Gå til innhold

Stolt av snille gutten min


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på 11 år. I dag har de hatt kakesalg og aktiviteter på skolen til inntekt for Syriaflyktningene. Spurte han når han kom hjem hvor mange kaker han hadde spist. Han fortalte det og sa at han hadde kjøpt to kakestykker i tillegg til en i klassen som ikke hadde penger med seg. Synes det var så flott gjort og ble helt rørt. Måtte bare skryte litt.



Anonymous poster hash: 5d502...05d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott - all grunn til å være stolt av gutten :)

 

Anonymous poster hash: 35091...770

Skrevet

Det er godt og kjenne på at man har fått til snille barn :)

 

Min gutt er også veldig snill, har høy rettferdighetssans og er lett emosjonell. Men jammen er det ikke like greit alltid. Mens man jubler for og bakker opp "guttejenter" som tør klatre i trær, slåss med gutta, spiller ball med gutta, er uredd og vågal, så er det IKKE slik at man jubler når en gutt viser typiske "feminine" egenskaper. Som og gråte når hans er en trist tegnefilm/film (har gjort det siden har var 3-4 år)

 

Andre barn verdsetter også idrettsegenskaper fremfor empati og det og "være snill"... SÅ det er ikke lett og få GODE venner alltid. Barn lærer seg tidlig og utnytte også...

 

Jeg håper med tid og stunder at jenter og andre gutter lærer gutten min og kjenne og sette pris på at han ikke er rask til og løpe, ikke eier særlig ballfølelse, eller er den tøffeste i gjengen,- men at han er til og stole på, lyver aldri (Vel ikke 100% sikker der da), sier aldri noe slemt til andre, hjelper andre om de er alene eller har slått seg, gråter om han tenker på triste ting osv osv...Foreløpig er de bare 8år, så jeg håper som sagt det kommer med tiden. Enn så lenge er gutta rangert etter hvem som er best i fotball,- og hvem som løper fortest......

 

Men når gutten trøster meg når jeg ligger syk, eller er lei meg fordi jeg ikke fikk på meg en kjole og måtte ta til takke med noe "gammel søppel" og han sier jeg er så fin uansett. Dessuten så sminker jeg meg og setter opp håret mitt så fint, at jeg TRENGTE strengt tatt ikke bytte om til "pynteklær":... Når han hjelper til med og ta ut av oppvaskmaskinen, eller når han går hjem sammen med en litt usikker førsteklassing i stedet for og henge seg på gutta i klassen.... Sier han vil byttes ut på fotballbanen (alle skal spille like mye) fordi han vil laget skal vinne, da er det bedre om den eller den på innbytterlinja spiller(akkurat det og\ir litt tvtydige følelser hos mamman da) Da velger jeg og tro at slik kan ikke belønnes med annet enn mange gode venner og et godt liv,- i alle fall etter hvert :)

 

Søstera er av ovennenvte jentetype,- og har "glidd" gjennom livet. Masse venner, gutter og jenter,- og liv og røre hele tiden. Om man sliter litt med skolearbeid,- så betyr det ingenting om man vet at de har det godt med venner på skole, i aktiviteter og på fritiden..... Heldig er hun. Hun er også snill, selvsagt ;) Men på et litt annet plan enn gutten. Er litt mer "når det passer seg",- eller "når jeg husker det" :)

 

Lykke til med snille gutten :)



Anonymous poster hash: 70a47...6c0
Skrevet

Så flott gjort!! All grunn til å være stolt ❤️

Skrevet

Så bra 👍 Min på 8 gjør det samme

 

Anonymous poster hash: 7b8ea...4ab

Skrevet

ok



Anonymous poster hash: df60b...389
Skrevet

Med slike unger er det håp for fremtiden :D

 

...og du som svarer 'ok' er nøyaktig det motsatte!

 

Anonymous poster hash: c03dd...721

Skrevet

Han blir en flott og inkluderende mann ❤️❤️😃

 

Anonymous poster hash: 7c3b2...02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...