Gå til innhold

Dere med jenter på rundt 12 år.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva liker de å gjøre? Hva trenger de? Ei jente på 12 år skal bo hos oss en periode og jeg vil gjerne at hun skal føle seg velkommen hos oss. Skjønner at dette er veldig individuelt, altså. 😊

Anonymous poster hash: bf727...742

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- være med venner

- fritidsaktiviteter som sport og musikk.

- synes der er koselig med aktiviteter som kino og slikt. Gjerne ta med venn.

- bake, lage mat, pannekaker

- dra å svømme, klatre, slalom etc. Gjerne ta med venn.

- lese. Gå på biblioteket.

- liker også å gå på cafe. Gjerne med en venn😀

- ha overnattingsbesøk, jo flere jo bedre

- tulleringe, ringpigge, epleslang og annet fanteri

- håndarbeid. Lage ting. Jentene elsker når vi har juleverksted her hjemme.

- holde på med iPad og mobil. Selvsagt spill og div sosiale medier, men de er også veldig glad i å lage filmer med diverse apper.

Det var det jeg kom på akkurat nå. 12-åringer er noen herlige vesener😊

Anonymous poster hash: 8b73f...609

Skrevet

- være med venner

- liker også å gå på cafe. Gjerne med en venn😀

- holde på med iPad og mobil. Selvsagt spill og div sosiale medier, men de er også veldig glad i å lage filmer med diverse apper.

Det var det jeg kom på akkurat nå. 12-åringer er noen herlige vesener😊

Tusen takk for svar. Det høres veldig fint ut. Kanskje jeg bør kjøpe iPad/telefon til henne? Tror ikke hun har det fra før..

Skrevet

Svømmehall, gjerne med sklier og slikt. Da blir de barn igjen. Har du mulighet, la henne ta med en god venn eller to. Bak, la henne gjøre mest mulig selv, men vær tilgjengelig. Inviter venner av henne på "smak " av baksten. (nå er det ikke sikkert hun har venner der dere bor pr i dag. Om dere kjenner noen som KAN bli det,- ta med disse... Eller la det ble dere og jenta..)

"Voksentid". Dra på shopping, kafe og kino. Bare "mamma" (du) og jenta....Også la henne få en kinotur eller kafetur med venninner...Da føler de seg skikkelig "voksne".

Anonymous poster hash: 61227...5ae
Skrevet

- være med venner

- liker også å gå på cafe. Gjerne med en venn

Det var det jeg kom på akkurat nå. 12-åringer er noen herlige vesenerAnonymous poster hash: 8b73f...609

Tusen takk for svar. Det høres veldig fint ut. Kanskje jeg bør kjøpe iPad/telefon til henne? Tror ikke hun har det fra før.. Anonymous poster hash: bf727...742

Hvis du har mulighet til å kjøpe en iapd synes jeg du skal gjøre det. "Alle" har nettbrett nå i dag, og det jeg ser her hjemme er at den brukes til alt. Viktig å ikke ramle utenfor det virituelle sosiale også :)

Skrevet

Bowling

Svømmehall

Spille Mindcraft på pc/ipad

Tegne

Håndarbeid som Rainbow Looms (veeldig populært her) eller lage armbånd av perler

Bake (cake-pops er populært her i huset)

Se på serier som Pretty little liars eller walking dead..

Skrevet

Tusen millioner takk for svar, dere fine damer! Dette hjelper meg masse. Noen tips til å "nå inn" til henne? Husker selv at det var litt vanskelig å være 12-13 år. iPad skal bli! 😊

Skrevet

Der er man kanskje litt forskjellig, både som voksen og som barn. Noen liker å gå rett på de dype, følelsesmessige spørsmålene, mens andre er mer tilbakeholdne og venter på at det kommer opp. Jeg er av den siste typen.

Mitt råd vil derfor være at du viser at du er interessert i henne og hennes liv. Og vis at du er til å stole på. Vær åpen med henne og del fra ditt eget liv og dine egne følelser. Skap arenaer som er gode for samtaler slik som bilturer, skosturer, at dere lager mat sammen etc.

Hvis du har en teori om noe som skjer i livet hennes kan du kanskje ty til anekdoter som sier noe om dine tanker om temaet uten å gå direkte på henne. F.eks. Hvis du tror at hun blir ertet eller utestengt for noe hun ikke kan noe for :"Da broren min var liten var det noen av guttene i klassen som gjorde narr av ham fordi han var så dårlig i matte. Jeg husker at han var kjempelei seg, det var sikkert ikke noe hyggelig for ham og veldig dårlig gjort av vennene hans. Han burde jo ha sagt noe til de voksne mye tidligere, men han ville vel ikke sladre på vennene sine." Da får du både vist medfølelse, signalisert at det er helt galt at det er slik og samtidig kommet med forslag til hva som bør gjøres. Uten å komme med en direkte konfrontasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...