Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Jeg er kommunalt ansatt i et større vikariat innenfor helse. Før var reglene slik at dersom du jobbet mer enn 35,5 time fikk du utbetalt 100% overtid utover dette. Nå gjennomsnittsberegner de over 6 uker..jobbet 53 timer første uka i september og får ikke betalt overtid. Er det slik overalt? Anonymous poster hash: 9c5ad...35d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Jeg er kommunalt ansatt i et større vikariat innenfor helse. Før var reglene slik at dersom du jobbet mer enn 35,5 time fikk du utbetalt 100% overtid utover dette. Nå gjennomsnittsberegner de over 6 uker..jobbet 53 timer første uka i september og får ikke betalt overtid. Er det slik overalt? Anonymous poster hash: 9c5ad...35d Ja. Om du er satt opp i en arbeidsplan så kan de gjøre det. Går du kun løse vakter fra uke til uke skal du ha overtid over 35.5 pr uke Anonymous poster hash: 59f3a...636
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Dersom det er i godkjent turnus så er det lov. Dersom det er ekstravakter skal du ha overtid. Anonymous poster hash: 94939...64d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Er dette en del av en turnus? Slik at du til gjengjeld har betalte avspaseringsdager? I såfall er det lov. Går i en turnus selv der jeg i en av ukene jobber nesten 60 timer, til gjengjeld har jeg en god del fri ellers. Anonymous poster hash: fda2e...a13
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Her gjennomsnittberegnes det i en 12-ukersturnus. Ekstravakter som kommer utover 35,5 t i uka, gor selvsagt overtid-100%. Helse-sørøst. Anonymous poster hash: aab46...976
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Er dette en del av en turnus? Slik at du til gjengjeld har betalte avspaseringsdager? I såfall er det lov. Går i en turnus selv der jeg i en av ukene jobber nesten 60 timer, til gjengjeld har jeg en god del fri ellers. Anonymous poster hash: fda2e...a13 Nei. Vanligvis jobber jeg ca 4 dager max Ila en uke ifølge turnus, 75%. Nå mener jeg vakter som jeg pådrar meg ekstra utover dette. Anonymous poster hash: 9c5ad...35d
SuperFries Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Er det vakter utenom turnus, og du da går over de 35,5 timene, skal di få overtid. Er det vakter i turnus, får du ikke overtid.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Er dette en del av en turnus? Slik at du til gjengjeld har betalte avspaseringsdager? I såfall er det lov. Går i en turnus selv der jeg i en av ukene jobber nesten 60 timer, til gjengjeld har jeg en god del fri ellers. Anonymous poster hash: fda2e...a13 Nei. Vanligvis jobber jeg ca 4 dager max Ila en uke ifølge turnus, 75%. Nå mener jeg vakter som jeg pådrar meg ekstra utover dette. Anonymous poster hash: 9c5ad...35d Da skal du ha overtid. 5 vakter i uka utenom turnus er jo 2 timer overtid. Hva slags system bruker dere for å føre timer? Anonymous poster hash: 59f3a...636
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå