Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Dette gjelder min mor. Flere ganger om dagen opplever hun lammelser i halve ansiktet. Hele muskelaturen funker ikke, altså blir helt slapt og henger. Varierer i tid hvor lenge det varer.. Skjer helt plutselig og er veldig sjenerende og ubehagelig for henne. Legene aner ikke og vil ikke gjøre noe med det. Men de aner ikke hva det er en gang. Noen som har opplevd/vært borti det samme? Er det en diagnose av noe slag, eller hjelp mot dette? Anonymous poster hash: 5f725...f65
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Hva har de undersøkt hos henne, da? Er det tatt MR? Bells parese står vel for ca 70 % av halvsidige ansiktslammelser, men andre diagnoser skal være utelukket først. Bells parese bruker normalt ikke komme og gå hele tiden, så det høres vel ikke ut som om det er det din mor har. Har de sjekket din mor for helvetesild? Noen kan få noe lignede problemer av det, og jeg har sett i hvert fall ett ganske "unormalt" tilfelle hvor halve ansiktet var påvirket, men da var det også smerter og små utslett (legene mente først det ikke var helvetesild, for utslettene var knapt synlige til å begynne med). Borreliose o.l. kan også gi slike problemer, så det er også noe som bør utelukkes hos din mor. Dessverre så er testene for flåttbårne sykdommer for dårlige i Norge, men start med lege/sykehus og gå så privat som kan sende prøver til utlandet hvis det ikke slår ut på noen av de norske testene. Ellers kan faktisk akupunktur ha veldig god virkning på Bells parese. Men da gjelder det å finne en klassisk akupunktør som helst er fysioterapeut i tillegg, eller i hvert fall har ektra gode anatomikunnskaper og erfaring med det. Noen ganger kan akupunktur med strøm brukes også, men ikke alltid det er nødvendig. Er det helvetesild brukes gjerne et tilskudd av Korall Kalsium, sink og C-vitamin sammen med akupunktur.. Men jeg synes ikke moren din skal gi seg, hun bør utredes videre av lege/sykehus! Anonymous poster hash: ded4f...d8d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 En ting til - hun bør også undersøkes av en kiropraktor med god erfaring med kjeve/nakke. Anonymous poster hash: ded4f...d8d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Høres veldig ut som TIA anfall. Anonymous poster hash: 66d95...843
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Klassisk TIA-symptomer. Men rart ikke legene har utelukka det da... Anonymous poster hash: 451d5...845
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Jeg har hatt det slik. Varte i rundt 6 uker og legene mente det kom av trekk i øret som hadde gitt lammelser i nervene. Det er noen år siden og jeg husker ikke helt. Våknet bare en dag og hadde lammelser i ansiktet på den ene siden. Har ikke hatt det siden den gang. Anonymous poster hash: 34318...573
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå