Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 Hvis du Feks skal kjøpe en gave til 100 kr ( bursdag til barn I Feks bhg eller skole....og du kommer over ett kupp. Feks en bok som har kostet 150 og nå koster 49 kr. Kjøper du da for 50 kr til...Slik at total sum blir 100? Eller er du storfornøyd med å.gjøre ett kupp? Anonymous poster hash: 86c48...fbb
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Kupp Anonymous poster hash: 1a131...544
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Jeg kjøper slike kupp når jeg kommer over, samler alt i en eske og unge plukker ut noe de syns er en passelig gave når de skal i bursdag. Så hva den enkelte får er forskjellig. Har store og små ting, slik at de kan plukke litt forskjellig, Kjøpe en stund masse fra kina, så fylte opp med masse små billige ting. Slik som loom bands osv som i kina kostet noen kroner, som her koster litt. Til jul fant jeg ett sett som kostet 29kr. Hadde jeg kjøpt innholdet her så hadde det kommet på 300kr, så ungene ga den esken og en liten ting til. Billig for oss, men ungene fikk supre gaver. Og slikt er for meg supert da kontoen min ikke flyter over av penger, og med noen unger blir det mange bursdager gjennom året. Anonymous poster hash: 74fd0...6f2
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Kjøper ikke noe ekstra om det er til barneselskap, men det er for å ikke bidra til økt gavepress, ikke for å spare penger. Om det er til familie så tenker jeg at lavere pris = mer gave, så da kjøper jeg ekstra. Anonymous poster hash: 57adf...64d
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #6 Skrevet 16. september 2015 Jeg har ingen familie eller venner som er så nøye på sumen. Det viktige er å finne en gave mottageren blir glad for. Til barnas venner har vi en regel om at gaven skal koste maks 100,-, men ikke noen minimumspris. Finner vi noe som passer som er satt ned fra 300,- til 99,- er det greit og finner vi en passende gave til 10,- er det også greit. Anonymous poster hash: 627d1...4a2
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #7 Skrevet 16. september 2015 Hvis varen i utgangspunktet kostet lik eller mer den summen som er avtalt (i en klasse f eks), så kjøper jeg ikke noe ekstra. Men til familie og venner gjør jeg det. Anonymous poster hash: a60cd...2d8
Anonym bruker Skrevet 16. september 2015 #8 Skrevet 16. september 2015 Jeg skal kjøpe julegave til 11 barn. Har fått unna alle for i år til den nette sum av 760,- Førpris på alt ville vært bortimot 3000,-, men selv om jeg fikk kjøpt tingene på tilbud så blir ikke gavene kjipere av den grunn, og jeg bruker ikke mer penger pga at jeg fikk gavene på tilbud. Da er det ikke lengre et kupp, da kjøper man for å kjøpe. Dette er forresten ting de ønsker seg, frost-effekter/klær ol. blant annet. Anonymous poster hash: bb366...189
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå