Gå til innhold

Hvordan søke om omsorgslønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn med en diagnose som gjør at jeg må gå ned i stilling for å følge han opp på enkelte ting.

Var en på jobben som sa jeg måtte søke om omsorgslønn pga tapt arbeidsfortjeneste, men finner ikke noe skjema på NAV.no for dette. Finner bare for å søke om flere omsorgsdager ved sykdom, men er ikke det jeg er ute etter.

Noen? :)

Anonymous poster hash: 97aac...f27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er forskjellig fra kommune til kommune.

Noen vil du først skal søke om hjelpestønad via NAV. Andre søker kommunen direkte og de vil "ansette deg"

De beregner da hvor mye dette er snakk om.

Ring kommunen din og forhør deg hvordan de praktiserer dette.

Anonymous poster hash: 22e1d...19a

Skrevet

Dette kan eg ikkje. Men veit ein i alle fall kan søke kommunen om dette. Kanskje du kan kikke på kommunen sine heimesider?

Skrevet

Har nettopp fått hjelpestønad. Men jeg finner ikke noe på kommunens side om omsorgslønn. Er det ikke nav som har slike ting?

HI

Skrevet

Mener du pleiepenger?

Jeg har en sønn med sterk epilepsi og måtte si opp jobben (og startet for meg selv hjemmefra) for å kunne følge han opp. Jeg får hjelpestønad. Pleiepenger mener jeg er de som er helt hjemmeværende med pleietrengende familiemedlemmer?

Skrevet

Har nettopp fått hjelpestønad. Men jeg finner ikke noe på kommunens side om omsorgslønn. Er det ikke nav som har slike ting?

HI

Nei. Du ansettes i kommunen.

Anonymous poster hash: 22e1d...19a

Skrevet

Omsorgslønn er vel de ordinære "sykt barn pengene" som alle kan få opptil 10 dager i året. Pleiepenger søkes vis sykehus/lege og du signerer og sender til arbeidsgiver og NAV på samme måte som sykmelding.

Anonymous poster hash: dbc21...cdb

Skrevet

Man kan få omsorgslønn hvis man har store omsorgsoppgaver( funksjonshemmet barn, kronisk sykt barn) Man søker omsorgslønn hos kommunen. Hvis ikke du finner noe på kommunen sine hjemmesider ville jeg ringt forvaltningsenheten til den bydelen du bor.

Anonymous poster hash: eaf6d...e75

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...