Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #1 Skrevet 17. september 2015 Hvorfor??? Gang på gang ser jeg syke barn som egentlig skulle vært hjemme komme i barnehagen! Er det for at foreldrene har sååå "viktige" jobber at de ikke har tid til å være hjemme? Er virkelig ikke de søte små viktigere??? Jeg kjenner jeg blir såå irritert! Hadde folk klart å holde den 48timers regelen etter spysyke/diaré hadde ikke så mange andre blitt smittet.. Jeg møtte en dame som sa til meg når hun var på tur på jobb (møttes på bensinstasjon og jeg jobbet ikke i den bhg) og hun sa " lille har feber, håper de ikke oppdager det i bhg å ringer meg, de har problemer med å finne vikarer på jobb." Seriøs?? Er det bare jeg som har lagt merke til dette?  Anonymous poster hash: fa53b...1b0
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #2 Skrevet 17. september 2015 Barna først, jobb etterpå. Tenk å måtte gå syk på jobb, når du helst vil slappe av hjemme. Det samme gjelder for barna!  Anonymous poster hash: 548b0...52c
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #3 Skrevet 17. september 2015 Jeg deler ditt syn. Synes også det er provoserende at de tydeligvis anser sin egen jobb som viktigere enn yrkene til alle de andre foreldrene tilsammen, siden de synes det er helt greit å spre smitten. Det er ikke alltid lett å være hjemme fra jobb, og god arbeidslivslov er supert, men lojaliteten til barna bør være dypere enn den til arbeidsgiver.  Anonymous poster hash: 337c3...a1a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #4 Skrevet 17. september 2015 Jeg deler ditt syn. Synes også det er provoserende at de tydeligvis anser sin egen jobb som viktigere enn yrkene til alle de andre foreldrene tilsammen, siden de synes det er helt greit å spre smitten. Det er ikke alltid lett å være hjemme fra jobb, og god arbeidslivslov er supert, men lojaliteten til barna bør være dypere enn den til arbeidsgiver.  Anonymous poster hash: 337c3...a1a God arbeidsmoral skulle det være.  Anonymous poster hash: 337c3...a1a
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #5 Skrevet 17. september 2015 Det er en uting! Fatter ikke at jobben kan være viktigere enn ungene. Når de ringer meg fra barnehagen og ber meg hente, så gjør jeg det med en gang. Har han feber, så blir vi hjemme. Heller en dag for mye hjemme enn for lite. Han er det viktigste jeg har  Anonymous poster hash: 005c0...0b1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #6 Skrevet 17. september 2015 Barna først, jobb etterpå. Tenk å måtte gå syk på jobb, når du helst vil slappe av hjemme. Det samme gjelder for barna!  Anonymous poster hash: 548b0...52c Jeg går på jobb selv om jeg er syk, så lenge jeg ikke er smittsom (vi er 3 kollegaer og har en avtale på hva som er ok og ikke). Noen ganger kjenner jeg at jeg burde holdt meg hjemme selv om jeg har "lov" til å komme på jobb. Migrene ol, går på jobb så lenge jeg kan.  Men, MEN... Jeg sender ikke barnet mitt i barnehagen når han er syk. Han trenger ikke være syk (smittsom, feber) heller for at jeg er hjemme med han. Han har vært hjemme pga redusert allmenntilstand uten feber eller noen årsak (sliten en periode ifølge legen), og han har vært hjemme pga forstoppelse og sterke magesmerter, samt en gang pga eksem som han klødde til blods. Jeg ser an barnet. Jeg synes nivået i bhg er noe helt annet enn de fleste jobbsituasjoner, med liten mulighet til å trekke seg tilbake, mye støy, høyt nivå.  Mn bør ta hensyn til barna sine, kan de ikke delta normalt bør de være hjemme. Andre barn bør skånes for sykdom og smitte.  Selv om jeg selv holder ut en arbeidsdag så gjør jg ikke sånn mot barnet mitt.    Anonymous poster hash: d8bc8...f0f
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #7 Skrevet 17. september 2015 Jeg jobber i barnehage og blir ikke lenger overrasket over slike holdninger. Er utrolig mange som sender syke barn i barnehagen, barn som ikke har sovet hele natta etc... Â Â Anonymous poster hash: f2317...570
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #8 Skrevet 17. september 2015 Jeg er enig.  I vår bhg har vi imidlertid ingen regler ang. sykdom. Det er altså tillatt å levere ett barn med f.eks. omgangssyke.  Anonymous poster hash: cb426...0d1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #9 Skrevet 17. september 2015 Jeg jobber i barnehage og blir ikke lenger overrasket over slike holdninger. Er utrolig mange som sender syke barn i barnehagen, barn som ikke har sovet hele natta etc...   Anonymous poster hash: f2317...570 Hvis jeg skulle vært hjemme hver gang 1,5-åringen min trøbler på natten (kan fint være våken 3 timer) ville sykt-barn-kvoten vært oppbrukt ila 1,5 måned.  Anonymous poster hash: 8cb16...d6b
Mamma_til_2 Skrevet 17. september 2015 #10 Skrevet 17. september 2015 Jeg er enig.  I vår bhg har vi imidlertid ingen regler ang. sykdom. Det er altså tillatt å levere ett barn med f.eks. omgangssyke.  Anonymous poster hash: cb426...0d1 ?????😨
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #11 Skrevet 17. september 2015  Jeg jobber i barnehage og blir ikke lenger overrasket over slike holdninger. Er utrolig mange som sender syke barn i barnehagen, barn som ikke har sovet hele natta etc...Anonymous poster hash: f2317...570 Hvis jeg skulle vært hjemme hver gang 1,5-åringen min trøbler på natten (kan fint være våken 3 timer) ville sykt-barn-kvoten vært oppbrukt ila 1,5 måned.Anonymous poster hash: 8cb16...d6b Det var ikke DEG jeg uttalte meg om. Eksemplet jeg kom med var ved sykdom. Type barn som hoster så mye at de ikke har sovet HELE natta.   Anonymous poster hash: f2317...570
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #12 Skrevet 17. september 2015  Jeg er enig.  I vår bhg har vi imidlertid ingen regler ang. sykdom. Det er altså tillatt å levere ett barn med f.eks. omgangssyke.  Anonymous poster hash: cb426...0d1 ?????    eh what? dette bør vær tull!?  Anonymous poster hash: a2753...276
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #13 Skrevet 17. september 2015   Jeg er enig.  I vår bhg har vi imidlertid ingen regler ang. sykdom. Det er altså tillatt å levere ett barn med f.eks. omgangssyke.  Anonymous poster hash: cb426...0d1 ?????    eh what? dette bør vær tull!?  Anonymous poster hash: a2753...276  Det har vi hos oss og, helt idiotisk :(  Barn kan leveres hos oss så lenge allmenntilstanden er ok....og hva som er ok er jo relativt.... Vi har kun lov til å sende hjem febesyke og omgangsyke barn når det er blitt en epidemi..............så kan kan jo lure på hvorfor det blir en epidemi.   Anonymous poster hash: caa2d...2ad
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #14 Skrevet 17. september 2015 Sønnen min hadde omgangssyka tidligere i år, mannen var bortreist og ingen andre enn jeg kunne passe han. Sjefen min ble rasende fordi jeg var ærlig å sa til henne at jeg måtte være hjemme med sønnen vår i 48 timer pga regelen om det. Han var syk en dag og vi var hjemme to dager til. Hun krevde at jeg skulle gi blaffen og levere ungen i barnehagen. For det første så tar jeg den regelen veldig seriøst da han fikk omgangssyka tre ganger på to mnd fordi barnehagen sleit med å bli kvitt smitten (antakelig fordi andre foreldre gir blaffen). For det andre så visste barnehagen at han spydde den første dagen så jeg kunne jo ikke levere han før 48 timer uansett om jeg ville. Så jeg fulgte reglene selv om sjefen ble rasende.  Og så ble jeg smittet med omgangssyken og fikk utbrudd uken etter. Jeg begynte å spy + diare rundt midnatt og ca kl 5.30 sluttet jeg å spy. Jeg ringte sjefen kl 7.30 og hun krevde at jeg kom på jobb siden jeg ikke spydde lenger! For hun spurte når jeg spydde sist. Jeg jobber på en barneskole! Skulle jeg smitte folk der? I tillegg hadde jeg ennå diare. Så jeg holdt meg hjemme, og dagen etter.  Så jeg kan skjønne litt om andre hører på sjefen om de får kjeft, men samtidig ikke. Ikke bare blir mange syke, både barn og ansatte, når foreldre gir blaffen. Men når jeg hadde omgangssyken så var jeg dårlig i fire dager ettrpå, altså slapp og uggen. Tenk på de små barna som kanskje også er slapp og uggen etter langvarig spying, men som ikke kan fortelle det. Sønnen vår er snart to år og hver gang han har hatt omgangssyken så har han manglet matlyst i nesten en uke etterpå og vært ekstra sutrete samtidig. Så man er ikke i toppform to min etter man slutter å spy, iallefall ikke vi her i huset!  Anonymous poster hash: 4404b...299
Mamma_til_2 Skrevet 17. september 2015 #15 Skrevet 17. september 2015      Jeg er enig.  I vår bhg har vi imidlertid ingen regler ang. sykdom. Det er altså tillatt å levere ett barn med f.eks. omgangssyke.  Anonymous poster hash: cb426...0d1 ?????  eh what? dette bør vær tull!?  Anonymous poster hash: a2753...276 Det har vi hos oss og, helt idiotisk :(  Barn kan leveres hos oss så lenge allmenntilstanden er ok....og hva som er ok er jo relativt.... Vi har kun lov til å sende hjem febesyke og omgangsyke barn når det er blitt en epidemi..............så kan kan jo lure på hvorfor det blir en epidemi.   Anonymous poster hash: caa2d...2ad Dette et jo stikk i strid med folkehelse instituttet! Dette hadde jeg tatt videre opp i systemet!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #16 Skrevet 17. september 2015       Jeg er enig.  I vår bhg har vi imidlertid ingen regler ang. sykdom. Det er altså tillatt å levere ett barn med f.eks. omgangssyke.  Anonymous poster hash: cb426...0d1 ?????  eh what? dette bør vær tull!?  Anonymous poster hash: a2753...276 Det har vi hos oss og, helt idiotisk :(  Barn kan leveres hos oss så lenge allmenntilstanden er ok....og hva som er ok er jo relativt.... Vi har kun lov til å sende hjem febesyke og omgangsyke barn når det er blitt en epidemi..............så kan kan jo lure på hvorfor det blir en epidemi.   Anonymous poster hash: caa2d...2ad Dette et jo stikk i strid med folkehelse instituttet!Dette hadde jeg tatt videre opp i systemet! Det er dessverre ikke tull. I vår kommune kjemper barnehagene om barna -vår barnehages "fortrinn" er ikke-eksisterende regler (vel, de ser helst at syke barn holdes hjemme, men krever det ikke).    Anonymous poster hash: cb426...0d1
Anonym bruker Skrevet 17. september 2015 #17 Skrevet 17. september 2015     Jeg er enig.  I vår bhg har vi imidlertid ingen regler ang. sykdom. Det er altså tillatt å levere ett barn med f.eks. omgangssyke.  Anonymous poster hash: cb426...0d1 ?????  eh what?dette bør vær tull!?  Anonymous poster hash: a2753...276 Det har vi hos oss og, helt idiotisk :(  Barn kan leveres hos oss så lenge allmenntilstanden er ok....og hva som er ok er jo relativt.... Vi har kun lov til å sende hjem febesyke og omgangsyke barn når det er blitt en epidemi..............så kan kan jo lure på hvorfor det blir en epidemi.   Anonymous poster hash: caa2d...2ad Dette et jo stikk i strid med folkehelse instituttet! Dette hadde jeg tatt videre opp i systemet!  Det er kommet fra kommunelegen  Anonymous poster hash: caa2d...2ad
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 17. september 2015 #18 Skrevet 17. september 2015    Jeg er enig.I vår bhg har vi imidlertid ingen regler ang. sykdom. Det er altså tillatt å levere ett barn med f.eks. omgangssyke.Anonymous poster hash: cb426...0d1 ????? eh what? dette bør vær tull!?Anonymous poster hash: a2753...276 Det har vi hos oss og, helt idiotisk :(  Barn kan leveres hos oss så lenge allmenntilstanden er ok....og hva som er ok er jo relativt.... Vi har kun lov til å sende hjem febesyke og omgangsyke barn når det er blitt en epidemi..............så kan kan jo lure på hvorfor det blir en epidemi. Anonymous poster hash: caa2d...2ad Jeg er sjokkert!!!!! Stakkars, stakkars barn!!
februarprins2013 Skrevet 17. september 2015 #19 Skrevet 17. september 2015 er nok dessverre en del foreldre som setter jobb foran barnet, hvis de ikke kan være hjemme med de,skjønner jeg ikke hvorfor de skaffer seg barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå