Gå til innhold

Foreldremøte i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke vært på det før.

Hva skjer der? Må/bør man gå?

Sto ingenting info, bare at det varte i 2 timer..

Takk for svar

Anonymous poster hash: ed445...cff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er viktig å gå, selv om det for det meste er gørrkjedelig. Men hvis du er ny i bhg er det jo nyttig å få masse info, treffe de andre foreldrene o.l. Hos oss pleier det å være først generell info om årsplan, valg til foreldreutvalg, og deretter et døvt gruppearbeid.

Skrevet

Regner med det er ditt første, siden du spør. Her har de presentert de ansatte, kort. De har lagt fram årsplanen og sagt litt om rutinene i barnehagen. De tar opp spesielle ting hvis det er noen, f.eks. om det skulle være allergi i barnegruppa som alle må ta hensyn til, så får man vite mer om det og kan stille spørsmål.

Jeg har nå alltid møtt opp, fordi jeg synes det er viktig å treffe de som tilbringer mange timer hver dag sammen med barnet mitt. Og fordi jeg vil vite så mye som mulig om mine barns hverdag.

Skrevet

Tenker du på felles møte?

Her forteller de litt om bhg, personalet blir presentert, budsjett, kostpenger, turer og velger foreldre til FAU. Ikke stort mer enn det.

Skrevet

De gir info om barnehagen deres planer og hva de prioriterer I hverdagen. Du får møte de ansatte, ofte er det jo flere voksene på andre avdelinger så får du navn til at ansiktene. Noen deler seg og går avdelingsvis og da får man møtt de andre foreldra, er kjempe positivt å ha hilst på andre foreldre.

Du bør delta, tror det står I regelverk at man skal møte. Vi forventer div fra barnehagen og bare rett å rimelig vi stiller på disse møtene.

Anonymous poster hash: 1fa90...22e

Skrevet

Dette er hva møtene jeg har vært på handler om: 

Informasjon om planer i barnehagen, 

Små glimt fra hvordan barnas hverdag er i barnehagen

Litt om hvordan avdelingen fungerer, om dynamikken i gruppen osv... 

Andre problemstillinger, aktuelle temaer som foreldre eller ansatte er opptatt av, 

Gruppearbeid` med andre foreldre, som går på ulike ting.

Anonymous poster hash: a95ab...02e
Skrevet

Dette er hva møtene jeg har vært på handler om: 

Informasjon om planer i barnehagen, 

Små glimt fra hvordan barnas hverdag er i barnehagen

Litt om hvordan avdelingen fungerer, om dynamikken i gruppen osv... 

Andre problemstillinger, aktuelle temaer som foreldre eller ansatte er opptatt av, 

Gruppearbeid` med andre foreldre, som går på ulike ting.

Og ja, man bør gå, med mindre man vil fremtre som en uengasjert forelder. 

Skrevet

Du bør gå, spesieltt siden du ikke har vært før

Hos oss er det først en fellesdel for alle foreldrene, denne delen holdes av styrer. Da blir de ansatte blir representert, det blir gitt generell informasjon, det vises en bildeserie av alle barna i barnehagen og det velges foreldrerepresentanter til s.u- Dette varer ca halv time.

Så deles man opp i de gruppene som barna tilhører, sammen med de ansatte som er på barnas gruppe. Foreldrene presenterer seg og hvem de er foreldrene til. Da får man informasjon som gjelder kun denne gruppen, denne delen holdes stort sett av pedleder. Man forteller litt om hvordan man har tenkt til å jobbe med ting, og hvorfor - som f.eks turer, måltider, påkledning, aktiviteter osv. Hvordan man legger opp dagen, og hvorfor. forteller litt hvordan gruppens dynamikk er, og forteller små historier fra hverdagen. Og foreldre kan spørre om alt de lurer på. Det varer litt forskjellig fra gruppe til gruppe, ca 1- 1/2time

Anonymous poster hash: 50db3...ef5
Skrevet

Er det alltid sånn at foreldrene må presentere seg ? Jeg har sterkt sosial angst og takler sånn dårlig :/

Ikke hi

Anonymous poster hash: d6dbf...f5f

Skrevet

Er det alltid sånn at foreldrene må presentere seg ? Jeg har sterkt sosial angst og takler sånn dårlig :/

Ikke hi

Anonymous poster hash: d6dbf...f5f

På min gruppe gjør vi alltid det, men ikke noe mer enn "jeg heter Hanne og er mamma til Sondre". Men hadde du sagt i fra til meg på forhånd, så hadde jeg hoppet over hele presentasjonen

Anonymous poster hash: 50db3...ef5

Skrevet

Selvfølgelig bør man gå. De arrangerer ikke foreldremøter på gjørs, liksom.

Har man så sterk sosial angst at man ikke kan presentere seg, bør man vurdere å sende den forelderen som fungerer. Om ingen av foreldrene er i stand til det, bør man se til å skaffe seg behandling som gjør at man kan fungere ordentlig som forelder. Men jada, om ingen av delene er et akutt alternativ kan det sikkert være fornuftig å konferere med møteleder i forkant.

Anonymous poster hash: 26e7f...be8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...