Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Hei! Jeg er gravid, og har arb.kontrakt på 80%. Det har variert litt hvor mye jeg har arbeidet, og noen mnd (før og i sommer) jobbet jeg 100% mens siste halvannen måned har jeg jobbet nærmere 60%. Nå er turnus økt til 80% slik det etter kontrakten skal være. Nå begynner jeg å slite med rygg og bekken, og vet ikke om jeg klarer å jobbe 80% særlig mye lengre. Har vært hos lege men jeg vil gjerne prøve litt til (fått litt mer tilrettelagt), men blir delvis sykmeldt hvis ikke. Hvis jeg da blir sykmeldt (slik at jeg bare jobber feks 50-60%), hvordan vil da arbeidsgiver og nav regne ut sykepengene mine? Blir de regnet ut ifra lønnen jeg har hatt den siste mnd-halvannen, eller blir de regnet ut fra lønnen jeg egentlig skal ha fremover (slik turnus ser ut nå, med 80%)? Anonymous poster hash: 3119a...f23
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Jeg jobber variabelt, 50-70%. Ble føst 30% sykemeldt, så 50% etter noen uker(bekkenproblemer) For min del regnet arb.giver et snitt for de siste 6 mnd og rapporterte dette inn til nav. Samme blir gjort i forhold til foreldrepengene. Jeg blir satt opp på de vaktene jeg blir tiltenkt å ha framover og dette blir mitt grunnlag de skal regne nytt snitt på. Anonymous poster hash: 6b8da...c4e
Mamma til 2 søte Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Jeg fikk utgpkt i siste lønna mi før sykmelding. At du har jobbet 60% når du har kontrakt på 80 % er helt feil. Da skal du faktisk ha etterbetalt.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 Hvis du har hatt veldig varierende lønn slik som du har hatt skal det beregnes et representativt gjennomsnitt. Hvor lang tid de ser på varierer mye. Avhengi av din situasjon kan de bruke fra 3 mnd til 3 år. Anonymous poster hash: 172ed...aaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå