Gå til innhold

Dere som skriver at dere ikke vil ha flyktninger hit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken utdannelse har dere?

Anonymous poster hash: 614d7...d3b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utdannet jurist. Hvordan det?

Anonymous poster hash: f237a...9ee

Skrevet

Du tror det er så enkelt at alle med høy utdannelse vil ha flyktninger til Norge?

Anonymous poster hash: 44806...cea
Skrevet

Jeg er også jurist, jobber som seniorrådgiver i staten. Siden ca 80 % av de som kommer hit er unge muslimske menn, er jeg imot mange flere flyktninger. Dessverre, etter å ha hørt på debatter der muslimske ledere mener at det er helt greit å voldta vestlige jenter som "ikke dekker seg til, og ber om å bli voldtatt", generell holdning til vestlige kvinner som ikke er muslimske og de syke lovene om familiens ære og diverse annet. Hvis dere kommer hit, respekter dem som bor her. Gjør dere ikke det og kritiserer norske kvinner, angriper dem, antaster dem og håner dem, så kan dere dra dit dere kommer fra og praktisere holdningen deres der.

Anonymous poster hash: ef9d8...780
Skrevet

Jeg er også jurist, jobber som seniorrådgiver i staten. Siden ca 80 % av de som kommer hit er unge muslimske menn, er jeg imot mange flere flyktninger. Dessverre, etter å ha hørt på debatter der muslimske ledere mener at det er helt greit å voldta vestlige jenter som "ikke dekker seg til, og ber om å bli voldtatt", generell holdning til vestlige kvinner som ikke er muslimske og de syke lovene om familiens ære og diverse annet. Hvis dere kommer hit, respekter dem som bor her. Gjør dere ikke det og kritiserer norske kvinner, angriper dem, antaster dem og håner dem, så kan dere dra dit dere kommer fra og praktisere holdningen deres der.

Har for øvrig selv overværet en rettssak der den tiltalte unnskyldte voldtekten med at han trodde offeret var prostituert, hun så ihvertfall sånn ut, og da var det greit å tvinge seg på henne, siden hun uansett er en hore.

Skrevet

Men hva mener dere vi skal gjøre? De lever I krig og nød - hvordan skal vi hjelpe de der de er?

Eller mener dere at vi skal lukke øynene og snu ryggen til mennesker som lever slik?

Anonymous poster hash: 1fb8e...6d3

Skrevet

Jeg er sykepleier.

Anonymous poster hash: 83cac...5b8

Skrevet

Sykepleier

Anonymous poster hash: 4a02a...37b

Skrevet

Jeg er mastergrad innenfor økonomi og jobber som økonomisjef.

Anonymous poster hash: 0e444...4b3

Skrevet

Elektroingeniør

Anonymous poster hash: 93d69...783

Skrevet

Men hva mener dere vi skal gjøre? De lever I krig og nød - hvordan skal vi hjelpe de der de er?

Eller mener dere at vi skal lukke øynene og snu ryggen til mennesker som lever slik?

Anonymous poster hash: 1fb8e...6d3

En av to ting - enten aksepterer de ikke de norske kvinnene og blir der det er, får ræva i gir og forsvarer landet sitt, slik menn i alle andre land må, eller så aksepterer de det norske samfunnet, inkludert kvinnenes verdi og begynner å oppføre seg som folk. Så lenge så å si ingen voldtekter blir oppklart her til lands og straffene for vold, voldtekt, drap osv er latterlig lave så vil det ikke fungere - vi har masse gulrøtter, men ingen pisk.

Skrevet

Men hva skal vi gjøre med alle som MÅ flykte? Hvis akutthjelp i form av og gi de et (midlertidig) sted og bo IKKE er rett, hva ER det rette og gjøre? Selvsagt er det og skape fred i Syria en god start, men i mellomtiden må jo folket overleve, for at det skal være noen igjen og bygge opp landet.

Hva om de 8000 som skal komme KUN er barnefamilier? Går dere med på det? eller er det også "farlig"...

EN ting er folk som kommer fordi de vil ha et nytt land og bo i. Jeg mener det er vår blikt som verdensborgere og støtte opp om hverandre, men det er ikke DISSE folk er "redde" for nå..Men syrere på flukt hadde i utgangspunktet et godt liv i Syria,- og jeg antar de vil TILBAKE til det livet,- så fort det er mulig...Men siden vi er red for de, burde de bare bli i landet og dø?

Hva er TANKEN bak og ikke ville hjelpe småbarnsfamilier, syke og eldre???? Hva skal vi gjøre med båtene som ankommer Hellas. Jeg mener, dere vil ikke ha de hit, hvorfor skal andre land ta de i mot. Og igjen, hva er alternativet? Skyve båtene utpå sjpen igjen??? Eller la "andre land" ta seg av problemet? Hjelpe der de er, er ikke noe alternativ.... I Syria KAN man ikke hjelpe de, slik det er i dag.. Om "der de er" er de første land de kommer til? Så vil det i praksis si at INGEN skal få komme til Norge, da vi ikke grenser til noe land med akutte katastrofer pr i dag..... Blir det riktig og straffe alle land som tilfeldigvis er naboland til land i krig??

Anonymous poster hash: 7aa3e...9c6
Skrevet

Og så lenge vi er medlem av Schengen og uten passkontroll, kan kriminelle komme og gå til og fra Norge som de vil. Hvem har egentlig fordel av disse åpne grensene? Ikke vanlige, ærlige mennesker.

Anonymous poster hash: a5196...32f

Skrevet

Men hva skal vi gjøre med alle som MÅ flykte? Hvis akutthjelp i form av og gi de et (midlertidig) sted og bo IKKE er rett, hva ER det rette og gjøre? Selvsagt er det og skape fred i Syria en god start, men i mellomtiden må jo folket overleve, for at det skal være noen igjen og bygge opp landet.

Hva om de 8000 som skal komme KUN er barnefamilier? Går dere med på det? eller er det også "farlig"...

EN ting er folk som kommer fordi de vil ha et nytt land og bo i. Jeg mener det er vår blikt som verdensborgere og støtte opp om hverandre, men det er ikke DISSE folk er "redde" for nå..Men syrere på flukt hadde i utgangspunktet et godt liv i Syria,- og jeg antar de vil TILBAKE til det livet,- så fort det er mulig...Men siden vi er red for de, burde de bare bli i landet og dø?

Hva er TANKEN bak og ikke ville hjelpe småbarnsfamilier, syke og eldre???? Hva skal vi gjøre med båtene som ankommer Hellas. Jeg mener, dere vil ikke ha de hit, hvorfor skal andre land ta de i mot. Og igjen, hva er alternativet? Skyve båtene utpå sjpen igjen??? Eller la "andre land" ta seg av problemet? Hjelpe der de er, er ikke noe alternativ.... I Syria KAN man ikke hjelpe de, slik det er i dag.. Om "der de er" er de første land de kommer til? Så vil det i praksis si at INGEN skal få komme til Norge, da vi ikke grenser til noe land med akutte katastrofer pr i dag..... Blir det riktig og straffe alle land som tilfeldigvis er naboland til land i krig??

Jeg vil gjerne hjelpe småbarnsfamilier, men ikke unge menn med krigserfaring som forakter vestlige kvinner. Før Norge har den mekanismen at voldtar du/trakasserer/oppfører deg som en apekatt, så blir du sendt tilbake, synes jeg ikke vi bør ta inn flere mannlige voksne flyktninger. Når de i tillegg begynner å "shoppe" land de vil flykte til, neida, Danmark er ikke så populært for der må man JOBBE, så mister jeg respekten for dem. Hvis jeg måtte flykte så ville jeg ikke sette alle kluter til for å komme til rikest mulig land, hvis flukten var mellomstasjon for meg. De som "shopper" slik har nok planer om å bli her også etter krigen er slutt, og nyttiggjøre seg godene.

Skrevet

Lektor

Anonymous poster hash: a5196...32f

Skrevet

Hva er TANKEN bak og ikke ville hjelpe småbarnsfamilier, syke og eldre???? Hva skal vi gjøre med båtene som ankommer Hellas. Jeg mener, dere vil ikke ha de hit, hvorfor skal andre land ta de i mot. Og igjen, hva er alternativet? Skyve båtene utpå sjpen igjen??? Eller la "andre land" ta seg av problemet? Hjelpe der de er, er ikke noe alternativ.... I Syria KAN man ikke hjelpe de, slik det er i dag.. Om "der de er" er de første land de kommer til? Så vil det i praksis si at INGEN skal få komme til Norge, da vi ikke grenser til noe land med akutte katastrofer pr i dag..... Blir det riktig og straffe alle land som tilfeldigvis er naboland til land i krig??

Jeg vil gjerne hjelpe småbarnsfamilier, men ikke unge menn med krigserfaring som forakter vestlige kvinner. Før Norge har den mekanismen at voldtar du/trakasserer/oppfører deg som en apekatt, så blir du sendt tilbake, synes jeg ikke vi bør ta inn flere mannlige voksne flyktninger. Når de i tillegg begynner å "shoppe" land de vil flykte til, neida, Danmark er ikke så populært for der må man JOBBE, så mister jeg respekten for dem. Hvis jeg måtte flykte så ville jeg ikke sette alle kluter til for å komme til rikest mulig land, hvis flukten var mellomstasjon for meg. De som "shopper" slik har nok planer om å bli her også etter krigen er slutt, og nyttiggjøre seg godene.

Hva med unge menn som ikke forakter kvinner, da..?

Du vet visst veldig mye om disse folkene før de i det hele tatt har kommet seg om bord i gummibåten. Det er ikke kun Ayatollah Khomeini-er som søker asyl vøtt.

Anonymous poster hash: 4dbea...78e

Skrevet

Jobber i bhg.

Hadde nok ment det samme uavhengig av yrkesvalg.

Anonymous poster hash: a2fbc...96d

Skrevet

Jobber som selger.

Anonymous poster hash: b7039...3df

Skrevet

Økonom

Anonymous poster hash: 4c5cb...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...