Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #1 Skrevet 16. september 2015 Har blitt oppringt 2 ganger nå, og fått beskjed om å hente for han har feber. Når vi kommer hjem måler jeg selvsagt selv, og tempen er 37,2 målt i rumpa. Gutten er helt fin, men var kanskje litt godt kledd, og litt varm i pannen. Barnehagen måler med pannetermometer. Det er flaut å måtte til stadighet ta fri pga. sykt barn, når han ikke er syk. Kan jeg be barnehagen om å kontrollmåle i rumpa? Nå har jeg allerede brukt 2 dager med sykt barn, uten han har vært syk. Kommer til å bruke opp dagene på tull. Vet at flere har klaget på det samme, men det er litt tabu og ta opp. For hvem vil ikke hente sitt "syke" barn? Anonymous poster hash: 1d3b9...23d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #2 Skrevet 16. september 2015 Har blitt oppringt 2 ganger nå, og fått beskjed om å hente for han har feber. Når vi kommer hjem måler jeg selvsagt selv, og tempen er 37,2 målt i rumpa. Gutten er helt fin, men var kanskje litt godt kledd, og litt varm i pannen. Barnehagen måler med pannetermometer. Det er flaut å måtte til stadighet ta fri pga. sykt barn, når han ikke er syk. Kan jeg be barnehagen om å kontrollmåle i rumpa? Nå har jeg allerede brukt 2 dager med sykt barn, uten han har vært syk. Kommer til å bruke opp dagene på tull. Vet at flere har klaget på det samme, men det er litt tabu og ta opp. For hvem vil ikke hente sitt "syke" barn? Anonymous poster hash: 1d3b9...23d Noen er for raske ja. Hvordan er allmenntilstand? Ville sagt fra at de må kle av å avvente om han er fortsatt varm, og se i sammenheng med om han er aktiv (og blir varm for det), eller har grått og er varm for det. Anonymous poster hash: 10e9f...2dc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #3 Skrevet 16. september 2015 Bare fortell at du har målt hjemme og at barnet var i fin form. Så sier du som hun over tipser, at de heller kan forsøke å kle av ham litt, og vurdere allmenntilstanden, siden han ikke har vært syk. Nevn at du såklart vil være hjemme når han er syk, men helst når han virkelig har feber og er i dårlig form, så du ikke bruker opp sykt barn dager når han er i fin form. Anonymous poster hash: 4b93b...03a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #4 Skrevet 16. september 2015 sønnen min måtte jeg hente bare pga at han hostet en del,men ellers i fin form. JA de sender barne for fort hjem! Anonymous poster hash: 14c69...d75
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #5 Skrevet 16. september 2015 Ja, det gjør de. Har tre ganger i løpet av ett år fått beskjed om at barnet er så sykt. Kommer hjem og LØPER rundt..... Anonymous poster hash: e4ece...fa3
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Oi... jeg har bare fått telefon en gang, og da hadde han kastet opp, så da var det jo ikke tvil. Vi er visst heldige. Anonymous poster hash: e8e69...7f6
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 I barnehagwn hvor jeg jobber bruker vi ikke termometer, vi ser på allmenntilstanden til barna. Noen barn er veldig varme, og skal ikke sendes hjem fordi de har rosekinn etter lek.Har de derimot nedsatt allmenntilstant ringer vi, uavhengig om de føles varme eller ei. Anonymous poster hash: 254e8...152
Ikkesåallerværst Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 I de to bhg vi har brukt har de kun ringt oss dersom de virkelig er syke.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #9 Skrevet 16. september 2015 Det har aldri vært noe problem her, selv med 4 barn som alle har gått i barnehagen er det uhyre sjelden det har skjedd, går år mellom hver gang. De gangene jeg har blitt ringt til har det ikke vært tvil, som da ene datteren min spydde i barnehagen eller den gangen andre datteren min falt og slo hodet så vi måtte til legen å sy. Har aldri blitt ringt til fordi de er litt varme i pannen altså.... Anonymous poster hash: ab821...bd4
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #10 Skrevet 16. september 2015 Noen barnehager gjør det. Der jeg jobber bruker vi å se an allmenntilstanden og er vi usikre ringer vi foreldrene og konfererer med dem. Altså forklarer vi hvordan barnet er og lar foreldrene selv avgjøre om de vil hente eller se det an (dette er i tvilstilfeller). Da har de evt mulighet til å ringe besteforeldre eller andre som har mulighet til å passe.v Anonymous poster hash: bf2c4...cee
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #11 Skrevet 16. september 2015 Den forrige barnehagen de gikk i ringte de for fort ja. Opp til flere ganger var det 0 eller 1 barn i barnehagen for resten var sendt hjem "syke". 0 eller 1 barn igjen av 30... Opp til flere ganger hentet vi friske barn og det det var stor frustrasjon blant foreldrene. Vi har opplevd bli ringt opp av grunner som "1 åringen hadde tatt seg til hodet og sagt aauaaua, så hun har nok hodepine". Når jeg da spør om allmenntilstanden så får jeg til svar at 1-åringen leker som vanlig, springer rundt, tøyser og ler.... Men hente måtte jeg for hun hadde jo tatt seg på hodet en gang. 3 åringen hadde begynt på antibiotika (ikke pga noe smittsomt) og jeg ga beskjed om at avføringen kunne bli litt løs pga dette. Likevel ble jeg oppringt av barnehagen om å hente henne. Årsak: Avføringen så syk ut. Ellers blitt oppringt utallige ganger om at allmenntilstanden er på topp, men de har feber. De har aldri hatt feber når jeg har sjekket. Ofte har det også vært ti andre foreldre der samtidig som også har hentet unger pga feber. Virker som de fant fram febertermometeret frem en gang i uken og tok runden på alle barna... Har også blitt oppringt pga diare rundt 30 ganger. De har aldri hatt diare. En løs bleie (ikke rennende) så mener de at det er diare. Jeg jobber selv i barnehage. Hentet barna mine og tok de med på jobben min. De var jo ikke syke. Dette var en privat barnehage. Anonymous poster hash: dd44f...9b6
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #12 Skrevet 16. september 2015 Slutt å kle ungen med så mye klær da... Ser et par unger I barnehagen som er kledd hjemmefra som det skulle være frost og 0 grader...ikke rart det føles som feber før personalet rekker å skrelle av lag på lag.. Her er der opptil 18 pluss om dagen og er det dårlig vær blir det likevel nærmere 15 grader..men noen foreldre kler de som det skulle være frost. Anonymous poster hash: e70ce...6f9
Giss Skrevet 16. september 2015 #13 Skrevet 16. september 2015 I starten hadde vi det veldig greit med barnehagen. Jeg kunne stole på at om de ringte var det reelt - men de var aldri paniske med mindre barnet hadde spydd. En del ganger fikk jeg vite at det var greit om jeg kunne hente for X var ikke i form, men det var ikke krise for han fikk ligge og slappe av på en sofa men det ville være greit for ham å komme hjem. Det gav meg ti minutters ro til å få avklart med jobben at jeg måtte dra. Så kom det ny ped.leder og da ble alt krisemaksimert. Den minste lille ting og hun var på telefonen. Jeg måtte flere ganger hente litt etter lunsj hvor det viste seg at X ikke var syk men bare sliten (det var det ikke lengre rom for. Tidligere fikk de slappe av på en sofa eller en kosekrok om de var slitne og trengte en pause. Det ble avskaffet.), eller som du beskriver at de mistenkte at X hadde feber og så var det intet galt. I tillegg formulerte de seg alltid slik at du måtte hente så fort som på noen måte mulig. Herlighet som jeg har stresset fra jobben med hjertet i halsen for å komme meg til barnehagen bare for å hente mitt friske barn. Jeg tror eneste mulighet er å forsøke å snakke med dem. Ringer de og sier X skal hentes er det ikke mye man kan gjøre med det, men ta det opp i etterkant hver eneste gang det har vært falsk alarm.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #14 Skrevet 16. september 2015 barna er viktigere enn jobb vettu Anonymous poster hash: eb913...f0d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #15 Skrevet 16. september 2015 Ja, du kan godt be dem kontrollmåle rektalt. Pannetermometer er ikke spesielt sikre. Våre barnehager har ikke ringt for ofte. Vi har bare blitt oppringt én gang i løpet av seksåringens fem år i barnehage, og aldri for toåringen. Vi er temmelig flinke til å holde dem hjemme når de hangler. Anonymous poster hash: bc6d9...36a
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #16 Skrevet 16. september 2015 Her ble dette et problem. ungen måtte hentes stadig vekk pga "feber og nedsatt allmenntilstand". Tilslutt ble jeg så irritert,at jeg tok med ungen direkte fra barnehage og til legen,som kunne bekrefte at ungen var helt frisk, og at det ikke var grunn til at barnet måtte være hjemme. Har ikke måttet hente barnet etter dette... Anonymous poster hash: 80760...1fc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #17 Skrevet 16. september 2015 Før var de det, men de har bytta personal så nå syns jeg det er mye bedre. Fikk en gang tlf om at ungen hadde slått hodet og måtte kanskje sys "Harald snakker med en annen nå om vi kanskje må ta han til legen med en gang". Kom for å hente han, og det var en bitteliten prikk på størrelse med et knappenålshode i panna hans. Han var og tipp topp og ble dritsur for at jeg skulle hente han. Har og henta hvor han har spinni rundt og blitt dødelig fornærma fordi han var midt oppi no. En gang sa jeg fra, og da fikk jeg så hatten passa midt i allrommet hvor alle hørte det. Anonymous poster hash: faea4...fdc
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #18 Skrevet 16. september 2015 Hos oss er de veldig flinke følge opp/med barna. Ringes kun om de virkelig er dårlige. Men de er å flinke si fra om barna virker uten normalen mm.. Superfornøyd med barnehagen ❤️❤️ Anonymous poster hash: 39562...07e
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #19 Skrevet 16. september 2015 Har blitt ringt en gang, da hadde hun diare. Anonymous poster hash: 41b9c...f3f
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #20 Skrevet 16. september 2015 De er flinke i vår barnehage. Har ei jente på snart 5 år som "aldri" er syk (en fraværsdag på nedten fire år). Da hun klagde over vondt i hodet, ringte de meg nettopp fordi hun aldri er dårlig -de hadde ikke nødvendigvis ringt om det var "Kari" som er syk to-tre ganger i året. Datteren min ble sendt rett på sykehus av fastlegen. Anonymous poster hash: 3cd1a...ae9
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #21 Skrevet 16. september 2015 Ja, det gjør de. Har tre ganger i løpet av ett år fått beskjed om at barnet er så sykt. Kommer hjem og LØPER rundt..... Anonymous poster hash: e4ece...fa3 Barnet kan jo fint løpe rundt selv om det er sykt Anonymous poster hash: 16bbc...5d6
Huset fullt Skrevet 16. september 2015 #22 Skrevet 16. september 2015 Vi har ei som fyller 3 nå som nettopp gikk over til stor avdeling. Broren på 18 mnd er fortsatt på småbarnsavdelingen. De begynte i denne barnehagen i april begge to. Maken til ringing har jeg ikke vært borti, spesielt etter ferien nå. Både jeg og mannen synes det er pinlig å komme med "sykt barn" greiene på jobb nå. De fleste gangene vi har hentet har guttungen vært totalt bajas når vi er kommet hjem. Alt annet enn syk! Om det fortsetter slik utpå nyåret kommer alle sykt-barn-dagene til å forsvinne før påske!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #23 Skrevet 16. september 2015 Her er det mange som ikke skjønner at det er forskjell på å være i form hjemme og det å være i barnehagen. Anonymous poster hash: 8f1e3...297
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #24 Skrevet 16. september 2015 Ja, du kan godt be dem kontrollmåle rektalt. Pannetermometer er ikke spesielt sikre. Våre barnehager har ikke ringt for ofte. Vi har bare blitt oppringt én gang i løpet av seksåringens fem år i barnehage, og aldri for toåringen. Vi er temmelig flinke til å holde dem hjemme når de hangler. Anonymous poster hash: bc6d9...36a Tror det er mange barn som synes det er ubehagelig å bli målt rektalt, så jeg ville ikke bedt om det. Allmenntilstanden er nøkkelordet. Anonymous poster hash: fed8b...fb7
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #25 Skrevet 16. september 2015 Ja, du kan godt be dem kontrollmåle rektalt. Pannetermometer er ikke spesielt sikre. Våre barnehager har ikke ringt for ofte. Vi har bare blitt oppringt én gang i løpet av seksåringens fem år i barnehage, og aldri for toåringen. Vi er temmelig flinke til å holde dem hjemme når de hangler. Anonymous poster hash: bc6d9...36a Tror det er mange barn som synes det er ubehagelig å bli målt rektalt, så jeg ville ikke bedt om det. Allmenntilstanden er nøkkelordet. Anonymous poster hash: fed8b...fb7 Vi måler alltid rektalt hjemme, og det har aldri vært noe problem, så det bør gå greit. Men jeg vet at noen barnehagepersonell kvier seg. Men om foreldrene oppfordrer de, så går det kanskje greit? Anonymous poster hash: 1d3b9...23d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå