Gå til innhold

Er det noen som har hatt barn med inngrodd tånegl?


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Hvordan gikk det?

Sønnen vår har fått det, og vi har prøvd å behandle det hjemme 3 dager mens vi venter på legetimen i morgen.

Det ser selvfølgelig veldig vondt ut, og han sliter med å gå skikkelig. Spent, og litt redd for hva legen kommer til å gjøre i morgen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min yngste ble født med det og måtte operere begge stortærne da han var 8 uker gammel..😳

 

Anonymous poster hash: 4601a...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste har vært plaget siden han var 6 år. Operert 4 ganger.

 

Sørg for ikke for korte negler iallfall:)

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kraftig inngrodde tånegler to ganger og gikk til fotterapeut (og jeg mener fotTERAPEUT, ikke fotpleier) og fikk fikset det begge ganger. Jeg foretrekker det fremfor at en lege skjærer bort nesten halvparten av neglen, slik jeg har sett de gjøre (har jobbet for leger som har gjort det).

 

Anonymous poster hash: 17031...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt barn med det, men sliter med det selv. Jeg leker kirurg og ordner det selv. Foten i grønnsåpevann i en god time før jeg finner frem negleklipperk og bruker den spisse dingsen for å grave den spisse neglebiten som har grodd seg fast. Finner noe å vippe under for å holde den oppe fra huden og klipper av. Det er velding ondt, men blir bra i foten igjen med en gang neglen er borte :)

 

Anonymous poster hash: 50be7...3f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min yngste ble født med det og måtte operere begge stortærne da han var 8 uker gammel..

 

Anonymous poster hash: 4601a...40c

 

Huff så fælt for en nybakt mamma :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min eldste har vært plaget siden han var 6 år. Operert 4 ganger.

 

Sørg for ikke for korte negler iallfall:)

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

 

Hvordan opererer man det?

Ja har lest om hvordan man unngår det nå, i ettertid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min eldste har vært plaget siden han var 6 år. Operert 4 ganger.

 

Sørg for ikke for korte negler iallfall:)

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Hvordan opererer man det?

Ja har lest om hvordan man unngår det nå, i ettertid :(

Om den blir betent så gå til lege, må antakelig ha antibiotika da. Fotbad med medisinsk grønbsåpe hver kveld, og hold kanten av neglen foran selve tåa når den har vokst ut.

 

De rensket opp rundt neglen, og fjernetdeler av dem helt ned i rota...var det meningen iallfall. Operasjonen han hadde første gang førte til utallige betennelser i ettertid. Så unngå det i det lengste.

 

Han er nå 18 år og hadde siste operasjonen for 6 mnd siden.

 

 

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min eldste har vært plaget siden han var 6 år. Operert 4 ganger.

 

Sørg for ikke for korte negler iallfall:)

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Hvordan opererer man det?

Ja har lest om hvordan man unngår det nå, i ettertid :(

Om den blir betent så gå til lege, må antakelig ha antibiotika da. Fotbad med medisinsk grønbsåpe hver kveld, og hold kanten av neglen foran selve tåa når den har vokst ut.

 

De rensket opp rundt neglen, og fjernetdeler av dem helt ned i rota...var det meningen iallfall. Operasjonen han hadde første gang førte til utallige betennelser i ettertid. Så unngå det i det lengste.

 

Han er nå 18 år og hadde siste operasjonen for 6 mnd siden.

 

 

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

 

 

Den er veldig betent. Jeg får ikke ta på tåen. Han klarer ikke gå skikkelig, og halve tåen er rød. Det kommer puss ut hele tiden også. Han har sittet i grønnsåpevann flere ganger til dagen, men foreløpig ingen bedring. Jeg får ikke gjort noe med neglen nå, jeg får som sagt ikke ta på den, men har lest litt om hvordan jeg skal forebygge at det skjer igjen når vi har fått orden på den.

 

Gjorde de det på legekontoret? Ser ikke for meg å vente uker eller måneder på operasjon for å få fikse dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Min eldste har vært plaget siden han var 6 år. Operert 4 ganger.

 

Sørg for ikke for korte negler iallfall:)

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Hvordan opererer man det?

Ja har lest om hvordan man unngår det nå, i ettertid :(

Om den blir betent så gå til lege, må antakelig ha antibiotika da. Fotbad med medisinsk grønbsåpe hver kveld, og hold kanten av neglen foran selve tåa når den har vokst ut.

 

De rensket opp rundt neglen, og fjernetdeler av dem helt ned i rota...var det meningen iallfall. Operasjonen han hadde første gang førte til utallige betennelser i ettertid. Så unngå det i det lengste.

 

Han er nå 18 år og hadde siste operasjonen for 6 mnd siden.

 

 

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Den er veldig betent. Jeg får ikke ta på tåen. Han klarer ikke gå skikkelig, og halve tåen er rød. Det kommer puss ut hele tiden også. Han har sittet i grønnsåpevann flere ganger til dagen, men foreløpig ingen bedring. Jeg får ikke gjort noe med neglen nå, jeg får som sagt ikke ta på den, men har lest litt om hvordan jeg skal forebygge at det skjer igjen når vi har fått orden på den.

 

Gjorde de det på legekontoret? Ser ikke for meg å vente uker eller måneder på operasjon for å få fikse dette :(

Vært både hos privat kirurg og på sykehus.

Narkose da han var liten, men den siste hos privat var i lokalbedøvelse.

 

Fastlegen har ikke villet gjøre noe, men vi har fått Dalacin for å få bukt med infeksjonen flere ganger. De kan ikke operere når den er på det verste.

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Min eldste har vært plaget siden han var 6 år. Operert 4 ganger.

 

Sørg for ikke for korte negler iallfall:)

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Hvordan opererer man det?

Ja har lest om hvordan man unngår det nå, i ettertid :(

Om den blir betent så gå til lege, må antakelig ha antibiotika da. Fotbad med medisinsk grønbsåpe hver kveld, og hold kanten av neglen foran selve tåa når den har vokst ut.

 

De rensket opp rundt neglen, og fjernetdeler av dem helt ned i rota...var det meningen iallfall. Operasjonen han hadde første gang førte til utallige betennelser i ettertid. Så unngå det i det lengste.

 

Han er nå 18 år og hadde siste operasjonen for 6 mnd siden.

 

 

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

Den er veldig betent. Jeg får ikke ta på tåen. Han klarer ikke gå skikkelig, og halve tåen er rød. Det kommer puss ut hele tiden også. Han har sittet i grønnsåpevann flere ganger til dagen, men foreløpig ingen bedring. Jeg får ikke gjort noe med neglen nå, jeg får som sagt ikke ta på den, men har lest litt om hvordan jeg skal forebygge at det skjer igjen når vi har fått orden på den.

 

Gjorde de det på legekontoret? Ser ikke for meg å vente uker eller måneder på operasjon for å få fikse dette :(

Vært både hos privat kirurg og på sykehus.

Narkose da han var liten, men den siste hos privat var i lokalbedøvelse.

 

Fastlegen har ikke villet gjøre noe, men vi har fått Dalacin for å få bukt med infeksjonen flere ganger. De kan ikke operere når den er på det verste.

 

Anonymous poster hash: 76028...efc

 

 

Å fy f#&% stakkars gutten min :(  Har googlet og lest om andres erfaringer og sitter her og gråter på hans vegne. Han har liksom ikke nok fra før av heller han :(

Men han kan jo ikke gå med dette?? Hva gjør de i mens? Neglen fortsetter jo å vokse inn i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det som barn og fikk det rettet opp i hos fotterapaut. Var vondt som faen (unnskyld uttrykket) men ble bra til slutt.

 

Jeg sliter med det selv, men det har aldri vært så ille! Mannen fikser mine når smertene kommer, så det går aldri så langt.

Men sønnen min sin negl har vært sprø og jeg feilklippet en gang han flyttet foten litt. Jeg har prøvd å ordne opp og være så forsiktig, men så har dette kommet i mellom 2 klippinger da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gutt på 9 har det nå. Han har bitt på neglen. Vi lar det gå sin gang (har vært hos legen). 



Anonymous poster hash: 6194c...c4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe for seg å sitte med foten i grønnsåpevann før legetimen i dag? Han må jo i så fall tørke foten ca. 30 min før vi kommer inn hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe for seg å sitte med foten i grønnsåpevann før legetimen i dag? Han må jo i så fall tørke foten ca. 30 min før vi kommer inn hos legen.

Hvordan gikk det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har det noe for seg å sitte med foten i grønnsåpevann før legetimen i dag? Han må jo i så fall tørke foten ca. 30 min før vi kommer inn hos legen.

Hvordan gikk det

 

 

 

Så koselig at du spør :)

 

Legen sa bare at han kunne få noe antibiotika mot betennelsen og at det nok gikk over av seg selv. Fikk også råd om å kjøpe kaliumpermanganat å ha foten i fotbad 3 ganger daglig.

Så da var det bare å reise hjem igjen (innom apotek selvfølgelig) med den vonde tåa og unngå fotballturnering og fotballtrening osv. til den er noe bedre i alle fall.

 

Jeg var så nervøs og skikkelig uvel før vi dro til legekontoret, så var sånn sett lettet, men jeg unner han ikke smertene :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte kirurgi til her. De skar bort roten i ytterkant på begge tærene. Nå er neglene helt firkantet.

 

Anonymous poster hash: 8ece4...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Har det noe for seg å sitte med foten i grønnsåpevann før legetimen i dag? Han må jo i så fall tørke foten ca. 30 min før vi kommer inn hos legen.

Hvordan gikk det

 

 

 

Så koselig at du spør :)

 

Legen sa bare at han kunne få noe antibiotika mot betennelsen og at det nok gikk over av seg selv. Fikk også råd om å kjøpe kaliumpermanganat å ha foten i fotbad 3 ganger daglig.

Så da var det bare å reise hjem igjen (innom apotek selvfølgelig) med den vonde tåa og unngå fotballturnering og fotballtrening osv. til den er noe bedre i alle fall.

 

Jeg var så nervøs og skikkelig uvel før vi dro til legekontoret, så var sånn sett lettet, men jeg unner han ikke smertene :(

 

Så bra :) Får håpe det går fort over. Det er jo fryktelig vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Har det noe for seg å sitte med foten i grønnsåpevann før legetimen i dag? Han må jo i så fall tørke foten ca. 30 min før vi kommer inn hos legen.

Hvordan gikk det

 

 

 

Så koselig at du spør :)

 

Legen sa bare at han kunne få noe antibiotika mot betennelsen og at det nok gikk over av seg selv. Fikk også råd om å kjøpe kaliumpermanganat å ha foten i fotbad 3 ganger daglig.

Så da var det bare å reise hjem igjen (innom apotek selvfølgelig) med den vonde tåa og unngå fotballturnering og fotballtrening osv. til den er noe bedre i alle fall.

 

Jeg var så nervøs og skikkelig uvel før vi dro til legekontoret, så var sånn sett lettet, men jeg unner han ikke smertene :(

 

Så bra :) Får håpe det går fort over. Det er jo fryktelig vondt!

 

 

 

Ja takk! Jeg håper også det. Men han er nå er gledesspreder for det om han da :D :D

Han har så masse annet i tillegg, så han er vant med smerter og ubehag, stakkar! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg så skar legen vekk halve neglen ( den delen som var betent og så la han på antibiotika og og la på bandasje, har ikke vært plaget siden og dette var da jeg var 10 år! Håper gutten din blir bra fort men husk og ikke klipp neglene forkorte de bør ikke gå i bue men klipp de rett over og ikke helt ned ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg så skar legen vekk halve neglen ( den delen som var betent og så la han på antibiotika og og la på bandasje, har ikke vært plaget siden og dette var da jeg var 10 år! Håper gutten din blir bra fort men husk og ikke klipp neglene forkorte de bør ikke gå i bue men klipp de rett over og ikke helt ned ☺

 

Takk!! ☺

Huff ja jeg har lest meg opp om hvordan jeg skal klippe nå. Det er så vondt i mammahjertet for det er jo min feil som har klippet feil 😓

 

Han er nok litt hemmet når han går og løper, men ellers går der greit.

Bortsett fra at jeg må prøve å få en annen antibiotika idag, for han får ikke tablettene ned 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...