Gå til innhold

Er terminbekreftelse helsekort for gravide???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det det grnne arket? Regnes det som terminbekreftelse? Hvordan vet de at jeg var på kontroll etter uke 27? Må sendes inn i MORRA. Så må ordne det i kveld......??

Anonymous poster hash: 418dd...206

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du skal ikke sende helsekortet eller en kopi av det. Du skal be lege eller jordmor om å skrive et eget ark med bekreftelse på at du har passert uke 27 og at du fortsatt er gravid

Anonymous poster hash: 0eb03...391

Skrevet

Rett skal være rett - du KAN sende inn kopi av helsekortet ditt. Der er jo termin bekreftet, og lege og/eller jordmor har jo signert flere ganger.

Jeg valgte dog å få legen til å skrive ut en bekreftelse, da helsekortet inneholder en del sensitive opplysninger som jeg ikke syns NAV har noe med.

Det er nok å få helsesekretæren på legekontoret til å skrive det ut å signere ;)

Anonymous poster hash: 45e36...f90

Skrevet

Er det det grnne arket? Regnes det som terminbekreftelse? Hvordan vet de at jeg var på kontroll etter uke 27? Må sendes inn i MORRA. Så må ordne det i kveld......??

Du kan forøvrig sende det inn inntil 3mnd etter barnet er født. Så det er ikke noen umiddelbar hast om du er 28 uker på vei. 😊

Men selvfølgelig greit å gjøre det når man kan.

Anonymous poster hash: f8a42...ca6

Skrevet

Er det det grnne arket? Regnes det som terminbekreftelse? Hvordan vet de at jeg var på kontroll etter uke 27? Må sendes inn i MORRA. Så må ordne det i kveld......?? Anonymous poster hash: 418dd...206

Du kan forøvrig sende det inn inntil 3mnd etter barnet er født. Så det er ikke noen umiddelbar hast om du er 28 uker på vei.

Men selvfølgelig greit å gjøre det når man kan. Anonymous poster hash: f8a42...ca6

Er 34 uker, litt stressa mtp å gå uten penger ;)

Skrevet

Mener at det står spesifikt at helsekortet (det grønne arket) ikke gjelder som terminbekreftelse? Jeg fikk egen bekreftelse fra legen med signatur og stempel. Du kan sikkert bare ringe og be om det og hente det i løpet av dagen i morgen.

Anonymous poster hash: cbb56...472

Skrevet

Ja, det gjør jeg da.. Takk :)

Skrevet

Mener at det står spesifikt at helsekortet (det grønne arket) ikke gjelder som terminbekreftelse? Jeg fikk egen bekreftelse fra legen med signatur og stempel. Du kan sikkert bare ringe og be om det og hente det i løpet av dagen i morgen.

Anonymous poster hash: cbb56...472

Jeg står forsatt på mitt, altså.

Jeg var så uheldig at jeg fikk terminbekreftelse datert 3 dager for tidlig. Snakket med NAV ang noe på søknaden min, hvorpå hun gjorde meg obs på at jeg måtte sende det inn på nytt. Hun sa da at jeg kunne sende kopi av helsekortet.

Dette var nå i sommer.

Anonymous poster hash: 45e36...f90

Skrevet

Kopi av helsekortet er ok så lenge det er dater etter 26. svangerskapsuke. På venstre side på nederste halvdel står det i hvilke svangerskapsuke du har vært til kontroll.

Helsekortet er gyldig som terminbekreftelse.

Er forøvrig enig med hun ovenfor som sier at jeg aldri ville sendt det inn pga alle sensitive opplysninger på helsekortet.

Hilsen NAV-ansatt.

Anonymous poster hash: ec00f...1f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...