Gå til innhold

Hva skjedde etter at jordmor strippet deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble strippet kl. 10.00 i dag. Fortsatt ingen murringer, kynnere eller noe. Men utrolig vonde strålinger nedover høyre bein. Mest konstante smerter, men kommer og går litt... Riene som sitter i låret og leggen? :P litt krampefølelse...

Anonymous poster hash: cc59b...c16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet å fikk beskjed om å gå meg en lang tur. Fikk masse murringer og kynnere. Babyen kom 8 dager senere.

Anonymous poster hash: 7279d...78a

Skrevet

Med første ble jeg strippet på overtidskontroll 11 dager over termin. Han ble født to dager senere, siste sjanse før jeg skulle bli satt igang. Kjente ingen murringer o.l før riene begynte.

Skrevet

Dag 6 på overtid fekk eg veldig nedpress, men ikkje nåke meir effekt. Når eg blei strippa på dag 10 kjente eg ingen endring

Skrevet

Fikk baby morgen etter

Skrevet

Så generelt liten effekt? Lurer på hvorfor de tilbyr dette. Jeg spurte aldri selv...

Skrevet

Ble strippet onsdagen og babyen kom natt til fredag, murringer og rier begynte torsdags kvelden.

Anonymous poster hash: f6e0d...80a

Skrevet

Jeg ble strippet av fødselslege. Han sa at nå kom fødselen til å sette igang innen et par døgn. Etter et døgn hadde jeg rier, og etter to døgn var gutten født.

Anonymous poster hash: 63a15...154

Skrevet

Riene startet samme natt, og dagen etter ble babyen født :) Dette 4 dager før termin.

Anonymous poster hash: b436d...a53

Skrevet

Vannet gikk en time etter timen hos jordmor, og 40 (forferdelige smertefulle) timer uten noe søvn senere ble babyen født.

Så tror ikke jeg ville gjort det igjen, for å føde etter langvarig vannavgang er ekstremt vondt og ikke noe jeg anbefaler. Barnet stanget i bekkenet ved hver rie

Anonymous poster hash: 73c32...d30

Skrevet

Jeg ble strippet kl. 10.00 i dag. Fortsatt ingen murringer, kynnere eller noe. Men utrolig vonde strålinger nedover høyre bein. Mest konstante smerter, men kommer og går litt... Riene som sitter i låret og leggen? :P litt krampefølelse...

Bra ikke vannet ditt har gått enda, da går det nok ikke før i fødselen, det er mye bedre :)

Skrevet

Ble strippet i 14.00, hadde noen få kynnere frem til 22.15, da gikk vannet. Riene startet ca 22.30 og baby var ute 23.15. Vi rakk ikke sykehuset😋

Anonymous poster hash: 5d860...1fe

Skrevet

Ble strippet en dag før termin. Hadde da 3-4 cm åpning og var moden og myk. Fikk tegningsblødning som varte helt til fødselen startet fire dager etter :)

Anonymous poster hash: 71ed3...64f

Skrevet

Fikk regelmessige og vonde rier, samt blødnminger etter 4-5 timer. Varte i 3 timer, stoppet opp. Fødsel 5 dager senere.

Anonymous poster hash: 712b2...e08
Skrevet

Min kom 9 timer etter strippingen, en uke før termin. Men jeg var allerede moden og hadde 3 cm åpning da legen strippet.

Anonymous poster hash: abd4b...960

Skrevet

Strippet ca kl 09.00 mandag

Barnet kom til verden 22.01 dagen etter.

Anonymous poster hash: 634e8...acb

Skrevet

stort sett hatt veldig liten effekt med begge barna. Strippet tre ganger med første, endte med vannavgang og en langvarig og vond fødsel. Med andre bør jeg strippet to ganger, hjalp veldig på modning, men fødselen måtte settes igang...

Skrevet

Fødselen startet 10t etterpå.

Dette var med nr 3 på overtid. De 2 andre kom av seg selv. Ville egentlig ikke strippes, men måtte undersøkes der nede, og det var 2-3 cm åpning, så da sa jeg hun godt kunne tøye forsiktig med de samme. Merket ikke mye til det.

Anonymous poster hash: 58ed0...c56

Skrevet

Jeg hadde foresten ungen andre tegn før fødselen startet etter strippingen. Vet ikke om det var den som hadde effekt, men han kom iallefall tilslutt.

Anonymous poster hash: 58ed0...c56

Skrevet

Første: Ble strippet i 13-tiden på overtidskontroll. I 15 tiden hadde jeg forferdelig vondt i korsrygg og halebein (klarte ikke sitte rett nedpå, ikke engang i bilen, husker jeg). Kl 18 begynte det som føltes som rier, regelmessig aktivitet som ble tettere og tettere. En kontroll på sykehuset viste at det kun var modningsrier. Disse modningsriene var noe av og på (mest på, med 3-5 min mellom hver, varte i over ett minutt og var helt likt rier i starten av aktiv fødsel) i halvannet døgn før aktiv fødsel. Grusomt. 

Andre: Ble strippet ei uke før termin. Merket ingenting. Ble strippet på termin, merket ingenting, men slimproppen begynte sånn smått å gå. Ble så strippet på overtidskontroll og da holdt de på LENGE med å tøye. Sikkert 15 minutter. Merket svaaaake murringer noen timer etterpå. Gikk lang tur sammen med pappaen og eldste, og murringene var såpass at jeg merket dem, men ikke annet enn ubehagelig. De var så og si konstante, som menssmerter. Så hadde vi sex kl 23 og kl 01 begynte det første tegnet på fødsel. Jeg trodde det var kynnere (regelmessige, men tenkte det var disse modningsriene, de var ikke særlig mye vondere enn kynnerne jeg hadde hatt hele svangerskapet) helt frem til kl 05, da vekket jeg mannen. Vi dro på sykehuset, og ti minutter senere kom baby. 

Anonymous poster hash: c7f1a...d95
Skrevet

Bra ikke vannet ditt har gått enda, da går det nok ikke før i fødselen, det er mye bedre :)

Mulig det :) sist gikk vannet nesten 2 døgn før babyen var ute, men var ikke noen forferdelig fødsel for min del. Uheldig du :/

Skrevet

Jeg ble strippet på termin og sju dager på overtid. Skjedde ikke en dritt. Ble satt i gang 10 dager over termin og hadde da gått med 3 cm åpning siden termin... og dette var barn nr tre... 😂

Skrevet

Skjedde ingen verdens ting..

Anonymous poster hash: fe120...481

Skrevet

Skjedde ingen verdens ting..

Anonymous poster hash: fe120...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...