Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Sønnen min har nettopp fått påvist melkeallergi. Vi holder oss unna melk, men jeg må si at det er vanskelig å til en hver tid ha oversikt, så det har hendt at han har fått I seg spor av melk (har tåler absolutt ingenting med melk). 7 år. Men nå syns jeg symptomene har forandret seg. Har fått skikkelig magesmerter, som han alltid har fått. Men nå I det siste har han også begynt å kaste opp, blir kjempe svett og klam (ser svetteperlene I ansiktet hans) og sier selv at han blir kjempe svimmel. Så svimmel at han føler han må legge seg ned.. Jeg tenker at dette er ganske alvorlige symptomer og det jeg leser bekrefter jo også dette.. men er det sånn at kroppen må få anafylektisk sjokk Før man kan få medisiner mot det? Må også legge til at vi jobber hardt med at han ikke skal få I seg melk, så det skjer sjeldent. Men han glemmer seg ofte ute, spesielt om han er ute med kompiser og noen feks. Har sjokolade eller noe.. Anonymous poster hash: 1786f...1fd
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 De 2 barna jeg har hatt i barnehagen som har hatt epipenn, har ikke hatt anafylaktisk sjokk før de fikk epipenn (1-2 åringer), men de har hatt kraftige utslag på allergier som man vet kan være dødelige. Den ene hadde nøtteallergi + en del andre mindre farlige allergier, den andre hadde skalldyrallergi. Anonymous poster hash: 7b959...1bc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Da kontakter du allergologisk poliklinikk på sykehuset dere tilhører og får tatt en ny test av allergier. De gir råd. Når barnet er 7 år og har alvorlig allergi må ungen selv ta ansvar. At han "glemmer" seg når noen har sjokolade skal ikke skje. Du må ta en skikkelig prat med han slik at han skjønner dette selv. I tillegg bør du informere på foreldremøte på skolen, samt naboer, familie om hva og hvor alvorlig allergisk han er. Er det selskap, avslutninger osv ringer du og forklarer problemet og tilbyr deg å ta med feks kake/is osv som barnet kan spise. Anonymous poster hash: 567b1...672
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå