Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Da har min 3 måneder gamle baby gått for lite opp i vekt. Hun dier så og si konstant på nattestid, og ellers hver 2. time i løpet av dagen. Produksjonen går ikke opp. Jeg tror det er min feil - jeg er skikkelig deprimert, og jeg hater å amme...Saken er da altså at hun må ta flaske. Vi har forsøkt litt av og til siden hun ble født, da jeg har ønsket å kunne både amme og gi flaske med dette barnet (førstemann ville bare ha pupp de første månedene). Men hun nekter! Hun hylskriker bare hun ser flasken. Jeg har prøvd flere ulike typer (Avent, Mam, Dr. Brown, Tommee tippee, Nuk...), og forsøkt ulike typer MME, samt morsmelk (noe som fremover blir vanskelig), men selv ikke med morsmelk ville hun ha flasken. Foreløpig så er det ikke krise, men trolig vil jeg miste melken før eller siden (med førstemann minsket det over tid til tross for hyppig amming, men hun var 7 mndr og tok flasken da fordi hun ikke hadde noe valg...). HS tipset om sprøyte, evnt. kopp. Men min baby er flink til å spytte - hun vil IKKE ha verken MME eller MM fra annet enn puppen. Noen tips til hvordan hun kan godta flasken? Hun har fått leke med flasken, så godt som en 3 måneder gammel baby kan utforske noe... Vi har prøvd ulike stillinger - stående, liggende, sittende, armkroken... Foran tven har vi til og med prøvd (og det funket faktisk i noen få minutter, hun sugde ikke, men godtok at flasken hvilte mot leppene). Anonymous poster hash: 182b0...cbe
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 Leste en plass om at man kunne forsøke å varme opp tuten i varmbad så den ikke skulle merkes så annerledes ut... Har også lest at man kan prøve å gi dem akkurat når de har våknet, når de er litt i ørska Lykke til Anonymous poster hash: 299c6...a97
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Takk for tips, det skal prøves ut Anonymous poster hash: 182b0...cbe
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Flere? Anonymous poster hash: 182b0...cbe
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 Dytter litt Anonymous poster hash: 182b0...cbe
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Vent til hun er sulten nok og la pappaen gi mens han går rundt med henne på armen i vuggende bevegelser. Det funka her Anonymous poster hash: 177ad...e70
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 Vi har prøvd det, jeg har aldri hørt henne så hysterisk som akkurat da... Men vi skal forsøke igjen, for vi må jo klare dette. Hun sulter jo hvis ikke... Men da skal jeg ta med meg eldste med ut noen timer, så får far ta en skikkelig kamp uten melkekua hjemme. Anonymous poster hash: 182b0...cbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå