Gå til innhold

Blir GAL av å ikke ha jobb!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sendt tusen søknader og vært på mange intervjuer, men når liksom aldri opp. Jeg får aldri jobb! Jeg er rett ved å gi f**n, men kan ikke det siden jeg ikke har jobb. Det må jo ordne seg, må det ikke? Har master og lang arbeidserfaring, men de jobbene jeg søker er det alltid en 70-80 søkere.. Har ikke alle mine konkurrenter fått jobb snart?

Huff, trenger noen oppløftende ord. Blir gal av å vente også. En ansettelsesprosess er utrolig lang og bare venting. Nå har jeg holdt på i 1år!! Tenker at dette er håpløst.. Sukk..

Anonymous poster hash: ee01f...3e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ordner seg! Jeg har vært uten jobb i et drøyt år og fikk plutselig tilbud om 80% stilling. Hadde ikke mer enn begynt før jeg etter 2 dager ble tilbud 100% på samme sted☺

Anonymous poster hash: 8cf20...548

Skrevet

Ingen trøst herfra dessverre, får ikke jobb jeg heller. Pokkers nedgang I oljebransjen, da er det ikke så spennende å ansette meg I de få ledige stillingene som er. De ansetter heller de som kommer rett fra jobb en meg som har vært arbeidsledig en stund :-(

Skrevet

Jeg har lett etter en fast jobb i 5 år. Altså har ikke vært noe særlig arbeidsledig men kun fått korte og lengre vikariater. Møtte i løpet av denne tiden han som nå er samboeren min og han brukte 7 år på å få seg fast jobb og som er innenfor hans utdannelse. Vi er normalt oppegående personer men har litt spesielle utdannelser og det er mange om beinet her vi bor. Han gikk og bare fra det ene vikariatet til det andre. Så å kreve at vi nå flytter så jeg får meg fast jobb har jeg ikke samvittighet til, for da må han si opp drømmejobben og lete på nytt og kanskje i flere år. Og som mann med lavere utdannelse så tjener han mye mer enn meg som kvinne med høyere utdannelse, så økonomisk sett er det best for oss at han har fast jobb, men selvfølgelig aller best om vi begge hadde det.

Men oppi dette så har jeg blitt kronisk syk, ikke vært i jobb siden januar. Tror jeg holder på å bli bedre takket være medisiner så skal kanskje snart prøve meg i arbeidsutprøving via nav.

Kan du flytte? Så gjør det om du ikke bor i en stor by, menda du nevner 70-80 søkere å bor du neppe på bygda. Søker du jobb andre plasser? Men ring i dag rundt til butikker, skoler, barnehager, sykehjem, hjemmetjenesten ol. og spør om de trenger ekstravakter. Det er det jeg har gjort som har gitt meg vikariater. Og selv om du er overkvalifisert med din mastergrad så ser dette mye bedre ut på din cv enn hull. Du tjener penger. Og får være i jobb, noe som er bedre for psyken enn å trø hjemme. Ikke forvent at du kun skal jobbe med det du er utdannet for, for da kan du risikere å gå lenge uten jobb. Vikariater er bedre enn ingenting. Ikke vær kresen.

Anonymous poster hash: 4ebba...f64

Skrevet

Jeg har lett etter en fast jobb i 5 år. Altså har ikke vært noe særlig arbeidsledig men kun fått korte og lengre vikariater. Møtte i løpet av denne tiden han som nå er samboeren min og han brukte 7 år på å få seg fast jobb og som er innenfor hans utdannelse. Vi er normalt oppegående personer men har litt spesielle utdannelser og det er mange om beinet her vi bor. Han gikk og bare fra det ene vikariatet til det andre. Så å kreve at vi nå flytter så jeg får meg fast jobb har jeg ikke samvittighet til, for da må han si opp drømmejobben og lete på nytt og kanskje i flere år. Og som mann med lavere utdannelse så tjener han mye mer enn meg som kvinne med høyere utdannelse, så økonomisk sett er det best for oss at han har fast jobb, men selvfølgelig aller best om vi begge hadde det.

Men oppi dette så har jeg blitt kronisk syk, ikke vært i jobb siden januar. Tror jeg holder på å bli bedre takket være medisiner så skal kanskje snart prøve meg i arbeidsutprøving via nav.

Kan du flytte? Så gjør det om du ikke bor i en stor by, menda du nevner 70-80 søkere å bor du neppe på bygda. Søker du jobb andre plasser? Men ring i dag rundt til butikker, skoler, barnehager, sykehjem, hjemmetjenesten ol. og spør om de trenger ekstravakter. Det er det jeg har gjort som har gitt meg vikariater. Og selv om du er overkvalifisert med din mastergrad så ser dette mye bedre ut på din cv enn hull. Du tjener penger. Og får være i jobb, noe som er bedre for psyken enn å trø hjemme. Ikke forvent at du kun skal jobbe med det du er utdannet for, for da kan du risikere å gå lenge uten jobb. Vikariater er bedre enn ingenting. Ikke vær kresen.Anonymous poster hash: 4ebba...f64

Og jeg er kommet dit at jeg nå gir blaffen i min utdannelse, altså jeg søker på jobber for min utdannelse men gir blaffen i om jeg ender opp i en fast jobb som noe annet. Før ville jeg kun være vikar som annet, men jeg har skjønt at jeg må ta det jeg får og er fornøyd med det. Det viktigste for meg er å ha en fast jobb.

Anonymous poster hash: 4ebba...f64

Skrevet

Hva med å prøve å skape din egen jobb? Starte opp noe selv?

Anonymous poster hash: 12269...199
Skrevet

Har mann med fast jobb og barn, så er ikke så enkelt å flytte. Det daglige skal jo og gå opp. Jeg har startet eget selskap og har noen oppdrag her og der, så er ikke helt uten jobb, men det er ikke holdbart å holde på sånn. Er jo avhengig av å få inn penger. Tenker på å ta kurs slik at jeg får sertifiseringer som gjør meg relevant til litt andre jobber, men NAV er jo helt håpløse på dette. Er det via en skole så mister man arbeidsledighetstrygden.. 

5-7år! Huff, jeg må jo bare håpe at det ordner seg før den tid. Nå ble jeg egentlig enda mer oppgitt..

HI

Skrevet

Skjønner frustrasjonen, har gått ledig i to år..... Haaaater det!!

Nå har jeg "tatt til takke" med en 20-30% stilling, og det er jo ikke levelig, men det er mer enn null :P

Så satser jeg på at noe kommer dalende etterhvert.... Mener jeg fortjener det nå ;)

Ikke beste tiden å være arb.ledig på her jeg bor iallefall!

Lykke til!!

Anonymous poster hash: c07e2...5b2

Skrevet

Ikke gi opp! Nå bor ikke jeg i Norge, men i et annet skandinavisk land. Jeg gikk ledig i 2 år ig holdt på å bli gal. Til slutt gikk jeg på kommunen og sa at hvis de ikke kunne hjelpe meg, måtte jeg sykmelde meg pga depresjon og stress rundt jobbsøkning. Da ble det fart på sakene, og jeg fikk prøvejobbe i en bedrift som ansatte meg etter 2 mnd;)

Hyrra!

Anonymous poster hash: c9325...9fd

Skrevet

Har mann med fast jobb og barn, så er ikke så enkelt å flytte. Det daglige skal jo og gå opp. Jeg har startet eget selskap og har noen oppdrag her og der, så er ikke helt uten jobb, men det er ikke holdbart å holde på sånn. Er jo avhengig av å få inn penger. Tenker på å ta kurs slik at jeg får sertifiseringer som gjør meg relevant til litt andre jobber, men NAV er jo helt håpløse på dette. Er det via en skole så mister man arbeidsledighetstrygden..

5-7år! Huff, jeg må jo bare håpe at det ordner seg før den tid. Nå ble jeg egentlig enda mer oppgitt..

HI

Du får vel uansett ikke arbeidsledighetstrygd hvis du har opprettet eget selskap og har noen oppdrag?

Anonymous poster hash: 2e298...bf1

Skrevet

Jo, hvis man jobber under 50%. Har sjekket med NAV om dette..

Skrevet

Nei ikke hvis du starter eget selskap. Er du da ansatt i et AS da og kontrakt på mindre enn 50%?

Har eget selskap selv og var i NAV før dette så dette kan jeg.

Skrevet

Nei ikke hvis du starter eget selskap. Er du da ansatt i et AS da og kontrakt på mindre enn 50%?

Sukk, måtte jo spore av.. Jeg har snakket med NAV og de har godkjent denne løsningen, hvis du har problemer med det kan du jo snakke med NAV en gang til..

Skrevet

Sukk, måtte jo spore av.. Jeg har snakket med NAV og de har godkjent denne løsningen, hvis du har problemer med det kan du jo snakke med NAV en gang til..

Eller de vet ikke at du har eget selskap 😉 ikke alle gjør ting riktig selv om de gjør det.

Skrevet

Eller de vet ikke at du har eget selskap ikke alle gjør ting riktig selv om de gjør det.

Joda, det vet de. Har snakket med 3-4 personer før jeg fikk svar at det var greit.

Skrevet

Det er veldig mye lettere å få jobb når du har jobb!

Meld deg hos Manpower eller et annet bemanningsbyrå. Få relevante og mindre relevante oppdrag. Da viser du initiativ! Kanskje får du også jobb?

Jeg hadde vært skeptisk på å ansette noen som bare bruker tiden til å søke jobber uten å få napp i så lang tid.

Anonymous poster hash: 697de...4aa
Skrevet

Samme her også... Blir sprø snart! Har vært hjemme med barn, og vil gjerne begynne å jobbe litt igjen nå!

Anonymous poster hash: bf384...daa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...