Gå til innhold

Hvordan er 4 år mellom søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leker de sammen som små? Har de samme glede av f eks ferier? Kan de leke med hverandre venner? Helt ærlig:-)

Anonymous poster hash: b06ed...d31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine små kusines er det fire år i mellom. De er nå 4 og 8år. Storesøster syntes det var stas helt frem til hun begynte på skolen. Nå syntes hun lillesøster følger etter henne hele tiden og ødelegger leken hvis hun har besøk. Da de er alene går det stort sett greit men storesøster vil vil helst leke alene med sine venner. Har lillesøster besøk er storesøster med i leken innimellom.

De har hatt og har mye glede av hverandre.

Anonymous poster hash: 34ce4...fba

Skrevet

Jeg har litt over 4 år mellom barn nummer en og tre. Nå kan det jo ha noe med at vi har en i mellom, men mine med den aldersforskjellen har aldri lekt mye sammen. Det mer slik at eldste kunne underholde lillebror litt, men de hadde jo ikke et jevnbyrdig forhold. Nå er de blitt 12 og 8 år og kan gjerne gjøre på flere ting sammen nå enn før. Mye kortspill, brettspill osv.

Anonymous poster hash: f8237...249
Skrevet

Mine to jenter er det 4 år mellom. Lillesøster forguder storesøster og skal gjøre akkurat det samme som hun gjør. Storesøster synes også det er stas, men lillesøster er litt liten. Lille er 1 og store 5. Men mange ganger leker storesøster sammen med lillesøster og hun synes det er gøy, men det er vel litt stor aldersforskjell til at de får virkelig nært venneforhold før de blir voksne. Storesøster vil også helst være sammen med sine jevnaldrende venner og da står lillesøster og gråter ved døren for hun vil være med. (Vondt i mammahjerte)  :D 

Anonymous poster hash: 9d6e7...fd9
Skrevet

Det er 4 år mellom meg og min bror. Han er eldst.

Vi har egentlig aldri lekt sammen. Det hendte at han passet på meg som liten og da lekte han kanskje 5 minutter med meg 😉

Det handler nok om personlighet og kanskje også kjønn.

I dag har vi et helt greit forhold, men vi er ikke så åpne overfor hverandre. Noen ganger virker det som om vi ikke kjenner hverandre. Men mannen min er god kompis med ham, og jeg er hod venninne med søsteren til mannen min ☺️

Anonymous poster hash: b9477...39e

Skrevet

Mine to jenter er det 4 år mellom. Lillesøster forguder storesøster og skal gjøre akkurat det samme som hun gjør. Storesøster synes også det er stas, men lillesøster er litt liten. Lille er 1 og store 5. Men mange ganger leker storesøster sammen med lillesøster og hun synes det er gøy, men det er vel litt stor aldersforskjell til at de får virkelig nært venneforhold før de blir voksne. Storesøster vil også helst være sammen med sine jevnaldrende venner og da står lillesøster og gråter ved døren for hun vil være med. (Vondt i mammahjerte) :D

Anonymous poster hash: 9d6e7...fd9

Åh stakkar lille 😍

Anonymous poster hash: b06ed...d31

Skrevet

Det er 4 år mellom meg og min søster.

Vi var ikke gode venner før jeg ble ca 16 år.

Anonymous poster hash: 6c4dc...1c8

Skrevet

Det er 4 år mellom meg og min søster.

Vi var ikke gode venner før jeg ble ca 16 år.

Anonymous poster hash: 6c4dc...1c8

Akkurat det samme som meg og min søster. Før det ble jeg stengt ute. Hun ville være alene med sine venner.

Nå er vi voksne så merker ikke forskjell.

Anonymous poster hash: bb988...a89

Skrevet

Det er 4 år mellom mine to eldste (jenter).

De har alltid hatt mye glede av hverandre, selv om den eldste i en periode syntes det var litt mye mas med lillesøsteren.

Det er spesielt på ferier de har hatt veldig mye gøy sammen. I tenårene (lillesøster er fortsatt tenåring) har de kranglet kjempemasse, spesielt om klær og sånt, men ikke noe alvorlig. De var likevel gode venner med det samme vi dro på ferier eller utflukter.

Nå studerer den eldste i utlandet, og hun forteller at på vei hjemover sitter hun og humrer for seg selv og gleder seg til alt tullet hun og søsteren skal finne på sammen. De to har en egen humor, og har det fryktelig morsom og ler seg i hjel hele tiden.
Lillesøster reiser også alene og besøker storesøster der hun studerer, og begge syns det er kjempestas, så nå er de veldig gode venner.

De er også veldig glad i sine mye yngre søsken, selvsagt, men siden du spurte om forholdet mellom akkurat de to, fortelle rjeg kun om det her.

Anonymous poster hash: 8785a...b04
Skrevet

Fungerer veldig bra for oss, de er seks og to nå.

Fireåringen var selvstendig og kunne forstå at hun måtte vente på ting da lillesøster kom. Hun fikk en lang og god periode som huset "baby." De forguder hverandre. I sommer har de virkelig begynt å leke sammen, og har masse glede av hverandre.

Anonymous poster hash: 5a58c...13d
Skrevet

4 år mellom mine gutter. Det har vært stas fra dag 1 og de leker så fint. Men nå er nr 2 veldig kjapp i toppen og kroppen og henger med på lek med de store da. Eldste går i 2.klasse og er veldig snill storebror. Synes det har gått som en drøm

Anonymous poster hash: bbad8...d17

Skrevet

4 år mellom mi e og de storkoser seg med hverandre, eldste gleder seg til søster begynner på skolen for da får hun være fadder for lillesøster☺

Samtidig som man var ferdig med bleier og at søvnmønstret var helt bra med nr1 før nr 2 kom var gull, hærlig med storesøster som var litt uavhengig og som kledde på seg selv mens jeg kledde på baby og som spiste selv osv. ☺

Skrevet

4 år mellom jentene våre. De har mye glede av hverandre, men de kan ikke leke jevnbyrdig slik som gjerne barn med 2 års mellomrom kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...