Gå til innhold

Svigermor sa. Hvorfor i all verden gjør DU det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerfar er død. Han døde før jeg ble kjent med mannen.

Mannen var ekstremt tett med pappa.

Svigermor og svigerfar var skilt.

Jeg var for noen dager siden og pyntet på graven til svigerfar.

Luket, plantet høsblomster og tente et hjerteformet gravlys.

Mannen hadde snakket om det en stund men ikke fått gjort det.

Jeg er hjemme i permisjon og mannen jobber mye om dagen og er sliten på kveldene så jeg tenkte å glede han. Han ble kjempe glad og rørt.

Så sier svigermor, hvorfor gjør DU det? Du kjente da ikke han. Jeg fikk nesten en følelse av at det var et overtramp og frekt å røre grava til en mann jeg aldri har kjent.

Var det frekt av meg å gjøre dette?

Anonymous poster hash: 2ebbe...993

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke!

Anonymous poster hash: 7761c...ea0
Skrevet

Nei, hyggelig og snilt gjort av deg:-)!

Skrevet

Hvis mannen din syns det er greit, så kan jeg ikke se problemet med det.

Teit av svigermor å si noe på det.

Jeg steller graven til mine oldeforeldre. Jeg kjente de ikke, de døde mange år før jeg ble født. Ingen andre som bryr seg særlig(bortsett fra min far).

Anonymous poster hash: e25ff...5c6
Skrevet

Jeg syns ikke det var frekt, snarere tvert imot. Det var jo en fin ting å gjøre!

Jeg har selv mistet min mann, og jeg bli alltid så glad hvis jeg ser at noen andre har vært på graven hans og stelt litt.

Det viser at han betydde noe for andre enn oss aller nærmeste, at mange var glad i ham.

Jeg prøver å se for meg at et av mine barns fremtidige ektefelle en gang om mange år kommer og steller graven hans, og det forekommer meg helt usannsynlig at jeg skulle oppfatte det som noe annet enn rørende.

Anonymous poster hash: 58da9...aeb
Skrevet

Jeg syns ikke det var frekt, snarere tvert imot. Det var jo en fin ting å gjøre!

Jeg har selv mistet min mann, og jeg bli alltid så glad hvis jeg ser at noen andre har vært på graven hans og stelt litt.

Det viser at han betydde noe for andre enn oss aller nærmeste, at mange var glad i ham.

Jeg prøver å se for meg at et av mine barns fremtidige ektefelle en gang om mange år kommer og steller graven hans, og det forekommer meg helt usannsynlig at jeg skulle oppfatte det som noe annet enn rørende.

jeg vil også tilføye at jeg forstår dette mest som en snill handling overfor mannen din - en kjærlig handling som viser at du bryr deg om ham du er gift med. At du aldri traff din svigerfar har minde betydning.

Skrevet

Svarte du ikke "for å glede deg og min mann"?

Anonymous poster hash: eb3d1...c9f
Skrevet

Svarte du ikke "for å glede deg og min mann"?

Anonymous poster hash: eb3d1...c9f

Jeg ble bare helt paff.

Klarte ikke svare noe. 😔

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg gjorde det mest av kjærlighet til min mann, men også fordi jeg synes det er leit at vårt barn aldri får bli kjent med farfar.

HI

Skrevet

Så pent gjort av deg! Mannen din ble glad så da får det være hva svigermor syns. Kan jo hende hun ble overrasket og ikke mente å kommentere på denne måten.

Skrevet

Hvorfor skulle hun si noe sånt? Hun og han var jo ikk gift heller..... Sær dame...

Anonymous poster hash: 3f334...081

Skrevet

Har svigermor brukt å stelle graven hans? (selv om de var skilte?)

I så fall kan det hende at hun ser på det som sin jobb. Men siden din mann har snakket om å stelle graven en stund, vil jeg tro svigermor ikke har brukt å stelle graven. Da kan det vel hende reaksjonen hennes er forårsaket i at hun fremdeles ikke har kommet over årsaken til skillsmissen sin.

Jeg tror jeg hadde tatt dette saklig opp med svigermor neste gang du ser henne. Si at du fikk en følelse av at hun ikke likte at du hadde stelt graven til din manns far (ikke si hennes eksmann), at du gjorde det fordi det betyr mye for din mann at graven blir stelt og holdt pen, og han ikke hadde rukket det i det siste. Og så sier du at du håper hun ikke har problemer med at du og din mann ønsker å holde din manns fars grav velstelt.

Anonymous poster hash: 160cb...778
Skrevet

Du kan si til henne at du med glede skal stelle hennes grav også. 

Skrevet

Tusen takk for svar.

Jeg gjorde det mest av kjærlighet til min mann, men også fordi jeg synes det er leit at vårt barn aldri får bli kjent med farfar.

HI

Da skriver du en melding til henne og forklarer det slik. Du er et godt og klokt menneske så hev deg over henne - kan jo ikke si det samme om henne, stakkars...

Anonymous poster hash: c1f06...a3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...