Twintipp og himmelblå Skrevet 15. september 2015 #1 Skrevet 15. september 2015 er de slappe? Vi venter på å komme inn til barnelege nå, men han er så slapp. Fotballtrenerne har også sagt dette. I dag var han hjemme fra skolen, fant han i senga igjen med klærne på. Mulig han var "vanlig" syk i dag og altså. Vi tok blodprøver i sommer og fant der ut at han led av omfattende allergi som de skrev. Begynte på aerius nå før vi har time. Er/var deres barn slappe?
Gudrun, Jason & Lillebror Skrevet 15. september 2015 #2 Skrevet 15. september 2015 Jeg kan ikke svare på vegne av barna mine, men jeg kan svare på vegne av meg selv. Jeg har en del allergier, og de gir seg utslag på ulike måter. For eksempel så kan jeg bli trøtt, slapp og utilfreds når gresspollen blomstrer som verst. Jeg tror denne trøttheten utløses både av at kroppen havner i alarmberedskap, og at en av bivirkningene til den allergimedisinen jeg tar er trøtthet. Jeg tar Zyrtec hele året, så jeg merker ikke så mye til denne trettheten lenger, men den blir mer fremtredene i juli, for å si det sån :-). Den ene sønnen min tar allergitabletter kun i pollensesongen, og i den første uka med tabletter bruker han å bli helt trøtt og er enda sløvere enn han pleier å være til daglig ;-). Kan han være satt ut av allergitablettene, tror du? I så fall vil jeg tippe at det går over ganske kjapt :-) Alternativt kan det hende at kroppen lenge har blitt eksponert for noe den er allergisk mot, slik at kroppen har blitt sliten. Jeg hadde det sånn med gluten. Jeg var slapp, sliten, trøtt og ofte syk i en lang periode, helt til det ble foreslått å kutte ut gluten i kosten. Tok ikke lange stunden før enereginivået begynte å stige. Dette er over to år siden nå, og jeg har ikke vært syk en eneste gang etter at jeg la om til en glutenfri diett :-) Vet ikke om dette var til hjelp. Det finnes sikkert ikke noe fasitsvar heller, men erfaringsutveksling kan sette igjang noen tankeprosesser i alle fall :-)
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #3 Skrevet 15. september 2015 Første symptomene til jenta vår var slapphet. 3åringen orket ikke å gå opp trappa, var først da vi innså hvor slapp hun var. Så begynte vi å tenke over hvor mye hun lå på sofaen, og dagsoving som brått hadde begynt igjen osv. Vi hadde rett og slett ikke sett det i sammenheng før det med den trappa som ble for lang. Fikk medisin én uke, og brått var hun omtrent seg selv igjen. Anonymous poster hash: 7f06d...d3e
Gemini77 Skrevet 15. september 2015 #4 Skrevet 15. september 2015 Sønnen min er allergisk mot gress og Bjørk og er ekstremt sliten og trøtt på våren. Har hentet han på skolen hvor han har sovet igjennom 3 klassetimer. Han orker knapt å spille fotball til tider og ligger på sidelinjen og ser på.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #5 Skrevet 15. september 2015 Kroppen blir preget av å være allergisk. Det er som å gå med en kronisk betennelsestilstand i kroppen. Kanskje han bør ha litt astmamedisin også? Min var myyye slapp, og fikk god bedring av astma medisin. OBS!! husk å slutte med allergimedisin minst 4 dager før du drar til legen, ellers får de ikke testet med prikktest. Anonymous poster hash: a18fe...218
Anonym bruker Skrevet 15. september 2015 #6 Skrevet 15. september 2015 Finnes mange facebooksider som handler om allergi og foreldre med barn med allergi Anonymous poster hash: a18fe...218
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå