Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Sønnen min får to tenner nå å har 38,5 i feber. Jeg tenker at går det over 39 i temp får han febernedsettende. Han spiser og drikker greit, har våte bleier, litt nedsatt allmenntilstand men virker utilpass da han sutrer mye og ikke finner roen. Hvor mange grader har barnet da dere gir paraseth ? Anonymous poster hash: 038e2...c65
Mamma til 2 søte Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 Jeg hadde gitt hvis han er utilpass uavhengig av feber. Han skal ikke trenge plages mer enn nødvendig ☺
Løvenesdronning Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Jeg fikk kjeft av helsesøster da jeg fortalte at jeg kun ga paracet ved feber over 39. Barna skal ikke lide. Om du merker at han er utilpass og sutrer pga tenner skal du ikke nøle med å gi paracet, uavhengig av feber.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Man får ikke feber av å få tenner, så ja, de får paracet ved feber over 39 hvis almentilstanden tilsier det. Har 3 unger, men de reagerer forskjellig på feber, så ser an
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 Ja Anonymous poster hash: b2b6e...5b8
Løvenesdronning Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Man får ikke feber av å få tenner, så ja, de får paracet ved feber over 39 hvis almentilstanden tilsier det. Har 3 unger, men de reagerer forskjellig på feber, så ser an Jo det gjør man! Ingen regel uten unntak. Men det er helt normalt å få feber ved tannfrembrudd
Gjest Darwinia:-) Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 De får paracet ved behov, uavhengig av årsak. Er heldigvis veldig sjeldent.
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. september 2015 #8 Skrevet 17. september 2015 Man får ikke feber av å få tenner, så ja, de får paracet ved feber over 39 hvis almentilstanden tilsier det. Har 3 unger, men de reagerer forskjellig på feber, så ser anJo det gjør man! Ingen regel uten unntak. Men det er helt normalt å få feber ved tannfrembrudd Det er ikke bevist. Det som er bevist er at ved feber blir tannkjøttet bløtere og gjør det enklere for tennene å bryte gjennom. Ergo tror man at ungene får feber pga tennene.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #9 Skrevet 17. september 2015 Det er smertestillende OG febernedsettende. Selvsagt kan du gi det. Barn uttrykker smerte dårlig. Bedre å gi paracet en dag for mye enn for lite. Anonymous poster hash: 33a17...c71
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #10 Skrevet 17. september 2015 Man får ikke feber av å få tenner, så ja, de får paracet ved feber over 39 hvis almentilstanden tilsier det. Har 3 unger, men de reagerer forskjellig på feber, så ser anJo det gjør man! Ingen regel uten unntak. Men det er helt normalt å få feber ved tannfrembrudd Nja, det mangler noe kunnskap her. Jeg er utdannet tannlege, og på studiene (ferdig for ti år siden, så man vet sikkert mer nå) lærte vi at man ikke får feber av tannfrembrudd, men det er mulig feber gjør det lettere for tennene å bryte frem. Anonymous poster hash: 07d94...a09
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #11 Skrevet 17. september 2015 Jeg fikk kjeft av helsesøster da jeg fortalte at jeg kun ga paracet ved feber over 39. Barna skal ikke lide. Om du merker at han er utilpass og sutrer pga tenner skal du ikke nøle med å gi paracet, uavhengig av feber. Jeg har fått motsatt beskjed fra overlege på barneavdeling på sykehuset. Hun mente at de fleste foreldre var alt for rause med paraceten. Ubehag er ikke god grunn til å gi smertestillende og marginal feber er ikke grunn god nok til å gi febernedsettende. Det kommer stadig nye rapporter som viser problematiske langtidsvirkninger av for liberal paracetbruk. Ingen grunn til å bruke det før det er nødvendig. Anonymous poster hash: b12cf...015
❤lille stjerne❤ Skrevet 17. september 2015 #12 Skrevet 17. september 2015 Jeg gir Paracet hvis barna har høy feber (når den bikker 40) om kvelden. Hvis de virker plaget og har vondt hender det at de får Paracet selvom feberen ikke er så høy og hvis de leker og ikke virker plaget kan de godt ha høy feber uten at jeg gir Paracet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå