Gå til innhold

Adventskalender -

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom plutselig til å tenke på at det er lurt å starte på adventskalender snart, så vi ikke sitter der mot slutten og stresser. Men ble så usikker på hva som lønner seg: pakkekalender, eller ferdig kalender? Noen som har erfaringer å dele? Barnet er 2,5 år.

Anonymous poster hash: 9ad8d...8ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri begyn med pakkekalender.... Artig med et barn. Et lite helvete med tre. 72 gaver - og de blir egentlig ikke så veldig fornøyde med med de små fjasgavene lengre. Jeg angrer!!!

Anonymous poster hash: 89d73...268
Skrevet

Fire barn og ei svigerdatter her

Føler med deg...... :ler:

Anonymous poster hash: 89d73...268

Skrevet

Hehe :P er vokst opp selv med pakkekalender, så for meg er det en tradisjon som jeg egentlig ikke har lyst til å bryte. Ser for meg at vi kanskje kjøper en ferdig kalender som vi åpner og pakker inn en og en. Det å pakke inn gaver synes jeg er det morsomste, synes ikke det er like gøy å gå rundt på utkikk etter billige smågaver i lang tid i forveien. Ender sikkert opp med 24 gaver med gjennomsnittspris på 40kr, da blir det jo billigst med en ferdig kalender til en pris på 250kr. Hi

Skrevet

Jeg synes det er så koselig med pakkekalender! Mine har fått fra den jula de var ca 1,5. Er nesten ferdig med årets, mangler bare noen sokker og sjokolader. De får en del ting som de trenger uansett da, som truser, tannbørste, ulltrøye, refleks. Og så får de litt smått som klistremerker, ballonger, mini sjokolade

Skrevet

Her blir det pakkekalender hvor en del er aktivitetsgaver.

Pakker inn kjevle for pepperkakebaking.

Spade for å lage snølykter.

Kinobilletter...

Mannen foreslo å pakke inn øks for å symbolisere juletre-henting hehe

Skrevet (endret)

Her blir det pakkekalender,vet ikke helt hva jeg skal finne på enda :),men blir nok litt lekemat og slike ting,siden han skal få lekekjøkken :)

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Kom plutselig til å tenke på at det er lurt å starte på adventskalender snart, så vi ikke sitter der mot slutten og stresser. Men ble så usikker på hva som lønner seg: pakkekalender, eller ferdig kalender? Noen som har erfaringer å dele? Barnet er 2,5 år.

Følg med på legotilbud, helt perfekt til den alderen å kjøpe en litt stor duploeske (zoo, bondegård e.l) og dele opp i flere små gaver

Anonymous poster hash: 3926c...511

Skrevet

Pakkekalender er bare stress fant jeg ut i fjor. Ferdig kalender er enklere, billigere og sannsynligvis like stas. Satser på at 4-åringen ikke husker at han fikk pakkekalender i fjor. (Hvis han gjør det må jeg kanskje bestikke ham med både legokalender og sjokoladekalender, men det er verdt det. :P)

Anonymous poster hash: 47e9f...03f
Skrevet

2.5 åringen vår fikk playmokalender i fjor, sånn playmo for småbarn, er det 123 det heter kanskje. Det var stor suksess.

En liten lekefigur hver dag. Og nå er de figurer i dukkehuset. Så hos oss spiser engler og julenissen frokost sammen. 😊

Anonymous poster hash: f95bb...729

Skrevet

Takk for tips alle sammen! :) Sjokoladekalender er et must uansett, og tror det blir sånn playmobil 123 som vi åpner opp og pakker inn selv og henger fra taket :) Hi

Skrevet

Her har vi en stor adventskalender som er ca 140 cm lang. Den fyller jeg med snømannsjokolade. Funker som bare det.

Skrevet

Takk for tips alle sammen! :) Sjokoladekalender er et must uansett, og tror det blir sånn playmobil 123 som vi åpner opp og pakker inn selv og henger fra taket :) Hi

2,5 år og to kalendere? Både sjokolade og pakker? Hva i alle dager er vitsen?

Anonymous poster hash: 72803...94a

Skrevet

Her blir det pakkekalender :) 

Skal forsøke i år og å handle inn for rundt 100,- :P også har vi en av de 10,- kalenderne hver med sjokolade :P

Skrevet

Kom plutselig til å tenke på at det er lurt å starte på adventskalender snart, så vi ikke sitter der mot slutten og stresser. Men ble så usikker på hva som lønner seg: pakkekalender, eller ferdig kalender? Noen som har erfaringer å dele? Barnet er 2,5 år.Anonymous poster hash: 9ad8d...8ac

Følg med på legotilbud, helt perfekt til den alderen å kjøpe en litt stor duploeske (zoo, bondegård e.l) og dele opp i flere små gaverAnonymous poster hash: 3926c...511

Sorry, men å dele opp en legoboks må da være ekstremt kjipt? Kjøp heller noe annet da.

Anonymous poster hash: 3c101...211

Skrevet

Skal forsøke i år og å handle inn for rundt 100,- :P også har vi en av de 10,- kalenderne hver med sjokolade :P

24 gaver til 100? Hehe... Lykke til!

Skrevet

Hvis du antar at du kommer til å like det, så gå for pakkekalender. Hvis ikke, og du ender opp som en av de mange jul- og adventsklagerhurpene, så gjør alle en tjeneste og gå for ferdigkalender. Ungene er happy åkke som, men for meg er det utrolig koselig å lage pakkekalender, selv til voksne barn (alle blir barn igjen til jul).

Skrevet

Kom plutselig til å tenke på at det er lurt å starte på adventskalender snart, så vi ikke sitter der mot slutten og stresser. Men ble så usikker på hva som lønner seg: pakkekalender, eller ferdig kalender? Noen som har erfaringer å dele? Barnet er 2,5 år.Anonymous poster hash: 9ad8d...8ac

Følg med på legotilbud, helt perfekt til den alderen å kjøpe en litt stor duploeske (zoo, bondegård e.l) og dele opp i flere små gaverAnonymous poster hash: 3926c...511

Sorry, men å dele opp en legoboks må da være ekstremt kjipt? Kjøp heller noe annet da.

Noen ganger har f.eks Lekmer o.l. kampanjer med 30-40% avslag på all lego, den lokale lekebutikken her pleier også å ha det en gang før jul. Om man da kjøper f.eks en slik pakke som dette kan den deles opp i minst 10 gaver og mine barn har elsket slik duplo og hadde blitt kjempeglad for slike gaver

http://www.toysrus.no/serier/lego-duplo/lego-duplo-10584-skog-park?id=903706&vid=155922#.VfkZKxHtmko

I tillegg har jeg kjøpt f.eks en pakke med små nissesjokolader, så noen dager får de små gaver på kalenderen og det er helt greit. Trenger ikke være store dyre gaver hver dag, en liten sjokoladenisse er helt ok det også.

Anonymous poster hash: 3926c...511

Skrevet

24 gaver til 100? Hehe... Lykke til!

Takk, klarte det uten problem i fjord ;) Så skal prøve i år igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...