige ganger, han ser tv mange timer pr dag og er enda ikke fylt 1 år.

Anonymous poster hash: 93331...725

Hun høres jo smart ut.......

Skrevet

De anbefaler vel ikke skjermer til barn under fem år.

Anonymous poster hash: fd552...038

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...