Gå til innhold

Avhengig personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk på et tidspunkt denne diagnosen. Den river og herjer i meg om dagen, og jeg er så sliten. 

Jeg begynte til kognitiv behandling hos psykolog for noen uker siden, jeg har bare vært der en gang foreløpig. 

Jeg har nok mest sannsynlig hatt denne diagnosen siden barneårene. 

Hvor velfungerende kan jeg forvente å bli med behandling? Har gått til psykolog i mer eller mindre grad siden jeg var liten. Første psykologen jeg har nå som virkelig lærer meg teknikker for å roe ned angstanfallene jeg har i forbindelse med dette. 

Nesten så jeg har lyst til å gi opp. Det gjør så vondt å gå rundt og være redd for å miste de som står meg nær. 

Anonymous poster hash: 80ed0...9e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du..dette her må du spørre psykologen din om, dette er for alvorlig til at tilfeldige fremmede kan synse om dette

Anonymous poster hash: 9f9e0...a5f

Skrevet

Jeg forstår deg så ufattelig godt! Fikk selv denne diagnosen for 2 år siden. Den angsten og frykten du lever med i hverdagen er alt oppslukende og ingen andre enn de som har opplevd det selv vet hvor jævelig det er.

Jeg ble deprimert til slutt. Orket ikke mere, ville bare bort. Trodde aldri i min villeste fantasi at jeg noen gang skulle bli bedre og ville derfor bare avslutte alt. For hvordan liv er det ? Ikke et som var verdt å leve for min del..

Heldigvis ga jeg kognetiv behandling en sjangse, selv om jeg hadde null tro på at det skulle gjøre saken noe bedre. Men allerede etter et par mnd merket jeg drastisk bedring. Nå i dag er jeg helt frisk og har heller ikke behov for samtaler lengre.

Skal sies at angsten var så ille på det tidspunkt jeg startet opp behandling at jeg gikk på beroligende (valium), før jeg etter noen måneder merket bedring. Skal ikke oppfordre deg til å begynne på betoligende da det kan være svært avhengighetsskapende. Men for meg var det løsningen. Bedre med beroligende enn å gi opp tenker nå jeg.

Sender deg en stoor klem <3 jeg vet hvor tøft det er! Ikke gi opp, det blir bedre. Det lover jeg deg.

Personlig har dette gjort meg sterkere. Jeg er overbevist om at du kommer til å bli helt bra igjen. Du må bare gi det litt tid. Lykke til!

Anonymous poster hash: 088fa...41a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...